וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג על התפרעויות המתנחלים: "אלימות אכזרית ומשולחת רסן"

26.6.2023 / 12:01

הרצוג גינה בטקס מצטייני שב"כ את את הפרעות בכפרים הפלסטיניים, וגיבה את הודעת הרמטכ"ל, ראש שב"כ והמפכ"ל. אחרי שהשרה סטרוק כינתה אותם "כוח ואגנר", אמר הנשיא: "ההשתלחות אינה יכולה לעבור לסדר היום"

בוידאו: מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא הסמוך לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג נשא היום (שני) נאום בטקס מצטייני שירות הביטחון הכללי, בו התייחס בין היתר להמשך קידום המהפכה המשפטית ולהתפרעויות המתנחלים ביהודה ושומרון בימים האחרונים.

"יש לעשות הכול כדי שלא להעמיק את הקרע הנורא בעם", אמר הרצוג. "אני מזהה עלייה משמעותית בשיח האלים בציבוריות הישראלית, מאז הפסקת השיחות בבית הנשיא, וחושש שהאלימות תדרדר ותהפוך לפיזית ודם יישפך", הוסיף.

בהמשך, הרצוג גינה את אלימות המתנחלים ביהודים ושומרון ובפרט בכפרים הפלסטיניים, וכינה אותם "התפרעויות אלימות, אכזריות ומשולחות רסן, כלפי תושבים פלסטינים תמימים וחפים מפשע". דבריו של הנשיא נאמרו לאחר שדיבר על "הטרור האכזרי שגבה מאיתנו קורבנות יקרים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"ישנם אזרחים ישראלים, אשר מצאו באירועים הקשים והכואבים הללו נימוק מעוות להתפרעויות אלימות". הנשיא הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"למרבה הזעזוע, נוכחנו לראות כי ישנם אזרחים ישראלים, אשר מצאו באירועים הקשים והכואבים הללו סיבה או נימוק מעוות להתפרעויות אלימות, אכזריות ומשולחות רסן, כלפי תושבים פלסטינים תמימים וחפים מפשע. אני מגנה את האלימות הזאת בכל תוקף. המעשים האלה אינם חוקיים ואינם מוסריים. הם פסולים מכל וכל, הם מכרסמים את יסודותינו, ושומטים את הקרקע תחת כולנו", אמר.

בהקשר זה, הרצוג ביקש לגבות ולחזק את הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי וראש שב"כ רונן בר על הודעתם המשותפת בה גינו את הפרעות ביהודה ושומרון וכינו אותן "טרור לאומני". "אנחנו בנקודה קריטית שמצריכה אחריות מצד כולם", הדגיש והוסיף: "אחריות מצד קובעי המדיניות ומקבלי ההחלטות, אחריות מצד ההנהגה האזרחית והקהילתית, ואחריות מצד הדרג הביצועי בשטח".

כמו כן, הנשיא התייחס גם לקריאות שנשמעו בימים האחרונים נגד בכירי מערכת הביטחון, וככל הנראה גם לזו שהשמיעה הבוקר השרה אורית סטרוק, והבהיר כי "ההשתלחות חסרת הרסן באנשי כוחות הביטחון ובמפקדיהם, אינה יכולה לעבור לסדר היום ועלינו - על כולנו לגנות אותה בתוקף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
אורית סטרוק בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
אורית סטרוק בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, שרת ההתיישבות והשרה למשימות לאומיות אורית סטרוק (הציונות הדתית) תקפה את הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי וראש שב"כ רונן בר, על הודעתם המשותפת. "הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש שב"כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כוח ואגנר?", אמרה השרה סטרוק.

"מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה, אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני", הוסיפה. בסיום הריאיון, הדגישה השרה סטרוק כי היא מעריכה את ראשי מערכת הביטחון על פעילותם, אך חזרה שוב על כך שעשו טעות בהתנהלותם בימים האחרונים מול המתנחלים.

מאוחר יותר, השרה פרסמה ציוץ בחשבון הטוויטר שלה בו התנצלה על השימוש בביטוי "כוח ואגנר". לדבריה, השימוש בו היה שגוי. "הוא ‏נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. ‏סליחה ומחילה", כתבה והוסיפה: "‏לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הביטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully