וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"96 שעות לשרוד": מסע נגד הזמן לאיתור "צוללת הטיטאניק", בין הנעדרים: מנכ"ל החברה ומיליארדר בריטי

כלי השיט נעלם לפני כיממה באוקיינוס האטלנטי, והקשר עמו אבד תוך פחות משעתיים. כלי שיט וטיס אמריקניים וקנדיים משתתפים במבצע לאיתור הצוללת, שבין חמשת נוסעיה היו מנכ"ל החברה המפעילה את המסעות הימיים, הרפתקן בריטי, איש עסקים פקיסטני ובנו וחוקר צרפתי

בווידאו: חיפושים נרחבים באוקיינוס: צוללת תיירים נעלמה במסע לצפיה בשרידי הטיטאניק/רויטרס

מטוסים וספינות אמריקניים וקנדיים מנהלים חיפושים נרחבים אחרי צוללת התיירות שנעלמה בזמן שהייתה בדרכה לתצפית על שרידי ספינת הטיטאניק באוקיינוס האטלנטי, עם חמישה אנשי צוות על סיפונה. לפי דיווחים, בין הנעדרים נמצא מנכ"ל החברה המפעילה את המסעות הימיים, מיליארדר בריטי, איש עסקים פקיסטני ובנו וחוקר צרפתי.

לפי משמר החופים האמריקני, כלי השיט של חברת OceanGate - המכונה "טיטאן" - איבד קשר עם ספינת האם שלו ביום ראשון, בתוך שעה ו-45 דקות מתחילת הצלילה ויש לו 96 שעות לשרוד מתחת למים. לא ברור אם הצוללת עדיין נמצאת במצולות או שהיא עלתה מהן ולא מצליחה לתקשר.

אדמירל ג'ון מאוור, בכיר במשמר החופים של ארצות הברית, אמר כי כלי השיט והטיס המשתתפים בחיפושים סרקו שטח של כ-1,450 ק"מ ממזרח לקייפ קוד, תוך שהם משליכים למים מצופים עם סונר היכולים להגיע עד לעומק של כ-4,000 מטרים. "זהו אזור מבודד, וזהו אתגר לבצע חיפושים בו", אמר לכתבים.

לדבריו, "אנחנו משתמשים בכל האמצעים שיש ברשותנו כדי לוודא שאנחנו יכולים לאתר את הצוללת ולחלץ את האנשים שעל הסיפון. במהלך הערב הזה, אנחנו נמשיך להפעיל מטוסים ולהשתמש בכלי שיט נוספים". הוא הוסיף כי הרשויות פנו גם לספינות מסחר לבקשת סיוע.

שרידי ספינת הטיטאניק באוקיינוס האטלנטי, 30 באוגוסט 2022. רויטרס
הצלילה למצולות נמשכת בדרך כלל שמונה ימים. שרידי הטיטאניק/רויטרס

החברה גובה כ-250 אלף דולר עבור מקום בכלי השיט התת-ימיים שלה, וכל מסע כזה נמשך שמונה ימים. היא אמרה כי היא מקבלת סיוע נרחב מכמה סוכנויות ממשלתיות ומחברות דומות על מנת לחדש את הקשר עם הצוות. לדבריה, היא בוחנת ומגייסת את "כל האפשרויות" על מנת להחזיר את הצוות בבטחה.

"אנחנו מודים מעומק הלב על הסיוע הנרחב שאנחנו מקבלים מכמה גופים ממשלתיים ומחברות אחרות במאמצים ליצור מחדש קשר עם הצוללת", נמסר מהחברה.

אחד הנעדרים הוא האמיש הרדינג, מיליארדר והרפתקן בריטי, שכבר הגיע לירח בשנה שעברה ומחזיק בשלושה שיאי גינס. בנו החורג כתב בפייסבוק שהוא אחד הנעדרים, וביקש את "המחשבות והתפילות" של הגולשים. לאחר מכן הוא הסיר את הפוסט, ואמר כי עשה זאת למען כבוד פרטיותה של המשפחה.

הרדינג עצמו פרסם בפייסבוק פוסט שהוא יהיה על הצוללת, והעלה תמונות שלו לקראת תחילת המסע שיצא לדרך מסנט ג'ון, ניופאונדלנד.

בנוסף אליו, על הצוללת היה איש העסקים הפקיסטני שהאזאדה דאווד ובנו, סולימאן. "אנחנו אסירי תודה על הדאגה של העמיתים והחברים שלנו ואנחנו רוצים לבקש מכולם להתפלל למען ביטחונם", נמסר בהודעת המשפחה.

עוד על הטיטאניק

111 שנים לאחר האסון: פורסם סרטון התיעוד המלא של שרידי הטיטאניק

לכתבה המלאה
המיליארדר האמיש הארדינג לפני תחילת מסעו לצפות בשרידי הטיטאניק בצוללת תיירים, יוני 2023. פייסבוק, אתר רשמי
הארדינג חותם את שמו לפני תחילת המסע/אתר רשמי, פייסבוק
צוללת התיירים לתצפיות אחרי שרידי הטיטאניק. פייסבוק, צילום מסך
מסע למצולות תמורת 250 אלף דולר. כלי השיט התת-ימי/צילום מסך, פייסבוק

לפי אתר החברה, הצוללות של החברה יכולות לשאת עד חמישה אנשים, שכוללים בדרך כלל את הקפטן, שלושה תיירים ו"מומחה". משך הצלילה אל שרידי הטיטאניק, הכולל את הירידה ואת העלייה מהמצולות, נמשך כשמונה שעות.

החברה מתארת באתר הרשמי שלה את הצוללות הקטנות, העשויות מסיבי פחמן, כ"הזדמנות להתנתק משגרת היומיום ולגלות משהו יוצא דופן באמת". לפי האתר של החברה, בנוסף למסע הנוכחי, היא מתכננת שניים נוספים ביוני הבא, אם כי לא ברור אם אלו אכן יצאו לפועל כמתוכנן לאור היעלמותה של הצוללת.

שרידי הטיטאניק שקועים בקרקעית האוקיינוס, בעומק של כ-3,800 מטרים ובמרחק של כ-600 ק"מ מחופי ניופאונדלנד, קנדה. שרידי הספינה משתרעים בשני מקומות שונות, כשבין החרטום והירכתיים יש מרחק של כ-800 מטר, ומסביבם שדה גדול של שרידים מכלי השיט.

ספינת הטיטאניק. Shutterstock, ShutterStock
יותר מ-1,500 איש נספו באסון. ספינת הטיטאניק/ShutterStock, Shutterstock

אוניית הנוסעים, שהייתה הספינה הגדולה ביותר באותה תקופה, פגעה בקרחון במסע הבכורה שלה מסאות'המפטון לניו יורק בשנת 1912. מתוך 2,200 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על הסיפון, יותר מ-1,500 מתו.

בחודש שעבר, נעשתה סריקה דיגיטלית ראשונה בגודל מלא של ההריסות באמצעות מיפוי ים-עמוק. הסריקה הציגה גם את קנה המידה של הספינה, וגם כמה פרטים קטנים, כמו המספר הסידורי על אחד המדחפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully