וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן מסע לצפיה בשרידי הטיטאניק: צוללת תיירים נעלמה באוקיינוס האטלנטי

משמר החופים של בוסטון עורך סריקות אחר כלי השיט הקטן, המופעל על ידי חברה פרטית המציעה לתיירים הזדמנות לצפות בשרידי הספינה המפורסמת תמורת 250 אלף דולר. היא יכולה לשאת עד 5 תיירים ואנשי צוות, ואחד מהם היה המיליארדר הבריטי היימיש הרדינג

תיעוד שרידי ספינת הטיטניק/Woods Hole Oceanographic Institution

כלי שיט תת-ימי, המשמש תיירים לתצפיות על שרידי ספינת הטיטאניק, נעלם באוקיינוס האטלנטי - כך אמר היום (שני) משמר החופים של בוסטון, שהחל בחיפושים אחרי הצוללת הזעירה. לא ידוע כמה אנשים היו בכלי השיט של חברת OceanGate, אך הוא יכול לשאת עד חמישה אנשים, אחד מהם היה המיליארדר הבריטי היימיש הרדינג.

החברה גובה כ-250 אלף דולר עבור מקום בכלי השיט התת-ימיים שלה, וכל מסע כזה נמשך שמונה ימים. היא אמרה כי היא מקבלת סיוע נרחב מכמה סוכנויות ממשלתיות ומחברות דומות על מנת לחדש את הקשר עם הצוות. לדבריה, היא בוחנת ומגייסת את "כל האפשרויות" על מנת להחזיר את הצוות בבטחה.

הצוללות של החברה יכולות לשאת עד חמישה אנשים, שכוללים בדרך כלל את הקפטן, שלושה תיירים ו"מומחה". משך הצלילה אל שרידי הטיטאניק, הכולל את הירידה ואת העלייה מהמצולות, נמשך כשמונה שעות.

החברה מתארת באתר הרשמי שלה את הצוללות הקטנות, העשויות מסיבי פחמן, כ"הזדמנות להתנתק משגרת היומיום ולגלות משהו יוצא דופן באמת". לפי האתר של החברה, בנוסף למסע הנוכחי, היא מתכננת שניים נוספים ביוני הבא.

שרידי ספינת הטיטאניק באוקיינוס האטלנטי, 30 באוגוסט 2022. רויטרס
הצלילה למצולות נמשכת בדרך כלל שמונה ימים. שרידי הטיטאניק/רויטרס

שרידי הטיטאניק שקועים בקרקעית האוקיינוס, בעומק של כ-3,800 מטרים ובמרחק של כ-600 ק"מ מחופי ניופאונדלנד, קנדה. שרידי הספינה משתרעים בשני מקומות שונות, כשבין החרטום והירכתיים יש מרחק של כ-800 מטר, ומסביבם שדה גדול של שרידים מכלי השיט.

ספינת הטיטאניק. Shutterstock, ShutterStock
יותר מ-1,500 איש נספו באסון. ספינת הטיטאניק/ShutterStock, Shutterstock

אוניית הנוסעים, שהייתה הספינה הגדולה ביותר באותה תקופה, פגעה בקרחון במסע הבכורה שלה מסאות'המפטון לניו יורק בשנת 1912. מתוך 2,200 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על הסיפון, יותר מ-1,500 מתו.

בחודש שעבר, נעשתה סריקה דיגיטלית ראשונה בגודל מלא של ההריסות באמצעות מיפוי ים-עמוק. הסריקה הציגה גם את קנה המידה של הספינה, וגם כמה פרטים קטנים, כמו המספר הסידורי על אחד המדחפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully