וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריס שלחה לישראל מסר על המהפכה המשפטית; השר כהן: "מעריך שהיא לא קראה את החוק"

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 8:14

סגנית נשיא ארה"ב התייחסה לרפורמה באירוע יום העצמאות של שגרירות ישראל בוושינגטון, בעוד רוטמן נוכח בקהל: "מערכת משפט עצמאית - אחד הערכים בבסיס היחסים עם ישראל". שר החוץ הגיב על דבריה: "אם תשאל אותה מה מפריע לה, היא לא תדע לומר לך אפילו סעיף אחד"

שגריר ארה"ב: אני חושב שרוב הישראלים לא רוצים שארה"ב לא תתערב בענייניה של ישראל/מערכת וואלה!

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס התייחסה הלילה (רביעי) באירוע יום העצמאות של שגרירות ישראל בוושינגטון למהפכה המשפטית שמובילה ממשלת נתניהו. היא טענה כי מדינתה "תמשיך לפעול למען הערכים שבבסיס היחסים בין ישראל לארה"ב ובראשם חיזוק הדמוקרטיה, מערכת משפט עצמאית ואיזונים ובלמים".

האריס אמרה דברים אלה באירוע לרגל חגיגות 75 שנים למדינת ישראל, שנערכה על ידי שגרירות המדינה בוושינגטון. בתום דבריה היא זכתה למחיאות כפיים רבות, כשבקהל נכח גם יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן - אחד ממובילי המהפכה המשפטית.

בתגובה, אמר שר החוץ אלי כהן כי "אם תשאל אותה מה מפריע לה ברפורמה המשפטית, היא לא תדע לומר לך אפילו סעיף אחד שמפריע לה. אני מעריך שהיא לא קראה את החוק". את הדברים אמר בריאיון לכאן רשת ב'. לאחר מכן התנצל דרך ציוץ בטוויטר וכתב כי יש לו "כבוד גדול" לארצות הברית ולסגנית הנשיא. "הרפורמה המשפטית של ישראל היא נושא פנימי שנמצא כעת בתהליך של גיבוש והידברות", הוסיף, "מדינת ישראל תמשיך להיות דמוקרטית וליברלית, כפי שהייתה תמיד".

סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, בוועידת הביטחון במינכן, 18 בפברואר 2023. Wolfgang Rattay, רויטרס
מערכת משפט עצמאית - אחד הערכים בבסיס היחסים עם ישראל, האריס/רויטרס, Wolfgang Rattay

בשגרירות ישראל בוושינגטון מסרו כי הם לא יזמו את הזמנת רוטמן לאירוע, אך הונחו על ידי משרד החוץ להזמין אותו. "משרד החוץ עדכן אותנו שחבר הכנסת רוטמן יהיה בעיר ופנה אליהם בבקשה להיות מוזמן. למדנו על זה ברגע האחרון. אי אפשר לצפות מאיתנו להחרים נבחר ציבור ישראלי באירוע רשמי של יום העצמאות של מדינת ישראל", מסרו בשגרירות.

עוד הוסיפה האריס באירוע כי ממשל ביידן ימשיך לפעול על מנת שישראלים ופלסטינים יחיו בשלום וביטחון. "אנחנו חושבים שהדרך הטובה ביותר להשיג זאת הוא באמצעות שתי מדינות", ציינה. כמו כן, הדגישה בנאומה את "מחויבות הברזל של ממשל ביידן לביטחון ישראל".

שר החוץ אלי כהן, נתב"ג, 2 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"לא קראה את החוק". שר החוץ אלי כהן/ראובן קסטרו

טרם דבריה של האריס, הוצג לקהל סרטון וידיאו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, בוא אמר כי בכוונתו לבקר בבית הלבן ולנאום במושב של הקונגרס האמריקני "בעתיד הקרוב". יחד עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא קיבל מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזמנה לבית הלבן מאז כניסתו לתפקיד לפני למעלה מחמישה חודשים.

לפני חודשיים, ביום העצמאות, שלח ביידן ברכת יום עצמאות שמח לישראל. בה הדגיש כי הדמוקרטיה הישראלית היא הבסיס למערכת היחסים האיתנה בין המדינות. "כשהכריז דוד בן גוריון על עצמאותה של ישראל ב-1948, הוא הכריז על הולדת מדינה 'המבוססת על חופש, צדק ושלום'", אמר. "11 דקות בלבד לאחר מכן הכריז הנשיא טרומן כי ארצות הברית תהיה האומה הראשונה שתכיר בממשלת ישראל. כיום, אנו עדיין גאים להיחשב בין הראשונים מבין חבריה ובני בריתה של ישראל. ארצות הברית מכירה בחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית - הבסיס למערכת היחסים האיתנה והמיוחדת שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully