וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיק קורס? שניים מהחשודים המרכזיים ברצח הנער בת"א שוחררו למעצר בית

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 15:22

יצחק לוריא בן דוד שוחרר למעצר בית למרות שהחקירה העלתה כי היה ל"אדריכל" שתכנן ותזמן את הפעולות שהביאו לרציחתו של אפללו. גם הקטין, החשוד שדחף את אפללו לכביש ובר שמאי, שישב ברכב הפוגע ולקח חלק פעיל ברצח, ולפי החשד, דרבן את הנהג חן זיו להאיץ - שוחררו ממעצר

בית משפט השלום בת"א האריך את מעצרם של בר שמאי ושל יצחק לוריא בן דוד, שניהם חשודים ברצח שלו אפללו ז"ל. 1 ביוני 2023/ארז הראל

המשטרה התירה היום (שלישי) לשחרר למעצר בית את יצחק לוריא בן דוד, החשוד שנחשב ל"אדריכל" שתכנן ותזמן את הפעולות השונות שהביאו לרציחתו של שלו אפללו בן ה-16, שנדרס למוות בתל אביב בערב ראש השנה לפני כשמונה חודשים, תוך שהחשודים מביימים לכאורה את המקרה כתאונת דרכים. זאת, למרות שבדיון שהתקיים אתמול בבית משפט השלום בתל אביב בנושא, הוחלט על הארכת מעצרו עד למחר.

סנגורו של יצחק לוריא בן דוד, עו"ד טל ליטן, מסר לוואלה! בעניין ההחלטה לשחררו למעצר בית: "את הנזק שעשתה היחידה החוקרת למרשי - אין לו מחיר. קטין נעדר עבר פלילי, שהפכו אותו לחשוד ברצח בלי כל ראיה, צריך להדאיג כל אזרח במדינה. ראוי שהיחידה החוקרת תמצא את הדרך להתנצל בפני החשוד והמשפחה של הקורבן".

בצל מה שעשוי להסתמן כשינוי כיוון בתיק החקירה, גורם המעורה בפרטי החקירה בתיק הרצח של שלו אפללו שוחח עם וואלה! והבהיר כי "החקירה ממשיכה בליווי הפרקליטות". רותם, אחותו של שלו אפללו, שיתפה בתחושות: "התחושות הן קשות, לא מעדכנים אותנו בכלום ואנחנו ניזונים מהתקשורת בלבד.
נקווה שהמשטרה לא הוליכה אותנו שולל ותדאג לשים את הרוצחים של אחי תחת סורג ובריח בהקדם האפשרי".

יצחק לוריא בן דוד, חשוד ברצח שלו אפללו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יצחק לוריא בן דוד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בר שמאי חשוד ברצח שלו אפללו לאחר שחקירת מותו הוסבה מאונת דרכים לחשד לרצח בתל אביב 29 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
בר שמאי/אתר רשמי, ללא
עו"ד טל ליטן. באדיבות המצולמים
סנגורו של יצחק לוריא בן דוד, עו"ד טל ליטן/באדיבות המצולמים
עו"ד ג'ורג' חילו. באדיבות המצולמים
סנגורו של בר שמאי, עו"ד ג'ורג' חילו/באדיבות המצולמים

קודם לכן, בר שמאי, אחד מהחשודים המרכזיים ברצח אפללו - שוחרר גם הוא למעצר בית. זאת, למרות שבדיון שהתקיים אתמול בבית משפט השלום בתל אביב בנושא, הוחלט על הארכת מעצרו עד למחר. מאוחר יותר, בית המשפט לנוער בבת ים הורה על שחרורו למעצר בית של הקטין החשוד בדחיפה של אפללו לכיוון הרכב הדורס.

בדיונים הקודמים שהתקיימו בבית המשפט, נציג המשטרה טען שהחקירה מצביעה על כך ששמאי לקח חלק פעיל ברצח אפללו. בתוך כך, הנציג טען ששמאי דרבן את חן זיו, החשוד כנהג הפוגע, להאיץ את הרכב, וכי הוא תיאם מיקומים של החשודים השונים. למעשה, חן זיו הוא הבגיר היחיד מבין הבגירים החשודים שנותר במעצר בתחנת המעצר.

סנגורו של בר שמאי, עו"ד ג'ורג' חילו מסר לוואלה! בתגובה להחלטת המשטרה: "ההר הוליד עכבר! במקום לחתור לאמת, המשטרה חיפשה לייצר כותרות ונאשמים. תוצאה ראויה וידועה מראש".

עו"ד אליקה לוין. באדיבות המצולמים
עו"ד אליקה לוין, מייצגת את הקטין ששוחרר למעצר בית/באדיבות המצולמים

ביום ראשון, בית המשפט האריך בארבעה ימים את מעצרו של חן זיו, ובדיון הארכת המעצר, השופטת ציינה שנותרו רק פעולות ספורות שהיחידה החוקרת מבקשת כדי להשלים את החקירה.

במהלך הדיון, נציג המשטרה ציין שהחשוד חן זיו היה חלק בלתי נפרד מתכנון מעשה הרצח, ושממצאי החקירה ניתן להסיק שלא רק שהרכב בו נהג חן זיו לא נבלם בסמוך לרגע הפגיעה באפללו, אלא שהרכב אף האיץ לכיוונו. זיו, כך יצוין, שומר על זכות השתיקה לאורך כל תקופת החקירה ואינו מוסר גרסה למקרה, גם לאחר שהוטחו בפניו ממצאים שונים, ביניהם תמונות מזירת הדריסה.

במקביל לדיון שהתקיים בבית המשפט ביום ראשון, הקטין ששוחרר היום הובא לרחוב מנחם ארבר שבשכונת תל כביר-נווה עופר, על מנת לשחזר את השתלשלות האירועים בחודש ספטמבר האחרון.

בר שמאי חשוד ברצח שלו אפללו לאחר שחקירת מותו הוסבה מאונת דרכים לחשד לרצח בתל אביב 29 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
בר שמאי, אחד מהחשודים ברצח של שלו אפללו בן ה-16/אתר רשמי, ללא

לפי ממצאי החקירה המשטרתית, שעודנה מתנהלת גם בימים אלו, מתחזק החשד שחן זיו נהג ברכב בזמן האירוע, ושהוא קשר קשר עם יתר החשודים לרצח מתכונן של אפללו.

ההערכה היא שמטרת המשטרה בשלב זה של החקירה היא להוכיח ששני השלבים באירוע, הדחיפה לכביש ואז הדריסה, תוכננו ותואמו מראש על ידי קבוצת החשודים, וזאת כחלק מתוכנית לרצוח את אפללו. מנגד, החשודים ממשיכים לטעון שהנער נדחף ללא כוונה לרצוח אותו, ושפגיעת הרכב הייתה בעצם תאונת דרכים לא מכוונת, כפי שנחקר סמוך למועד התרחשות האירוע.

שלו אפללו שנהרג ב"תאונת הדרכים" שהפכה לחקירת רצח 29 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
שלו אפללו שנהרג ב"תאונת הדרכים" שהפכה לחקירת רצח/אתר רשמי, ללא

אירוע הדריסה התרחש בחודש ספטמבר האחרון. תחילה, אפללו נפצע באורח קשה לאחר שנפגע מרכב בעת שצעד ברחוב מנחם ארבר בתל אביב. במהלך האירוע, נהג המכונית הגיח ופגע בנער, שמותו נקבע בהמשך בבית החולים איכילוב.

תחילה, המשטרה חשדה כי אפללו נהרג בתאונת דרכים, אם כי החשדות השתנו במהלך החקירה, שהעלתה כי האירוע התרחש על רקע סכסוך בינו ובין קבוצת צעירים, בה חברים בין היתר חן זיו, יצחק לוריא בן דוד ובר שמאי.

במסגרת החקירה נעצרו חמישה חשודים, שני קטינים ושלושה בגירים. זיו נחשד בנהיגה ברכב בעת הדריסה, ושמאי חשוד ברצח, קשירת קשר לעשיית פשע ושיבוש מהלכי משפט. לוריא בן דוד חשוד שתכנן ותזמן את הפעולות השונות שהביאו לרציחתו של אפללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully