וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן נטש במחאה דיון במועצת הביטחון: "מחלל את זכר הנופלים"

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 18:36

שגריר ישראל באו"ם ביקש לשנות את מועד הדיון בעקבות ציון יום הזיכרון, אך רוסיה, המשמשת כנשיאה התורנית של מועצת הביטחון, סירבה. בדיון הדליק השגריר נר זיכרון, הקריא את שמותים של הנרצחים בפעולות טרור במהלך השנה ועזב את האולם. צפו

ארדן נטש דיון באו"ם על לסכסוך הישראלי-פלסטיני: "מחלל את זכר הנופלים"/ללא

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נטש היום (שלישי) במחאה את הדיון החודשי שקיימה מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני. ישראל ביקשה לשנות את מועד הדיון כיוון שמדובר ביום הזיכרון, אולם רוסיה, שמשמשת כנשיאה התורנית של מועצת הביטחון, סירבה.

במהלך הדיון הדליק ארדן נר זיכרון על שולחן מועצת הביטחון, הקריא את שמותיהם של הנרצחים בפעולות טרור בשנה האחרונה ואמר: "חרפה! הדיון הזה מחלל את זכר הנופלים, לא ניקח בו חלק". בנוסף פנה ארדן לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שניהל את הדיון ואמר: "איך אתם הייתם מרגישים אם מועצת הביטחון היתה מתכנסת ב-9 במאי - יום הניצחון על הנאצים - כדי לגנות את רוסיה?". מיד לאחר מכן עזב את האולם.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נואם בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא המזרח התיכון בניו יורק

15 באפריל 2023. רויטרס
גלעד ארדן בדיון במועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

רוסיה קיבלה את הנשיאות, שנמשכת חודש, בתחילת אפריל, למרות התנגדותה החריפה של אוקראינה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הנחה את הדיון שנערך בנושא "מולטילטרליזם אפקטיבי" והגנה על אמנת האו"ם, אף שרוסיה זכתה לגינויים מצד החברות באו"ם על הפרה של עקרונות האמנה, שאוסרת על איומים בשימוש בכוח נגד מדינה ריבונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully