וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההידברות בבית הנשיא: בקואליציה ובאופוזיציה מזהים "רצון טוב"

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 19:42

במסגרת המאמצים להשיג פשרה בנוגע להמשך חקיקת הרפורמה, נועדו במשך כשעתיים צוותים של יש עתיד, המחנה הממלכתי, והקואליציה, שהגיעה בהרכב מורחב, בתוספת 3 ח"כים מהליכוד. גורמים שנכחו בפגישה: יש "רצון טוב" של שני הצדדים להגיע להסכמות ארוכות טווח ולא רק לפתרון זמני

בווידאו: נתניהו: "נמצאים בתהליך של הידברות במטרה להגיע להסכמה רחבה"/מערכת וואלה!

צוותי עבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי נפגשו היום (שני) בבית הנשיא בפעם השנייה, במסגרת מאמצי הפשרה על המהפכה המשפטית. גורמים באופוזיציה ובקואליציה שהשתתפו בפגישת ההידברות בבית הנשיא אומרים שהייתה בה אווירה "חיובית וטובה" ו"רצון טוב" של שני הצדדים להגיע להסכמות ארוכות טווח - ולא פתרון זמני בלבד. במהלך הפגישה סוכם כי צוותים מקצועיים ומשפטיים מטעם הצדדים יקיימו שיחות על כלל הנושאים במהלך חג המועד כדי למפות את ההסכמות והמחלוקות והצוותים הפוליטיים יתכנסו לאחריו כדי לקבל החלטות.

לפי גורמים שהשתתפו בפגישה, נציגי הקואליציה והאופוזיציה הסכימו בסיום הפגישה על ארבעה עקרונות משותפים לבסיס ההידברות: "אף צד לא רוצה להכניע את השני או לחזור לתהליך חד צדדי, כל צד מבין את הצרכים והחששות של הצד השני, הצדדים יותר קרובים להסכמות מרחוקים, וכולם מבינים שכישלון פירושו הסלמה ואת גודל השעה".

לצוות של הקואליציה הצטרפו הפעם חברי כנסת נוספים: השר יואב קיש וחברי הכנסת קטי שטרית וחנוך מיליבצקי (הליכוד) הצטרפו לשר רון דרמר, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, ד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת ופרופסור טליה איינהורן. בקואליציה אומרים כי לנוכח ריבוי הצוותים מהאופוזיציה החליטו גם הם להגדיל את הצוות שלהם.

אחרי השיחות בבית הנשיא, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נפגש הערב עם הרצוג. בהודעת לשכת לפיד נמסר כי השניים שוחחו על הצורך להגיע להסכמות רחבות למען ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה וש"ראש האופוזיציה איחל לנשיא ולמשפחתו חג שמח וימים טובים לכל עם ישראל".

ההידברות בבית הנשיא החלה אחרי שראש הממשלה הודיע על השהיית החקיקה בשבוע שעבר. גורמים בקואליציה ובאופוזיציה מעריכים כי לנוכח הפער הגדול בנושא הוועדה למינוי שופטים, ההידברות תיתקל בקשיים.

בקואליציה דורשים שכל מתווה יאפשר להם למנות לכל הפחות שופט אחד ללא וטו של נציגי מערכת המשפט או האופוזיציה, ואילו באופוזיציה מסרבים לשליטה פוליטית קואליציונית בהליך בחירת השופטים, גם לשופט אחד, מחשש שכך הקואליציה תמנה נשיא מטעמה לבית המשפט העליון ותשיג שליטה בהמשך המינויים בוועדה. בנוסף, הצהרות בכירי הקואליציה לפיהן החקירה תימשך כסדרה אחרי הפגרה, במקרה שמאמצי ההידברות ייכשלו, תורמים לחוסר האמון בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully