וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממניע גזעני: צעיר יהודי נעצר בחשד שתקף תושב מזרח ירושלים בשייח' ג'ראח

עודכן לאחרונה: 17.6.2023 / 2:02

יהודי בן 21 נעצר לאחר שנחשד שתקף לפני כחודשיים תושב מזרח ירושלים על רקע לאומני. מחקירת המקרה עולה כי הצעיר היהודי תקף את הקורבן לאחר שראה אותו מסתובב עם בחורה יהודיה. כתוצאה מהתקיפה, אושפז הקורבן בבית חולים במשך כשבוע כשהוא מורדם ומונשם

בווידאו: עימותים בין יהודים לערבים בשייח ג'ראח במהלך סוף השבוע/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צעיר יהודי (21) תושב ירושלים נעצר הבוקר (שישי) על ידי המשטרה בחשד לתקיפה אלימה של תושב מזרח ירושלים לפני כחודשיים בשכונת שייח ג'ראח. זאת לפי החשד - על רקע לאומני. כתוצאה מהתקיפה, הקורבן אושפז בבית חולים במשך כשבוע כשהוא מורדם ומונשם. במשטרה מייחסים לחשוד ביצוע עבירות אלימות ותקיפה הגורמת חבלה של ממש יחד עם תקיפה ממניע גזעני.

מפרטי החקירה עולה כי הקורבן שהותקף, שהה ב-15 לאפריל במדשאה באזור רחוב שמעון הצדיק בשכונת שייח' ג'ראח יחד עם בחורה יהודיה. החשוד, יחד עם אדם נוסף, הגיעו למקום והלמו בו במוט ברזל. בעקבות התקיפה, הקורבן פונה לבית חולים לאחר שנפצע בראשו.

שוטרי תחנת לב הבירה שהוזעקו למקום פתחו בחקירה והוציאו צו מעצר נגד החשוד, שהספיק להמלט לחו"ל מיד לאחר התקיפה, אך הבוקר נחת בנתב"ג ונעצר. החשוד שתק בחקירתו ובית משפט הורה על הארכת מעצרו ב-5 ימים.

שייח ג'ראח 14 בפברואר 2022. אתר רשמי, פלאש 90
שייח' ג'ראח. פברואר 2022/פלאש 90, אתר רשמי

בחודש שעבר, נעצרו שלושה צעירים מחדרה, בהם חייל צה"ל בסדיר ושני אחים, בחשד שתקפו נערים ערבים על רקע לאומני. על פי החשד, השלושה תקפו באכזריות שני נערים בני 16-17 מאום אל-פחם שבילו בעיר חודש לפני מעצרם.

שכונת שייח ג'ראח שבירושלים נמצאת במרכז סיכסוך מתמשך. לפני מלחמת העצמאות התגוררו בשכונה משפחות יהודיות, שנאלצו להימלט בעקבות פורעים באזור. מאז עברה בעלות השטח לירדן והועברו למקום משפחות פלסטיניות. השטח עבר לבעלות ישראל ומאז ישנו נסיון להחזיר תושבים יהודים לשכונה. בשנה שעברה קיבל בית המשפט העליון באופן חלקי את ערעורן של המשפחות הפלסטיניות, וקבע כי לא יאלצו לפנות את בתיהם מהאזור. העליון קבע כי המשפחות יכלו לגור בנכסים בתמורה לדמי שכירות מופחתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully