וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח הנער שלו אפללו: הוארך מעצרו של חן זיו החשוד כנהג הדורס

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 20:23

בית משפט האריך בארבעה ימים את מעצרו של חן זיו, אחד מהחשודים ברצח של הנער ה-16, שנדרס למוות לפני כשמונה חודשים, ולפי החשד - נרצח. נציג המשטרה בדיון טען כי זיו, שעדיין שומר על זכות השתיקה, היה חלק בלתי נפרד מתכנון מעשה הרצח, וכשהבחין באפללו - האיץ לכיוונו

בית משפט השלום בת"א האריך את מעצרם של בר שמאי ושל יצחק לוריא בן דוד, שניהם חשודים ברצח שלו אפללו ז"ל. 1 ביוני 2023/ארז הראל

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) בארבעה ימים את מעצרו של חן זיו, אחד מהחשודים ברצח של שלו אפללו בן ה-16, שנדרס למוות לפני כשמונה חודשים, ולפי החשד - נרצח. השופטת ציינה בדיון הארכת המעצר, שנותרו רק פעולות ספורות שהיחידה החוקרת מבקשת כדי להשלים את החקירה.

לפי ממצאי החקירה המשטרתית, שעודנה מתנהלת גם בימים אלו, מתחזק החשד שחן זיו נהג ברכב בזמן האירוע, ושהוא קשר קשר עם יתר החשודים לרצח מתכונן של אפללו. במהלך הדיון, אחיותיו של אפללו התפרצו לדיון וצעקו לעברם של חן זיו ומשפחתו.

במהלך הדיון, נציג המשטרה ציין שהחשוד חן זיו היה חלק בלתי נפרד מתכנון מעשה הרצח, ושממצאי החקירה ניתן להסיק שלא רק שהרכב בו נהג חן זיו לא נבלם בסמוך לרגע הפגיעה באפללו, אלא שהרכב אף האיץ לכיוונו. זיו, כך יצוין, שומר על זכות השתיקה לאורך כל תקופת החקירה ואינו מוסר גרסה למקרה, גם לאחר שהוטחו בפניו ממצאים שונים, ביניהם תמונות מזירת הדריסה.

חן זיו חשוד ברצח שלו אפללו לאחר שחקירת מותו הוסבה מאונת דרכים לחשד לרצח בתל אביב 29 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
חן זיו, אחד מהחשודים ברצח שלו אפללו בן ה-16/אתר רשמי, ללא

סנגורו של חן זיו, יצחק איצקוביץ', סיפר לוואלה!: "מהדיון שהתקיים היום עולה תמונה, שאינה ברורה לגבי המיוחס למרשי. אני מעריך ומאמין שהיחידה החוקרת, לאחר שתבחן את חומר הראיות לעומקן, תורה על שחרורו".

שלי, אחת מאחיותיו של שלו אפללו שיתפה את וואלה! בתחושותיה לאחר הדיון: "התחושות מעורבות. יש בי פחד שהם ישתחררו, אני מאוד מקווה שהם יישארו בפנים. יש לי הרבה חששות, אני מאוד רוצה שהם יקבלו את העונש שלהם. מאוד קשה לי לראות אותם. אני ילדה לא מאופקת, ופה אני מוצאת את עצמי מתאפקת על הרבה דברים".

במקביל לדיון בבית המשפט, הקטין החשוד בדחיפה של אפללו לכיוון הרכב הדורס, הובא לרחוב מנחם ארבר שבשכונת תל כביר-נווה עופר, על מנת לשחזר את השתלשלות האירועים בחודש ספטמבר האחרון.

עוד בוואלה!

"האדריכל" והחשוד שאמר לנהג "תן גז": הוארך מעצר החשודים ברצח שלו אפללו

לכתבה המלאה
שלו אפללו שנהרג ב"תאונת הדרכים" שהפכה לחקירת רצח 29 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
שלו אפללו, נהרג ב"תאונת הדרכים" שהפכה לחקירת רצח/אתר רשמי, ללא

ביום חמישי האחרון, בית משפט השלום בתל אביב האריך שוב את מעצרם של שניים מהחשודים ברצח שלו אפללו בערב ראש השנה בספטמבר האחרון. מעצרם של בר שמאי ויצחק לוריא בן דוד הוארך עד ליום שני. באותו יום, במקביל לדיון בבית משפט השלום, בית המשפט לנוער בבת ים שחרר ממעצר בהסכמת המשטרה, קטין בן 16 החשוד גם הוא ברצח אפללו.

יום קודם לכן, המשטרה ערכה עימותים בין החשודים ברצח, כדי לברר האם בר שמאי ישב ברכב בזמן האירוע או שתיאם את המיקומים באירוע, והורה לזיו חן, הנהג הפוגע, להאיץ כדי לפגוע בשלו. עוד עולה מהחקירה שלוריא בן דוד, חשוד נוסף, שיבש את החקירה כשאיים על עדים ותדרך אותם מה להגיד. המשטרה טוענת שכאשר זיו חן יצא מהרכב לאחר הפגיעה, לוריא אמר לו בדיוק כיצד לפעול ולהגיב. במהלך החקירה המשטרתית, לוריא בן דוד שינה את גרסתו פעמים רבות.

ההערכה היא שמטרת המשטרה בשלב זה של החקירה היא להוכיח ששני השלבים באירוע, הדחיפה לכביש ואז הדריסה, תוכננו ותואמו מראש על ידי קבוצת החשודים, וזאת כחלק מתוכנית לרצוח את אפללו. מנגד, החשודים ימשיכו לטעון שהנער נדחף ללא כוונה לרצוח אותו, ושפגיעת הרכב הייתה בעצם תאונת דרכים לא מכוונת, כפי שנחקר סמוך למועד התרחשות האירוע.

יצחק לוריא בן דוד, חשוד ברצח שלו אפללו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יצחק לוריא בן דוד, אחד מהחשודים ברצח שלו אפללו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אירוע הדריסה התרחש בחודש ספטמבר האחרון. תחילה, אפללו נפצע באורח קשה לאחר שנפגע מרכב בעת שצעד ברחוב מנחם ארבר בתל אביב. במהלך האירוע, נהג המכונית הגיח ופגע בנער, שמותו נקבע בהמשך בבית החולים איכילוב.

תחילה, המשטרה חשדה כי אפללו נהרג בתאונת דרכים, אם כי החשדות השתנו במהלך החקירה, שהעלתה כי האירוע התרחש על רקע סכסוך בינו ובין קבוצת צעירים, בה חברים בין היתר חן זיו, יצחק לוריא בן דוד ובר שמאי.

במסגרת החקירה נעצרו חמישה חשודים, שני קטינים ושלושה בגירים. זיו נחשד בנהיגה ברכב בעת הדריסה, ושמאי חשוד ברצח, קשירת קשר לעשיית פשע ושיבוש מהלכי משפט. לוריא בן דוד חשוד שתכנן ותזמן את הפעולות השונות שהביאו לרציחתו של אפללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully