וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגין הטרדת עד המדינה פילבר: שלושה מיועצי נתניהו יועמדו לדין בכפוף לשימוע

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 23:31

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה לבאי כוחם של יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן כי נשקלת האפשרות להעמידם לדין פלילי בגין עבירה של הטרדת עד בנסיבות מחמירות. זאת, בשל הטרדה לכאורה של עד המדינה בתיק 4000, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר

בוידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו: "על אף הקשיים - יש לרתום את יכולות השב"כ במלחמה במשפחות הפשע בחברה הערבית"/לע"מ עומר מירון / לע"מ, סאונד: בן פרץ / לע"מ

שלושה מיועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן, יועמדו לדין פלילי בכפוף לשימוע בגין הטרדת עד המדינה שלמה פילבר. כך הודיעה היום (רביעי) מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

המחלקה הודיעה היום לבאי כוחם של השלושה כי נשקלת האפשרות להעמידם לדין פלילי בגין עבירה של הטרדת עד בנסיבות מחמירות, וזאת בשל הטרדה לכאורה של עד המדינה בתיק 4000, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה (מומו) פילבר. מהפרקליטות נמסר כי "ההחלטה התקבלה על דעתו של פרקליט המדינה".

שלמה פילבר בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 ביוני  2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה (מומו) פילבר/פלאש 90, יונתן זינדל

לפי החשד, כך נמסר בפרקליטות, בחודש אוגוסט 2019, במסגרת תפקידם של השלושה במטה הבחירות של הליכוד, אוריך, גולן ואיינהורן תכננו להטריד לכאורה את עד המדינה פילבר.

"השלושה פעלו לשלוח ניידת עם רמקול חיצוני מול ביתו של פילבר, בו הושמעה ההקלטה: 'מומו תהיה גבר צא תגיד את האמת, מומו פילבר מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה? מה הבטיחו לך מומו? השמאל משתמש בך כדי להפיל את הליכוד. מומו תשמע בעצמך מה אתה אמרת לפני שהמשטרה לחצה עליך'", נמסר בהודעת הפקליטות. "בהמשך לכך, סרטון של האירוע הופץ ברשתות החברתיות".

יצוין כי החקירה נפתחה אי אז בחודש ספטמבר 2019, והחל מחודש אוקטובר באותה השנה ועד לחודש ינואר 2022, התקיימו הליכים משפטיים בבתי המשפט השונים, עד לקיום דיון נוסף בבית המשפט העליון.

עוד בוואלה!

דוברו של נתניהו נעל את ח"כ דיסטל אטבריאן במרפסת - ונטש את המקום

לכתבה המלאה
יונתן אוריך/ראובן קסטרו

בפרקליטות ציינו כי ההליכים נגד שלושת יועצי נתניהו התמקדו בטענותיהם לאי חוקיות החיפושים בטלפונים הניידים שלהם, ובשאלת ההשלכות של אי החוקיות בכל הנוגע לבקשות המשטרה להוציא צווי חדירה מאוחרים לטלפונים. בסופו של דבר, בית המשפט העליון התיר את ביצוע החיפושים בטלפונים הניידים של החשודים אוריך, גולן ואיינהורן.

לאחר קבלת ההחלטה בבית המשפט, הושלמה החקירה בלהב 433, במסגרתה נערכו החיפושים בטלפונים ונגבו ההודעות מהמעורבים הרלוונטיים. התיק הועבר לידי הפרקליטות, ומאז התקיימו שם דיונים והתייעצויות בנוגע לתיק, שבסופם הוחלט לשקול את העמדתם של החשודים לדין פלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully