וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחאה: שר החוץ הרוסי ינהל פגישה של מועצת הביטחון של האו"ם

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 11:06

סרגיי לברוב הגיע לניו יורק כדי לעמוד בראש פגישה של מועצת הביטחון של האו"ם היום, במסגרת תפקידה של רוסיה כנשיאה הזמנית של הגוף. לברוב ינחה דיון לגבי "מולטילטרליזם אפקטיבי" והגנה על אמנת האו"ם, אף שרוסיה זכתה לגינויים על הפרת עקרונות האמנה

בווידאו: לברוב ממליץ לפוטין להמשיך בשיחות לפתרון המשבר עם אוקראינה/צילום: רויטרס

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הגיע לניו יורק כדי לעמוד בראש פגישה של מועצת הביטחון של האו"ם היום (שני), במסגרת תפקידה של רוסיה כנשיאה הזמנית של הגוף. רוסיה קיבלה את הנשיאות שנמשכת חודש בתחילת החודש, למרות התנגדויות חריפות של אוקראינה.

לברוב ינחה דיון לגבי "מולטילטרליזם אפקטיבי" וההגנה על אמנת האו"ם, אף שרוסיה זכתה לגינויים מצד החברות באו"ם על הפרה של עקרונות האמנה, שאוסרת על איומים בשימוש בכוח נגד מדינה ריבונית.
לברוב צפוי גם לשרטט את החזון של רוסיה לגבי הסדר העולמי החדש, שבו לארצות הברית יש פחות כוח מרוסיה.

"הרעיון הוא לערוך דיון אסטרטגי נרחב לטווח הארוך לגבי קווי המתאר של הסדר העולמי החדש שיחליף את הסדר החד-קוטבי", אמר שגריר רוסיה באו"ם, וסילי נבנז'יה, בראיון שהעניק באחרונה לתקשורת הרוסית.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב נפגש עם עמיתו הסיני וואנג יי בכנס G20 בבאלי. רויטרס
סרגיי לברוב ושר החוץ הסיני/רויטרס
מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, נפגש עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, בז'נבה. 21 בינואר 2022. Alex Brandon, רויטרס
סרגיי לברוב ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/רויטרס, Alex Brandon

כשבראש פגישה של מועצת הביטחון של האו"ם עומד שר חוץ, מדינות אחרות החברות במועצה שולחות בדרך כלל גם כן את שרי החוץ שלהן. אך הפעם, כמה משלחות שקלו לשלוח דיפלומטים זוטרים או לא לשלוח איש, כמחאה נגד רוסיה. בסופו של דבר, מרביתה חברות החליטו להגיע לפגישה ולא לוותר על הבמה לטובת רוסיה.

הנציגות של האיחוד האירופי מתכוננת לשאת הצהרה משותפת בשם 27 המדינות החברות, כולל אירלנד. אך רוסיה ככל הנראה תפטור אותה כ"התבכיינות הרגילה" מצד המערב לגבי אשמתה של רוסיה במלחמה באוקראינה.

סין ככל הנראה תשמור על תפקיד המתווכת שבוחרת בדרך האמצע, אף שנמנעה עד כה מכל החלטות האו"ם שגינו את פעולות רוסיה באוקראינה. מחר תיערך פגישה נוספת בראשות לברוב - הפעם בנושא המזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully