וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולות נשמעו בחיפושים אחר "צוללת הטיטאניק": "מנסים לאתר את מקור הרעש"

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 22:46

כשפחות מיממה נותרה עד לתום אספקת החמצן המשוערת של חמשת הנוסעים, צוותי החיפוש האמריקניים והקנדיים מתחקים אחר הקולות שנקלטו ממעמקי האוקיינוס האטלנטי. "זהו מיקום סבוך בצורה יוצאת דופן", אמרו במשמר החופים האמריקני

בווידאו: חיפושים נרחבים באוקיינוס: צוללת תיירים נעלמה במסע לצפיה בשרידי הטיטאניק/רויטרס

צוותי החיפוש אחר הצוללת שהייתה בדרכה עם חמישה נוסעים לצפות בשרידי הטיטאניק קלטו קולות ממעמקי האוקיינוס האטלנטי, והם מנהלים היום (רביעי) מאמצים קדחתניים כדי לאתר את מקור הרעש. הרעש נקלט על ידי מטוס קנדי, ומשמר החופים של ארצות הברית אמר כי כלי שיט תת-ימיים המופעלים מרחוק וספינה נוספת נשלחו לאזור שבו נשמעו האותות, כשמחוגי השעון מראים כי נותרו פחות מ-24 שעות עד שאספקת החמצן תאזול, לפי ההערכות.

כלי השיט התת-ימי, של חברת OceanGate, החל את המסע התת-ימי שלו ביום ראשון עם חמצן ל-96 שעות, אך האספקה תלויה גם בקצב הנשימה של הנוסעים, במיוחד אם לנוסעים יש ניסיון צלילה מוגבל. כמו כן, לא ברור כמה כוח עוד נותר לכלי השיט התת-ימי, שאורכו 6.4 מטרים.

"מצוף-סונאר זיהה את הרעש במים .אנחנו לא יודעים את מקור הרעש", אמר מפקד משמר החופים של ארצות הברית, אדמירל ג'ון מאוור, לרשת CBS. "זהו מיקום סבוך בצורה יוצאת דופן". הוא ציין כי המתכות ופריטים אחרים השקועים במצולות מקשים על זיהוי מקור הצלילים.

משמר החופים לא פירט מה היו אותם צלילים, אך ברשת CNN ובמגזין רולינג סטון, ציטטו תכתובות ממשל פנימיות שלפיהן המטוס הקנדי זיהה קולות דפיקה במקטעים של חצי שעה. ב-CNN דיווחו כי קולות נוספים נשמעו כארבע שעות לאחר מכן, אך אלו לא תוארו כדפיקות.

הצוללת "טיטאן", המשמשת למסעות לתצפית על שרידי הטיטאניק. רויטרס
הצוללת "טיטאן", המשמשת למסעות לתצפית על שרידי הטיטאניק/רויטרס

קפטן ג'יימס פרדריק ממשמר החופים של ארצות הברית אמר אתמול כי מטוסים אמריקניים וקנדיים סרקו שטח של קרוב ל-20 אלף קמ"ר אחר הצוללת, שאיבדה קשר עם ספינת האם שלה כשעה ו-45 דקות אחרי תחילת הצלילה. במקביל, הבית הלבן אמר כי הנשיא ג'ו ביידן "עוקב מקרוב אחרי האירועים, הוסיף כי הצי האמריקני נמצא בכוננות כדי לסייע במידת הצורך.

צוותים מארצות הברית, קנדה וצרפת היו מעורבים בחיפושים המכסים שטח הגדול יותר ממדינת קונטיקט בארצות הברית או כמחצית מגודלה של בלגיה. ספינת מחקר צרפתית, הנושאת רובוט המסוגל להגיע לקרקעית האוקיינוס, נשלחה לאזור לבקשת הצי האמריקני והיא צפויה להגיע בהמשך היום.

ספינת המחקר "דיפ אנרג'י" במהלך החיפושים אחר הצוללת "טיטאן" באוקיינוס האטלנטי, 20 ביוני 2023. רויטרס
ספינת המחקר "דיפ אנרג'י" במהלך החיפושים אחר הצוללת "טיטאן" באוקיינוס האטלנטי, 20 ביוני 2023/רויטרס

הצוללת הקטנה, העשויה לפי החברה מטיטניום ומסיבי פחמן, יכולה להגיע עד לעומק של כארבעה ק"מ - מספיק עמוק כדי לצפות בשרידי הטיטאניק. כל זאת תמורת מחיר של 250 אלף דולר לכרטיס למסע הנמשך כשמונה ימים.

שרידי הטיטאניק, שטבעה כשפגעה בקרחון בשיט הבכורה שלה ב-1912, משתרעים בעומק של כ-3,800 מטרים בקרקעית האוקיינוס. הם שוכנים כ-1,450 ק"מ ממזרח לקייפ קוד, מסצ'וסטס, ארצות הברית, וכ-800 ק"מ מדרום לסנט ג'ונס, ניופאונדלנד, קנדה.

בין חמשת הנוסעים היה גם מנכ"ל ומייסד החברה סטוקטון ראש, לצד המיליארדר וההרפתקן הבריטי האמיש הארדינג, בן 58; איש העסקים הפקיסטני שאהזדה דאווד, בן 48, ובנו סולימאן, בן 19, המחזיקים באזרחות בריטית; והחוקר הצרפתי פול-הנרי נרגולה, בן 77. הרשויות טרם אישרו את זהותם של הנוסעים, אך אלו פורסמו על ידי בני משפחה וחברים.

ידידה של הארדינג, ג'אניקה מיקלסן, שליוותה את היזם הבריטי במשלחות אחרות, אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס אתמול שהיא מקווה לחדשות טובות אך היא לא אופטימית. "זה יהיה נס אם הם יימצאו בחיים", אמרה.

המיליארדר הבריטי האמיש הארדינג, שעל פי הדיווחים הוא בין הנוסעים על סיפון הצוללת שנעלמה. רויטרס
המיליארדר הבריטי האמיש הארדינג, שעל פי הדיווחים הוא בין הנוסעים על סיפון הצוללת שנעלמה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully