וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תחקיר הפיגוע בגבול מצרים: השמירות הנייחות יופסקו, משך הכוננות יקוצר

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 21:17

מח"ט פארן החליט על שורה של שינויים בשגרת האבטחה בגזרה בעקבות ממצאי תחקיר הפיגוע. בנוסף, מפרטים חדשים סביב התקרית, מתברר כי בבוקר הפיגוע לא בוצעה פתיחת ציר בגבול שיכולה הייתה לזהות את חדירת המחבל

שר הביטחון על תחקיר הפיגוע בגבול מצרים/מערכת וואלה!

מפקד חטיבת פארן, אל"מ עידו סעד, החליט על הפסקת האיוש של עמדות סטטיות במרחק של עשרות מטרים מגבול מצרים, כחלק מהפקת הלקחים מתחקיר הפיגוע, שבו נהרגו לוחמי גדוד ברדלס ליה בן נון, אוהד דהן, ואורי אילוז - כך נודע לוואלה! היום (חמישי). אל"מ סעד החליט, באישור מפקד האוגדה תא"ל איציק כהן, כי את העמדות הסטטיות יחליפו סיורים רכובים למשך 8 שעות בלבד, ולא 12 שעות כמו בתקופה שקדמה לפיגוע, בניגוד להנחיות.

אל"מ סעד החליט בנוסף לקצץ באופן דרמטי את שעות המשמרת של חפ"ק המפקדים בגזרה, מ"פ או סמ"פ שנעים בשטח. החלטתו באה על רקע ממצאי התחקיר שהצביעו על כך שהמשמרות הארוכות של החפ"ק היו בלתי סבירות, פוגעות בכושר המבצעי ובחדות הכוחות. בתקופה שקדמה לפיגוע, הקצינים היו בכוננות בשטח למשך פרקי זמן של ימים מחשש להברחות סמים.

אוהד דהן, ליה בן נון, אורי יצחק אילוז, שלושת החיילים ההרוגים בתקרית הקשה בגבול מצרים. דובר צה"ל, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
אוהד דהן, ליה בן נון, אורי יצחק אילוז, שלושת החיילים ההרוגים בתקרית הקשה בגבול מצרים/עיבוד תמונה, דובר צה"ל, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הלוחמים והלוחמות בגדוד ברדלס סיפרו כי בניגוד לנאמר על ידי הפיקוד הבכיר, מתחת למצוק בלב השטח המצרי ישנו כביש שמוביל מהעמדה של השוטר המצרי ישירות אל המרחב הסמוך לגבול. כך שככל הנראה המחבל צעד על הכביש או הסתייע בכלי רכב שהסיע אותו, ולא צעד בדרכו על הסלעים בשטח. אולם חשוב לציין כי לפי שעה, סוגייה זו עדיין תחת בדיקה.

הלוחמים והלוחמות סיפרו בנוסף כי בתחקיר הפיגוע שבוצע בחטיבת פארן התברר כי בבוקר הפיגוע לא בוצעה פתיחת ציר, שיכולה הייתה לזהות חדירת מחבל באמצעות זיהוי של הפרצה בגדר או של עקבות בשטח. על פי הערכת החיילים, פתיחת הציר לא בוצעה בגלל הברחת הסמים שסוכלה במהלך הלילה. נציין כי טרםם הסתיימה החקירה המשותפת של צה"ל ומשרד ההגנה המצרי ובמקביל מתנהלת חקירת מצ"ח אודות התקרית.

הקרבה בין הגדר לעמדת השמירה, הר חריף, גבול מצרים. אמיר בוחבוט
הקרבה בין הגדר לעמדת השמירה, הר חריף, גבול מצרים/אמיר בוחבוט

גורם צבאי רשמי ומוסך, מסר בתגובה כי "נכון לעכשיו, שיטת ההגנה במרחב הפכה להיות ניידת במקום נייחת ומשך זמן המשימות קוצר. הגדודים השתתפו באימוני כשירות רלוונטים והתבצעו חילופים של הגדודים בין גזרת יואב לגזרת פארן". על פתיחת הציר שלא בוצעה בגבול, אמר הגורם: "פתיחת ציר מבוצעת באופן רוחבי בגזרה אחת לשבוע, לצד זאת במרחבים מסוימים על פי הערכת המצב מתבצעת פתיחת ציר על בסיס יומי. נקודת הפיגוע אינה מרחב בו מתבצעת פתיחת ציר יומית".

מדובר צה"ל נמסר כי "בעקבות הפיגוע שאירע בגבול מצרים, הופקו לקחים מיידים באשר להתנהלות הכוחות. מסקנות התחקיר המבצעי הוצגו למשפחות הנופלים ולציבור. צה"ל משתתף בצערן של המשפחות השכולות וימשיך ללוותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully