וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הבהרנו לארה"ב שהסכמות מוגבלות עם איראן אינן מקובלות עלינו"

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 19:35

במהלך ביקור בתעשייה האווירית כשמאחוריו טילים וכטב"מים מתאבדים שיגר נתניהו בפעם השניה היום מסר לארה"ב בנוגע למגעים שהיא מנהלת עם איראן על "הבנות" בנוגע לתכנית הגרעין. "נעשה כל מה שאנחנו צריכים כדי להגן על עצמנו מול כל איום", אמר רה"מ

בווידאו: נתניהו: נתחיל השבוע בקידום צעדים מעשיים של תיקונים במערכת המשפט/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לדיווחים על כך שארצות הברית ואיראן קרובות להגיע להסכמות מוגבלות סביב תכנית הגרעין האיראנית, ואמר כי "הבהרנו לידידנו האמריקנים שהסכמות מוגבלות יותר (עם איראן - ב"ר) גם הן אינן מקובלות עלינו".

"אנחנו נחושים למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני", אמר במהלך ביקור בתעשייה האווירית כשמאחוריו טילים וכטב"מים מתאבדים. "בכל מקרה, כפי שאני מבהיר להם, אני מבהיר לעולם ואבהיר כאן שוב: אנחנו נעשה כל מה שאנחנו צריכים כדי להגן על עצמנו, בכוחות עצמנו, מול כל איום שהוא", הוסיף נתניהו.

נציגי המעצמות ואיראן בשיחות הגרעין בווינה, אוסטריה, 29 בנובמבר 2021. רויטרס
נציגי המעצמות ואיראן בשיחות הגרעין בווינה. נובמבר 2021/רויטרס

זו הפעם השנייה היום בה נתניהו שיגר מסר לארה"ב בנוגע למגעים שהיא מנהלת עם איראן, כשמוקדם יותר, בפתח ישיבת הממשלה הוא אמר כי "אנחנו מתנגדים גם 'להסכמון'", וטען כי "ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות כדי להגן על עצמה מפני התוקפנות של איראן".

זאת, לאחר שבשבוע שעבר אמר כי ארצות הברית מקיימת מגעים עם איראן, במסגרתן האיראנים לא יעשירו אורניום לרמה גבוהה יותר מ-60 אחוז, ובתמורה - וושינגטון תאפשר להפשיר כספים איראנים שמוחזקים בחו"ל, ושני הצדדים יבצעו עסקת חילופי אסירים.

ביום שני שעבר, דובר משרד החוץ האיראני נאסר קאנאני, אישר במסיבת עיתונאים את הפרסום בוואלה! לפיו ארצות הברית ואיראן קיימו שיחות עקיפות בעומאן. "החלפנו מסרים בתיווך עומאני בכל הנוגע לדרישתנו להסרת הסנקציות", אמר קאנאני. לדבריו, איראן לא מנהלת מו"מ עם ארה"ב על הסכם גרעין חלקי או הסדרים אחרים שאינם מתבססים על הסכם הגרעין משנת 2015.

עוד בוואלה!

נתניהו לח"כים: ישראל מחתה בפני רוסיה על שיתוף הפעולה הצבאי שלה עם איראן

לכתבה המלאה
נשיא איראן אבראהים ראיסי בטקס חשיפת הטיל "פתאח", טהראן איראן 6 ביוני 2023. רויטרס
החליפו מסרים עם ארה"ב בתיווך עומאני. נשיא איראן אבראהים ראיסי/רויטרס

בכירים אמריקנים ואיראנים ניהלו שיחות עקיפות בסולטנות עומאן בחודש שעבר, כשבכירים עומאנים מדלגים בין החדרים הנפרדים בהם שהו ומעבירים מסרים, כך לפי שלושה מקורות שמעורים בפרטי במגעים.

קיומו של מפגש "שיחות הקרבה" בעומאן לא היה ידוע עד אז. זו הייתה הפעם הראשונה שבה ארצות הברית ואיראן ניהלו מגעים כאלה מזה חודשים רבים. השיחות העקיפות בעומאן התקיימו על רקע חשש גובר בבית הלבן מההתקדמות שאיראן השיגה בתוכנית הגרעין שלה ורצון אמריקני למצוא דרך לבלום הסלמה במצב באזור.

"איראן לא תוכל לעולם להשיג נשק גרעיני"

המטרה של השיחות העקיפות והעברת המסרים בין ארצות הברית לבין איראן היא להגיע ל"הבנות" לגבי דרכים לבלום הסלמה בתכנית הגרעין של איראן, שינוי של ההתנהגות האיראנית באזור ומניעת הסלמה של הסיוע האיראני לרוסיה במלחמה באוקראינה. אם יושגו "הבנות" כאלה ואם תהיה הפחתה של המתיחות באזור ניתן יהיה להשתמש בכך כבסיס לשיחות בין ארה"ב לבין איראן על הסכם גרעין חדש בין הצדדים. עדיין לא ברור האם הצדדים קרובים להשגת "הבנות" מהסוג הזה.

דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמר לוואלה! בעת הפרסום כי מדיניות ממשל ביידן בנושא איראן לא השתנתה. "אנחנו עדיין ממוקדים על ריסון הפעילות האיראנית שמערערת את היציבות במזרח התיכון בתיאום עם השותפים שלנו ומתוך מטרה לבלום הסלמה באזור. זה כולל להבטיח שאיראן לא תוכל לעולם להשיג נשק גרעיני. אנחנו עוקבים מקרוב אחרי הפעילות האיראנית להעשרת אורניום", אמר הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully