וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של הלוחם הדרוזי ביטלה את אזכרתו: "מאוכזבים מהממשלה ומהעומד בראשה"

24.6.2023 / 21:46

משפחתו של סלים שופי, לוחם מטכ"ל שלקח חלק בחילוץ הצוות של ראש הממשלה מסופת שלגים קשה הודיעה כי לא תערוך את הטקס כמחאה על "ההתנהגות האגרסיבית והלא שוויונית של הממשלה". כשברקע המחאות נגד הטורבינות בגולן, טען בנו: "לוקחים אותנו כמובן מאליו"

בווידאו: עשרות דרוזים ניסו להשתלט על תחנת משטרה בכפר מסעדה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אני רוצה להגיד לנתניהו שלא ישכח אותנו, הדרוזים. הדרוזים צריכים להיות חשובים מאוד עבורו" - כך אמר סאלח שופי, בנו של סלים שופי, שהלך לעולמו לפני 11 שנים. השנה, משפחתו הודיעה כי לא תערוך לו טקס אזכרה נוכח מה שהגדירו "אכזבה מהממשלה ומהעומד בראשה, בעקבות ההתנהגות האגרסיבית והלא שוויונית כלפי הדרוזים בגולן, בגליל ובכרמל".

"הטקס מבוטל בעקבות ההתעקשות של הממשלה לבצע בכוח את פרויקט טורבינות הרוח על האדמות הפרטיות של החלקאים הדרוזים בגולן, על אף מסע ההתנגדויות", כתבו. "הפעם נזכור את סלים יקירנו ז"ל לבד, כשאנחנו פגועים פעמיים. פעם מהסיבה שהוא לא איתנו, ופעם נוספת מזה שהמדינה שסיכן את חייו אין ספור פעמים למענה בגדה בו ובעדה שלו", הם הוסיפו.

סלים שופי היה לוחם סיירת מטכ"ל, ופעל עם לוחמי היחידה מעבר לגבולות המדינה. באחת הפעולות, בסוף שנות ה-60 סייע בחילוץ הצוות של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנקלע לסופת שלגים קשה. שופי היה גם ראש המועצה המקומית מג'דל שמס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה ללוחם סלים שופי ז"ל, בברכת רם ברמת הגולן, אוגוסט 2012.. עמוס בן גרשום,
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה לסלים שופי, 2012/עמוס בן גרשום

בנו, סאלח, העיד שלמשפחה קשר טוב עם ראש הממשלה, ובעבר הוא ביקר אותם כמה פעמים. לדבריו, "בשנים האחרונות הדרוזים, בעיקר אלו שגרים בגליל, מושפלים על ידי המדינה. הם הולכים יחד עם המדינה מאז 1948". סאלח הסביר כי "לכולם עוזרים, חוץ מלהם. לוקחים אותם כמובן מאליו. הם סובלים, לא נותנים לכפרים שלהם להתפתח ולא מכינים תוכניות מתאר".

שופי התייחס גם למשבר טורבינות הרוח: "החקלאים חתמו על חוזים שהם לא הבינו עד הסוף. הם לא הבינו שהטורבינות שיבנו יהיו גדולות כל כך, זה לא מתאים לאופי הטבעי והחקלאי של האזור ויש חשש מהשלכות בריאותיות". שופי המשיך ואמר כי "עכשיו עונת קטיף הדובדבנים ולא נותנים לחקלאים להגיע למטעים ולקטוף את הפרי עקב המחאה שלהם. בן גביר החליט שהעבודות יימשכו והאנשים רותחים". שופי הודה גם כי הוא חושש שגם סביב האזכרה לאביו יהיו הפגנות, והמשפחה מעדיפה להימנע מכך.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סלים שופי. באדיבות המשפחה
סלים שופי/באדיבות המשפחה

בשבוע האחרון אלפי תושבים דרוזים הפגינו והתעמתו עם כוחות המשטרה במחאה על הקמת טורבינות בשטחיהם ברמת הגולן. התושבים יידו אבנים וזיקוקים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר השוטרים במחאה על העבודות. בתגובה, השוטרים השתמשו נגדם באמצעים לפיזור הפגנות. ההפגנות התרחבו לצמתים ונקודות נוספות בגולן ובצפון, ובמהלך ניסיון השתלטות על תחנת משטרה בגולן 27 בני אדם נוספים נפצעו, חמישה מהם קשה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפגש עקב המשבר עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח' מוואפק טריף, ובתום הפגישה הודיע כי בניית הטורבינות יימשכו עד ערב חג הקורבן, יפסקו בחג, ויימשכו מיד לאחריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully