וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפרה עליך ביידן: הנשיא האמריקני שלח ברכת "יום עצמאות שמח"

עודכן לאחרונה: 26.4.2023 / 7:20

הנשיא האמריקני פרסם ברכה לכבוד יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל. בתוך איחוליו הזכיר את הכרזת העצמאות, ואת היותה של ארצות הברית המדינה הראשונה שהכירה בעצמאותה של ישראל. כמו כן, הדגיש ביידן כי " הדמוקרטיה הישראלית היא הבסיס למערכת היחסים האיתנה בין המדינות"

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו"/צילום: לפי סעיף 27 א'

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שלח הלילה (רביעי) לעם ישראל ברכת יום עצמאות שמח. "בשם העם של ארצות הברית, אני שולח איחולים לעם ישראל בזמן שהוא חוגג 75 שנות מדינה", אמר. עוד הדגיש ביידן בנאומו כי הדמוקרטיה הישראלית היא הבסיס למערכת היחסים האיתנה בין המדינות.

"כשהכריז דוד בן גוריון על עצמאותה של ישראל ב-1948, הוא הכריז על הולדת מדינה 'המבוססת על חופש, צדק ושלום'", אמר. "11 דקות בלבד לאחר מכן הכריז הנשיא טרומן כי ארצות הברית תהיה האומה הראשונה שתכיר בממשלת ישראל. כיום, אנו עדיין גאים להיחשב בין הראשונים מבין חבריה ובני בריתה של ישראל. ארצות הברית מכירה בחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית - הבסיס למערכת היחסים האיתנה והמיוחדת שלנו".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן

21 באפריל 2023. רויטרס
"ארצות הברית מכירה בחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית"/רויטרס

"כידיד ותומך של מדינת ישראל, פעלתי במשך כל הקריירה שלי כדי להעמיק ולחזק את השותפות שלנו, וראיתי ממקור ראשון את היתרונות של שני העמים שלנו", הוסיף הנשיא האמריקני, "יחד, השגנו התקדמות יוצאת דופן במדע, רפואה וטכנולוגיה שתועיל לאנשינו לדורות הבאים. המשכנו לעבוד יחד כדי ליצור מזרח תיכון משגשג, שליו ומשולב יותר. וכשותפים חזקים, אנחנו עובדים יחד כדי לבנות בריתות חדשות, וכדי לעמוד באתגרים של המאה ה-21 כמו שינויי אקלים ובריאות גלובלית".

"היום, כשאנו מציינים 75 שנה להקמת מדינת ישראל, אנו מאשרים מחדש את ידידותנו ומחויבותנו המתמשכת לביטחונה של ישראל", סיכם הנשיא את דבריו והוסיף ובירך בעברית "יום עצמאות שמח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully