וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המורשת תוקף את נגיד בנק ישראל: "פרא אדם"

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 12:27

עמיחי אליהו מעוצמה יהודית תקף בחריפות את אמיר ירון, בעקבות הביקורת שלו על המהפכה המשפטית. אליהו האשים את ירון כי דבריו הובילו לפגיעה בדירוג האשראי של ישראל, וטען כי "היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות". רה"מ גיבה את נגיד בנק ישראל: "עושה את מלאכתו נאמנה"

בוידאו: בנק ישראל: אם המהפכה המשפטית תעבור כפי שהיא - המשק עלול להפסיד 2.8% מהתוצר בכל שנה/לעמ

שר המורשת עמיחי אליהו תקף היום (ראשון) בחריפות את נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, בעקבות אזהרותיו נגד המהפכה המשפטית והשפעתה השלילית על המשק. "זה פרא אדם - נגיד בנק ישראל מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי שלה", אמר השר בריאיון בתוכנית "שמונה אפס אפס" בתחנת הרדיו "קול ברמה".

"הוא היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות, זה פרא אדם, לא ייתכן שפקידים יצאו נגד הממשלה", הוסיף אליהו ממפלגת עוצמה יהודית. "האדם הזה ממשיך לכהן בתפקיד שלו, מכיוון שהרפורמה המשפטית לא יוצאת לפועל".

לאחר שאמירתו עוררה סערה, אליהו הוסיף לתקוף בטוויטר: "כשנגיד מדינה משתמש בכוח העצום שהציבור שם בידיו ובחוסר אחריות פוגע בדימוי המדינה, תוך ניסיון להכניע את רצונה הדמוקרטי - הוא מאבד את הלגיטימיות שלו - לנגיד יש חופש פעולה מלא בסוגיות כלכליות, ואפס מרחב פעולה בסוגיות פוליטיות. תדרוכיו הפוליטיים נגד מדינת ישראל ברחבי העולם, הם בלתי קבילים בדמוקרטיה מערבית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את נגיד בנק ישראל, ומסר: "‏אני מגנה בתוקף את דבריו של השר עמיחי אליהו נגד נגיד בנק ישראל, משרת ציבור מסור שעושה את מלאכתו נאמנה לטובת כלכלת ישראל ואזרחי ישראל".

עמיחי אליהו, עוצמה יהודית 6 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
עמיחי אליהו/ראובן קסטרו

לעומת נתניהו שר האוצר בצלאל סמוטריץ' גינה את האופן שבו התבטא אליהו, אך לא את עמדתו. "‏ההתבטאות כלפי הנגיד היא לא ראויה ואין לה מקום, גם אם יש ביקורת לגיטימית חשוב שהיא תהיה עניינית ומכבדת", מסר. "כשר האוצר אני נותן גיבוי מלא לנגיד להמשיך לפעול ולבצע את עבודתו המקצועית בניהול המדיניות המוניטרית מתוך עצמאות מוחלטת לטובת כלכלת ישראל".

שר הפנים והבריאות, משה ארבל, מתח ביקורת על דבריו של אליהו: "הדברים אינם במקומם. עצמאות נגיד בנק ישראל וחובתו להציג באופן בלתי תלוי את התחזיות הכלכליות היא אבן יסוד בחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל אני קורא לשר אליהו לחזור בו מדבריו".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את אליהו, וכתב בטוויטר: "המורשת של שר המורשת - גסות רוח, בורות, השתלחויות שאף אחד לא מבין". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ גם מתח ביקורת בעקבות אמירותיו של אליהו. קואליציית 'הרצפה העקומה' של נתניהו מסיתה - והוא שותק", כתב בציוץ בטוויטר. "אני קורא לנתניהו לגנות באופן מלא את האמירות המבישות והמפלגות, מול מי ששומרים על המדינה ומשרתים אותה שנים ארוכות. שתיקתו מול קואליציית ההסתה מהדהדת".

עוד בוואלה!

השר לוין: "נחוש לעשות הכל כדי להעביר את הרפורמה"; מובילי המחאה: "הכריז מלחמה"

לכתבה המלאה
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון. פלאש 90, פלאש 90
אמיר ירון/פלאש 90, פלאש 90

לפני כחודשיים הזהיר ירון מפני המשך חקיקת המהפכה המשפטית, ולדבריו, התוכנית עלולה לגרום לנזק של 2.8% מהתוצר בכל שנה. "אי הוודאות והאירועים שאנחנו עדים בשבועות האחרונים להם הייתה השפעה על הכלכלה הישראלית", הסביר ירון. "ככל שתתקבל החלטה שמשקפת הסכמה רחבה - גם הכלכלה הישראלית תצא מושכרת".

הנגיד הסביר גם כי משקיעים בחברות שונות בישראל מתרחקים בעקבות חוסר הוודאות: "קשה לאמוד מה קורה, אבל אנחנו כן יודעים שבוודאי שמשקיעים לא אוהבים אי וודאות - ויש משקיעים שיושבים על הגדר ומחכים לראות את ההתפתחויות. עיקר הירידה בתוצר, במקרה זה, נובע מפגיעה משמעותית בהשקעה במשק, בשל עליית אי הוודאות ופרמיית הסיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully