וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' נגד הרצוג: "איש שמאל, לא מצליח להיות מתווך הוגן"

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 10:25

לאחר שהנשיא הטיל על הקואליציה את האחריות על הקפאת ההידברות על המהפכה המשפטית, שר האוצר טען כי הוא לא הגון. לדברי יו"ר מפלגת הציונות הדתית, האופוזיציה הגיעה לשיחות כדי "למוסס את הרפורמה ולהפיל את ממשלת הימין"

בווידאו: הרצוג: האלטרנטיבה להידברות על המהפכה המשפטית היא חמורה ומסוכנת/כנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את נשיא המדינה יצחק הרצוג. בריאיון לתוכנית "שמונה אפס אפס" ברדיו החרדי "קול ברמה" אמר: "מזכיר לכם שהנשיא פרסם את המתווה שלו באופן חד צדדי, הוא במאה אחוז מתיישר עם השמאל. הנשיא הוא איש שמאל, לצערי הוא לא מצליח להיות מתווך הוגן".

סמוטריץ' מתח ביקורת על הרצוג אחרי שקרא "לגלות אחריות לאומית ולהמשיך את השיח הפורה והענייני בחסות בית הנשיא", רק לאחר החלטת הקואליציה לקדם את החוק לצמצום עילת הסבירות ולשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים. זאת, על אף שלא התבטא אחרי ההודעה על הקפאת השיחות של ראשי האופוזיציה, יאיר לפיד ובני גנץ.

בצלאל סמוטריץ',1 במאי 2023. ראובן קסטרו
"הרצוג איש שמאל, לא מצליח להיות מתווך הגון". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

סמוטריץ' הוסיף: "סברתי שהכניסה לשיחות בבית הנשיא היא לא נכונה דמוקרטית, יש כנסת. עצם העובדה שהוציאו את הדיון מהפרלמנט זה החלטה לא דמוקרטית. יחד עם זאת, באנו בידיים נקיות אבל גילנו שאין פרטנר. האופוזיציה מראש לא הגיעה לשם אלא כדי למוסס את הרפורמה והמטרה שלה היא להמשיך את הכאוס ברחובות כדי להפיל את ממשלת ימין".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לדברי סמוטריץ': ‏"נשיא המדינה עושה לילות כימים כדי למנוע את הרס הדמוקרטיה, את הקרע בעם וגם את הפגיעה הקשה בכלכלת ישראל. טוב יעשו שרי הממשלה אם יעצרו את הפגיעה הקשה באזרחי ישראל שהם מחוללים בהפיכה המשטרית - במקום להאשים את מי שעושה הכל כדי למנוע אותה"

אחד המועמדים לוועדה למינוי שופטים, חכבר הכנסת יצחק קרויזר (עוצמה יהודית), מתח ביקורת על דבריו של סמוטריץ', וכתב בחשבון הטווטיר שלו: "אפשר להסכים לרפורמה המשפטית ואפשר להתנגד לה. אבל מה שבטוח, שנשיא המדינה הוא מחוץ למשוואה, הנשיא הרצוג הוא איש עתיר זכויות שמדינת ישראל חשובה לו. הנשיא הוא מחוץ לשיח הפוליטי. סומכים על נשיא המדינה שינהג ביושרה ובאמונה".

עוד בוואלה!

לפיד: מעולם לא אמרנו שנעזוב את השיחות, שיבחרו נציג ונמשיך

לכתבה המלאה
נשיא המדינה יצחק הרצוג, 16 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
התייצב לצד לפיד וגנץ. הרצוג/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול התייצב הרצוג לצד גנץ ולפיד ואמר כי לא הועברו טיוטות מחייבות בשיחות בבית הנשיא, בניגוד לטענת הקואליציה. "הועלו רעיונות, אך הן טרם התגבשו לכדי הבנות", הסביר. "אני סבור שניתן להגיע להסכמות וכי גם נושאי ליבה אפשר ליישב בשיח ודרכי שלום. כך אנחנו צריכים לנהוג כלפי העתיד המשותף שלנו".

אתמול כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראשי מפלגות הקואליציה, ובמהלך הישיבה הוחלט לקדם את חקיקת המהפכה המשפטית גם ללא הסכמות עם האופוזיציה. החקיקה לצמצום עילת הסבירות תקודם כבר בחודש הקרוב. מסתמן כי ועדת החוקה של הכנסת בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן תתכנס מחר או לכל המאוחר בתחילת השבוע כדי להתחיל בקידום החקיקה לצמצום עילת הסבירות. צמצום או ביטול עילת הסבירות תקודם בחקיקה כך שיו"ר ש"ס אריה דרעי יוכל לחזור לתפקידו כשר בממשלה הנוכחית.

עוד הוחלט לקדם במושב הבא של הכנסת את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים עם איזון לשני הצדדים, כך שלאף אחד לא יהיה וטו על הליך המינוי. הקואליציה צפויה להחזיר לוועדת החוקה את הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה שאושרה בכנס הקודם של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית ולערוך בה את השינויים כך שהרכב הוועדה יהיה מאוזן לשני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully