וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: המהפכה המשפטית עלולה לגרום לנזק של 2.8% מהתוצר בכל שנה

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 17:09

הנגיד אמיר ירון קרא להשיג הסכמה רחבה בסוגיית הרפורמה, ולדבריו הכלכלה הישראלית "תצא מושכרת" מכך. בנוסף, הזהיר מהמשך חקיקת התוכנית, ואמר כי היא תפגע בהשקעות בחברות בארץ. "יש משקיעים שיושבים על הגדר ומחכים לראות את ההתפתחויות - הם לא אוהבים אי וודאות"

בוידאו: בנק ישראל: אם המהפכה המשפטית תעבור כפי שהיא - המשק עלול להפסיד 2.8% מהתוצר בכל שנה/לעמ

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון הזהיר היום (שני) מפני המשך חקיקת המהפכה המשפטית, ולדבריו, התוכנית עלולה לגרום לנזק של 2.8% מהתוצר בכל שנה. "אי הוודאות והאירועים שאנחנו עדים בשבועות האחרונים להם הייתה השפעה על הכלכלה הישראלית", הסביר פרופ' ירון. "ככל שתתקבל החלטה שמשקפת הסכמה רחבה - גם הכלכלה הישראלית תצא מושכרת".

הנגיד הסביר גם כי משקיעים בחברות שונות בישראל מתרחקים בעקבות חוסר הוודאות: "קשה לאמוד מה קורה, אבל אנחנו כן יודעים שבוודאי שמשקיעים לא אוהבים אי וודאות - ויש משקיעים שיושבים על הגדר ומחכים לראות את ההתפתחויות. עיקר הירידה בתוצר, במקרה זה, נובע מפגיעה משמעותית בהשקעה במשק, בשל עליית אי הוודאות ופרמיית הסיכון".

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל. פלאש 90, יונתן זינדל, עיבוד תמונה
מזהיר מפני המהפכה המשפטית. נגיד בנק ישראל אמיר ירון/עיבוד תמונה, פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר היום נפגשו צוותי עבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי בבית הנשיא בפעם השנייה, במסגרת מאמצי הפשרה על המהפכה המשפטית. גורמים באופוזיציה ובקואליציה שהשתתפו בפגישת ההידברות בבית הנשיא אומרים שהייתה בה אווירה "חיובית וטובה" ו"רצון טוב" של שני הצדדים להגיע להסכמות ארוכות טווח - ולא פתרון זמני בלבד. במהלך הפגישה סוכם כי צוותים מקצועיים ומשפטיים מטעם הצדדים יקיימו שיחות על כלל הנושאים במהלך חול המועד, כדי למפות את ההסכמות והמחלוקות והצוותים הפוליטיים יתכנסו לאחריו כדי לקבל החלטות.

על פי גורמים שהשתתפו בפגישה, נציגי הקואליציה והאופוזיציה הסכימו בסיום הפגישה על ארבעה עקרונות משותפים לבסיס ההידברות: "אף צד לא רוצה להכניע את השני או לחזור לתהליך חד צדדי, כל צד מבין את הצרכים והחששות של הצד השני, הצדדים יותר קרובים להסכמות מרחוקים, וכולם מבינים שכישלון פירושו הסלמה ואת גודל השעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully