וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב ידעה שאוקראינה מתכננת לפוצץ את צינורות הגז הרוסיים

בוושינגטון פוסט ציטטו מידע מודיעני שנחשף בהדלפה הגדולה מהפנטגון, ולפיו סוכנות ריגול אירופית עדכנה את ה-CIA על התכנית האוקראינית כבר ביוני שעבר. בספטמבר, הצינורות נורד סטרים פוצצו והוצאו מכלל שימוש. בקייב מכחישים שהם אחראים

בווידאו: באירופה חוקרים דליפת גז מסתורית בצינור הרוסי ומאשימים: "חבלה מכוונת"/רויטרס

סוכנות ביון אירופית עדכנה את ה-CIA כי היא מודעת לתכנית של כוח מיוחד של אוקראינה לפוצץ את צינור הגז נורד סטרים שלושה חודשים לפני שהמערכת התת-ימית נפגעה בסדרת בשנה שעברה - כך דווח היום (שלישי) בוושינגטון פוסט

העיתון ציין כי הוא ציטט מידע מודיעיני שהיה חלק מהמסמכים המסווגים שהודלפו השנה על ידי טכנאי מחשבים במשמר הלאומי של ארצות הברית, שהשיג גישה לחומרים מסווגים רבים שמצאו את דרכם לרשת.

המסמכים שהודלפו הצביעו על כך שגוף מודיעין אירופי, ששמו לא הוזכר, חשף בפני שירות הביון של ארצות הברית ביוני 2022 - ארבעה חודשים לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה - שכוח צוללנים אוקראיני הנמצא תחת פיקודו הישיר של מפקד הצבא מתכנן לפגוע בצינורות.

לפי העיתון, שציטט גורמים רשמיים שדיברו בעילום שם, אמרו כי אחרי שה-CIA למד על התכנית, ארצות הברית עדכנה את בעלות בריתה, כולל גרמניה, עליה. עוד דווח כי הסוכנות האירופית הראשונה שחשפה את התכנית הבהירה כי לא היה זה מבצע סורר, אלא בפיקוח של מפקד הצבא, ואלרי זלוז'ני בעוד שהנשיא וולודימיר זלנסקי לא היה מודע לכך.

דליפת גז בצינור הגז נורד סטרים בים הצפוני. רויטרס
הקצף שנוצר בים הבלטי בעקבות הפיצוץ בצינורות הגז הרוסיים, ספטמבר/רויטרס

הצינורות נורד סטרים 1 ונורד סטרים 2, שהוקמו כדי להעביר גז מרוסיה לגרמניה, נפגעו בפיצוצים תת-ימיים ב-26 בספטמבר. הפיצוצים הוציאו אותם מכלל שימוש ומנעו מרוסיה הכנסות פוטנציאליות של מיליארדי דולרים.

פעולת החבלה גרמה לדאגה רבה באזור בעקבות ניתוקו ממקור אספקת אנרגיה קריטית בתקופה שבה המלחמה באוקראינה הובילה לזינוק במחירי הנפט. מאז, רוסיה, ארצות הברית ואוקראינה הורשמו באחריות להתקפה, אך כולן הכחישו את מעורבותן.

הדיווח בוושינגטון פוסט נתמך במידע שאספו חוקרים גרמנים, שמצאו כי קבוצה של שישה אנשים, שהשתמשו בדרכונים מזויפים, לקחו בספטמבר סירת מפרש גדולה מעיר הנמל רוסטוק כדי לבצע את הפעולה. הסירה, ככל הנראה, נשכרה על ידי חברת קש.

לפי דיווחים בתקשורת הגרמנית שפורסמו בשבוע שעבר, המידע שהוצא ממיילים שנשלחו להשכרת סירת המפרש הצביע כי מקורם באוקראינה, כשגם נשיא חברת הקש מתגורר בקייב. עם זאת, בתקשורת הדנית דווח לאחרונה כי ספינה של הצי הרוסית, המתמחה בפעולות תת-ימיות, צולמה ליד המקום שבו נפגעו הצינורות זמן קצר לפני כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully