וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ל"סקיי ניוז": נעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמנו מפני איראן

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 12:59

רה"מ טען בריאיון לערוץ הטלוויזיה הבריטי כי הדיפלומטיה מול טהראן כשלה: "לא נשב בחיבוק ידיים כשהם רוצים להשמיד את מדינת ישראל". על המהפכה המשפטית: "לא בטוח שנצליח להגיע להסכמות". עוד דחה את ביקורת ממשל ביידן על העתקת מבנה הישיבה בחומש: "זו מדינת היהודים"

בוידאו: גלנט על איראן: "עלולים להידרש לממש את חובתנו להגן על שלמות ארצנו"/ניקול לקסבי, דוברות משרד הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ישראל לא תשב בחיבוק ידיים בעוד איראן מתכננת להשמיד את מדינת ישראל ואת תושביה היהודים וכי היא תעשה "כל מה שצריך כדי להגן על עצמה". את הדברים אמר בריאיון לערוץ הטלוויזיה הבריטי "סקיי ניוז", ששודר הלילה (שישי).

"הניסיון לעצור את איראן מפיתוח נשק גרעיני באמצעות דיפלומטיה כשל", טען נתניהו. "אני סבור כי דיפלומטיה לבד לא תעזור מול טהראן, אלא רק אם היא תבוא יחד עם איום צבאי ונכונות ליישם אותו במקרה הצורך".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ליל העברת תקציב המדינה. 22 במאי 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
"לא נשב בחיבוק ידיים". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו התייחס בריאיון גם למהפכה המשפטית. "אנחנו כרגע במצב שיש רוב שתומך בשינויים במערכת המשפט שלנו, השאלה היא באיזו מידה וכמה מהר לעשות אותם - ועל זה החלטתי לנסות להשיג הסכמות", טען ראש הממשלה. "אני לא בטוח שנצליח לעשות את זה, אבל צריך לנסות להגיע לדרך האמצע. זה קשה כי האירוע הפך להיות מאוד פוליטי".

"יש מצג שווא לפיו אנחנו מתכוונים לפגוע בעצמאות בית המשפט, אבל אני לא אתן לזה לקרות", הוסיף נתניהו, שדחה את הטענות על משבר כלכלי שנוצר בעקבות הרפורמה: "הכלכה שלנו היא לא הבעיה, אלא הקונצנזוס הפוליטי. הכלכלה חזקה מאוד ותישאר ככה".

עוד בוואלה!

גלנט מאיים על איראן: שומע את אויבינו מתהדרים בפיתוחי נשק - יש לנו מענה טוב יותר

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 3 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"מנסים להגיע להסכמות". הפגנה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו

עוד דחה נתניהו את הביקורת האמריקנית על העתקת מבנה הישיבה בחומש, לפיה מדובר בהפרת ההתחייבות לממשל ביידן, ואמר כי "זה לגמרי לא נכון". "למען השם, זו ארץ היהודים, זו המדינה שלנו", טען נתניהו. "אבל אני כן סבור שהפלסטינים כאן ואנחנו לא הולכים להוציא אותם, מפה, ואנחנו כאן והם לא הולכים להוציא אותנו".

ראש הממשלה התחייב בריאיון לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית, ברקע הביקורת על ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במתחם: "לא אכפת ל מה אומרים, אנחנו לא משנים דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully