וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט מאיים על איראן: שומע את אויבינו מתהדרים בפיתוחי נשק - יש לנו מענה טוב יותר

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 19:28

שר הביטחון קיים הערכת מצב בפיקוד צפון ושלח מסר לטהראן: "נדע כיצד להכות את אויבינו מכה ניצחת אם יפתחו במלחמה כנגדנו". עוד הזהיר את חיזבאללה: "אם הוא יעשה טעות ויפתח במלחמה - נכה אותו קשות ונחזיר את לבנון לעידן האבן"

בוידאו: גלנט על איראן: "עלולים להידרש לממש את חובתנו להגן על שלמות ארצנו"/ניקול לקסבי, דוברות משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט שלח היום (שלישי) מסר מאיים לאיראן, לאחר שחשפה טיל על קולי ראשון מתוצרתה. "אני שומע את אויבינו מתהדרים בפיתוחי נשק שונים. לכל דבר שכזה, יש לנו מענה טוב יותר - באוויר, בים וביבשה, במאמצי ההגנה וההתקפה", אמר גלנט במהלך ביקור בפיקוד צפון. "אנחנו נדע כיצד להגן על אזרחי ישראל, ואיך להכות את אויבינו מכה ניצחת אם חלילה יפתחו במלחמה נגדנו".

עוד שלח גלנט איום מפורש לחיזבאללה ואמר כי "אם חיזבאללה יעשה טעות ויפתח במלחמה נגד ישראל, אנחנו נכה אותו קשות ונחזיר את לבנון לעידן האבן".

שר הביטחון סייר היום בגזרה הצפונית במסגרת התרגיל המטכ"לי "אגרוף המחץ" וקיים הערכת מצב עם אלוף הפיקוד אורי גורדין, מפקד הגיס הצפוני אלוף סער צור ומפקד הגיס המטכ"לי אלוף מוטי ברוך. כמו כן, ביקר בתרגילים שמקיימות בימים האחרונים האוגדות הצפוניות 91 ו-36.

שר הביטחון יואב גלנט, 25 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
"נדע להכות את איובינו מכה ניצחת". שר הביטחון גלנט/אתר רשמי, ללא

הטיל שחשפה איראן, המכונה "פתח", מצויד בטכנולוגיות שאמורות לאפשר לו לחמוק מ"כל מערכות ההגנה האווירית של האויב" - כך לטענת טהראן. הוא הוצג במהלך אירוע בהשתתפות הנשיא איברהים ראיסי ובכירי משמרות המהפכה. הטיל, לפי דיווחי התקשורת הרשמית באיראן, מגיע לטווח של עד 1,400 קילומטר.

טילים על-קוליים יכולים לטוס פי חמישה מהר יותר ממהירות הקול ובמסלולים מורכבים, כך שקשה יותר ליירט אותם בהשוואה לטילים אחרים. בשנים האחרונות מדינות רבות החלו לפתח טילים מסוג זה, ואלו משמשים את רוסיה במלחמתה באוקראינה.

עוד בוואלה!

ישראל נגד הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: "נכנעה לאיראן - פגיעה קשה באמינותה"

לכתבה המלאה
טיל על-קולי ראשון שחשפה איראן, 6 ביוני 2023. אירנ"א, אתר רשמי
"יש לנו מענה טוב יותר". הטיל שחשפה איראן/אתר רשמי, אירנ"א

טהראן מרבה להצהיר על הישגים טכנולוגיים בתחום הטילים, שבו היא משקיעה משאבים רבים, אך קשה לאמת את יכולותיהם האמיתיות. איראן טוענת כי תכנית הטילים שלה היא למטרות הגנה בלבד, אך מדינות המערב וישראל חוששות שהיא עלולה להשתמש בארסנל הנרחבי שלה גם כאמצעי שיגור של נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully