וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת תיק 4000: השופטים יפרסמו את תמצית הפגישה שנערכה בין הסנגורים והפרקליטות

26.6.2023 / 10:52

שופטי ההרכב במשפט נתניהו צפויים לפרסם את תמצית הפגישה שבמהלכה ציינו כי לפרקליטות יהיה קשה להרשיע את ראש הממשלה בשוחד בתיק, וזאת לאחר שנשמעו מרבית עדי התביעה בתיק. בתוך כך, הפרקליטות ביקשה להאיץ את הליכי המשפט - אך פרקליטיו של נתניהו מסרבים

שרה נתניהו יוצאת מבית המשפט בסיום עדות ארנון מילצ'ן בתיקי נתניהו. 25 ביוני 2023/שאול אדר

שופטי הרכב משפט נתניהו בתיק 4000, רבקה פרידמן פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם, צפויים לפרסם את תמצית הפגישה שנערכה בין הסנגורים והפרקליטות, שבמהלכה ציינו כי לפרקליטות יהיה קשה להרשיע את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשוחד בתיק. בתוך כך, השופטים נענו לבקשה שהגישו "העין השביעית" לקבלת פרוטוקול השיחה.

כפי שדווח בסוף השבוע האחרון בחדשות 13, שופטי ההרכב במשפט נתניהו, נפגשו בשיחה מחוץ לפרוטוקול עם הצדדים השונים שמייצגים בתיק 4000. בפגישה נכחו יהודית תירוש, מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד בעז בן צור שמייצג את רה"מ נתניהו ועו"ד ז'ק חן שמייצג את בני הזוג איריס ושאול אלוביץ'.

מקור שנכח בשיחה אמר לוואלה! כי בשיחה אמרו השופטים לתירוש כי הפרקליטות תתקשה להוכיח את רכיב השוחד בתיק 4000, וזאת לאחר שנשמעו מרבית עדי התביעה בתיק. לכן, הם ביקשו ממנה לשקול למשוך את סעיף האישום בשוחד בתיק.

רה"מ בנימין נתניהו,דיון שמיעת עדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000,בימ"ש מחוזי ירושלים, 25 ביוני 2023. אורן בן חקון, אתר רשמי
רה"מ נתניהו בדיון שמיעת עדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000. אתמול/אתר רשמי, אורן בן חקון

בתוך כך, ובמקביל לעדותו של ארנון מילצ'ן בברייטון, הפרקליטות פנתה אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להאיץ את שמיעת הראיות בתיקי האלפים לשם סיום שלב ההוכחות. בבקשה מבקשת הפרקליטות כי בזמן הפגרה בבתי המשפט יש לקיים דיונים כך שתסתיים שמיעת קבוצת העדים הנוכחית. בנוסף, מבקשת הפרקליטות להוסיף ימי דיונים בשנה הבאה ולהאריך את ימי הדיונים.

במכתב ששיגרה הפרקליטות הייתה גם התייחסות לפרסום שיחת השופטים והפרקליטות. "השיח שהתקיים בלשכת השופטים לבקשת ההרכב הודלף לתקשורת באופן מגמתי ולא מדויק ובאופן שיש בו כדי לפגוע בהתנהלות התקינה של המשפט", נכתב במכתב הפרקליטות. "לפיכך, מבוקש כי מעתה ואילך, כל שיח בין בית המשפט לצדדים יתקיים באולם בית המשפט בלבד תוך שייערך פרוטוקול".

סנגוריו של נתניהו התנגדו היום להאצת הליכי המשפט, מחמת משאביו הכלכליים המוגבלים לטענתם של נתניהו. "לנאשם אין את המשאבים העצומים והבלתי מוגבלים של המאשימה שהושקעו בחקירה ובמשפט. עתה נודע על תגבור צוות הפרקליטים שמנהל את התיק. להבדיל מהתביעה, הנאשם אינו יכול כך לתגבר את צוותי ההגנה. הדבר אינו מוצדק ואף לא יועיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
בנימין נתניהו, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הפרקליטות ביקשה להאיץ את הליכי המשפט - פרקליטי נתניהו מתנגדים/ראובן קסטרו

בעוד הפרקליטות ככל הנראה לא תצליח להוכיח את עבירת השוחד בתיק 4000, עדותו של מילצ'ן עשויה לסייע בהוכחת מרמה והפרת אמונים בתיק 1000 - דבר העשוי לשמש כזרז להגיע להסדר טיעון בין הצדדים.

מנגד, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, כן מאמינה בתיק והיא מעוניינת לנהל אותו עד תומו ועד להכרעה בבית המשפט. ייתכן שהיא לוקחת הימור גבוה למדי, שכן במענה לכתב האישום גם אלוביץ' טען שהוא לא היה מודע לכך שהוא נותן שוחד, אלא שהוא פעל בהתאמה להשקפת עולמו הפוליטית.

אם השופטים יקבלו את עמדתו והאישום נגדו ימחק, הדבר עשוי להשאיר את היועצת המשפטית לממשלה בפרשת ההגנה רק עם נתניהו ובלי אלוביץ', ובמצב כזה היא תתקשה לבנות תזה שבה היא תוכל לסתור באופן שלם את דבריו של נתניהו על דוכן העדים.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
מאמינה בתיק ומעוניינת לנהל אותו עד תום. היועמ"שית בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

מה המשמעות של הודעת השופטים לפרקליטות לגבי סעיף השוחד?

התשובה לכך היא שבמידה שסעיף השוחד ימחק מהאישום ע"י הפרקליטות, ייפתחו שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא שנתניהו יזוכה מהאישום לקבלת שוחד, אך אלוביץ' יישאר עם האישום לקבלת שוחד. זאת משום שהשופטים הבהירו לפרקליטות שהם מתקשים להוכיח את המודעות של נתניהו לקבלת השוחד. עם זאת, בשל קשיים ראייתיים נוספים בתיק, ייתכן שגם האישום למתן שוחד שמיוחס לאלוביץ' יבוטל גם הוא.

אז איזה אישום כן יישאר בתיק 4000?

במידה וסעיפי השוחד יימחקו, יוותר על כנו האישום של מרמה והפרת אמונים. האישום הזה הוא רלוונטי לנתניהו בלבד, שכן מדובר בעבירה שחלה על עובדי ונבחרי ציבור בלבד, ואלוביץ' הוא איש עסקים פרטי. לכל המקלים בעבירה זו, מדובר בעבירה חמורה שעונש מאסר בצידה.

האם האמירה של השופטים מקרינה על שאר סעיפי האישום?

כרגע השופטים תחמו את השיחה שלהם אך ורק לקשיים הראייתיים שבהם נתקלה הפרקליטות בתיק 4000. השופטים לא שוחחו על שאר התיקים עם הצדדים השונים בתיק. עם זאת יש לציין כי התזה של תיק 1000 - תיק המתנות שונה משאר התיקים אך התזה של תיק 2000, התיק שבו מעורב המו"ל של ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס כן מזכירה את תיק 4000, וייתכן שאמירת השופטים תקרין גם עליו בהמשך.

איריס ושאול אלוביץ' במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 15 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
איריס ושאול אלוביץ' במשפט תיקי האלפים. יוני 2021/פלאש 90, יונתן זינדל

תיק 4000, פרשת בזק-וואלה!, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully