וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקים כלכליים אדירים: הגניבות מחברת החשמל בדרום

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 17:57

מאות מטרים של כבלי חשמל ושנאים נגנבים בשנתיים האחרונות מחברת החשמל בדרום הארץ בעלות של מיליוני שקלים. רק ב-4 החודשים הראשונים של 2023 - הנזק נאמד על כ-1.2 מיליון שקלים, ואף גורם לניתוקי חשמל. בחברה מנסים להילחם בתופעה

בווידאו: מרדף משטרתי בנגב אחרי חוליית גנבים שגנבה שנאים/צילום: דוברות משטרת ישראל

מאות מטרים של כבלי חשמל נגנבו בשנתיים האחרונות בדרום הארץ, בעלות של מיליוני שקלים. הנזקים לא מסתכמים בעלות הכלכלית האדירה של חברת החשמל, אלא גם גורמים לעתים לניתוקי חשמל ביישובים רבים. לצד כבלי החשמל, נגנבים גם שנאים בעלות לא מבוטלת. מבדיקה שערכה וואלה! היום (ראשון) עולה כי נתוני הגניבות אמנם מתייחסים לכלל הארץ, אך רובם המכריע מתבצע בדרום.

מנתוני הגניבות שאספה חברת החשמל, כך עולה מבדיקת וואלה!, בשנת 2022, נגנבו מחברת החשמל שניקילומטר של כבלי מתכת ו-77 שנאים בעלות כוללת של 5 מיליון ו-200 אלף שקלים. עוד עולה כי רק מתחילת השנה הנוכחית ועד לחודש אפריל, נגנבו 866 מטרים של כבלי מתכת ו-9 שנאים בעלות של כמיליון ו-200 אלף שקלים.

צוותי חברת חשמל נערכים לסופה. יוסי וייס, חברת החשמל,
צוותי חברת חשמל נערכים לסופה/יוסי וייס, חברת החשמל

בסך הכל, מתחילת שנת 2022, הנזק הישיר שנגרם לחברת החשמל רק מגניבות שנאים וכבלי מתכת עומד על כ-6 וחצי מיליון שקלים. אך הנזק הכלכלי העצום, אינו כולל נזקים עקיפים - כמו עלויות תיקון ואספקה וההשפעה שיש לאירועים אלו על תדמית חברת החשמל. יתרה מזאת, על פי גורמים בחברת החשמל, הנזק הוא לא רק כלכלי, לעיתים גניבות הכבלים והשנאים גורמות לניתוקי חשמל ממושכים בכמה יישובים בשל זמן תיקון הנזקים הנדרש ועוגמת נפש לאזרחים.

אלון הלוי, קב"ט חברת החשמל, מסר: "בכל אירוע שכזה, יחידת הביטחון של חברת החשמל מגישה תלונה במשטרה, ובד בבד, כפעולה יזומה וכחלק מתכנית העבודה שלה, מתקינה אמצעים טכנולוגיים לגילוי והתרעה, מפעילה מערך סיירים בתגובה לאירועים ומבצעת פעולות מיגון, נעילה וריתוך שנאים. בנוסף, אנחנו משתפים פעולה עם גופי תשתית מקבילים ופונים לדרגים בכירים במשטרה לטיפול כולל, כולל מפקדי מחוזות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully