וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישית אובדניים, כמחצית חווים חרדה ודיכאון: הנתונים המדאיגים על בני הנוער

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 15:09

מהדוח השנתי של עמותת "עלם" עולה תמונה מדאיגה שבה השפעות מגפת הקורונה, שהובילה רבים להידרדות במצב הנפשי - טרם השתפרו בקרב בני הנוער. רבים סובלים מהפרעות נפשיות שונות, חמישית צריכים טיפול, ויותר ממחצית העידו שהם צורכים אלכוהול או סמים בכל מקום שניתן להשיגם

ניב שרייבר, יועצת חינוכית של חברת SAFE SCHOOL/ללא

מצוקתם הרגשית של בני הנוער שידעה החמרה משמעותית בתקופת הקורונה טרם פחתה מעוצמתה, כך עולה מהדוח השנתי שפרסמה היום (שלישי) עמותת "עלם" לנוער בסיכון. זאת, בניגוד לאוכלוסיית המבוגרים, שם לפי נתוני העמותה, נרשמה הטבה כללית.

הדוח הוגש הבוקר לנשיא המדינה יצחק הרצוג, ומציג תמונה מדאיגה בה חמישית מבני הנוער דיווחו לעלם על פגיעה עצמית ואובדנות בשנה החולפת. עוד עולה מהנתונים כי 44 אחוזים מבני הנוער שפנו לעלם חווים התמודדות שוטפת עם חרדה ודיכאון, וכן תחושות דכדוך ותלישות מכלל המסגרות אליהן הם משתייכים, לרבות בתי הספר והרשתות החברתיות. ברשתות, כך עולה מהדוח, 8 אחוזים מבני הנוער חוו במהלך השנה פגיעות שונות, כמו חרמות, חשיפה לתוכן פוגעני וכן שיתוף תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני.

בני נוער בלילה 10 באוגוסט 2022. עלם, אתר רשמי
20 אחוזים מבני הנוער מדווחים על נטיות אובדניות. נוער בפעילות עמותת עלם/אתר רשמי, עלם

בנוסף, 18 אחוזים מבני הנוער דיווחו לעלם על פגיעה מינית שחוו בשנה החולפת. בחלק מהמקרים, כך עולה מהנתונים, מדובר בפגיעה ממושכת אותה הם חווים מגיל צעיר, בבית או בסביבה הקרובה. עוד עולה כי 26 אחוזים מהם חוו אלימות רחוב בשנה האחרונה, בעוד ש-20 אחוזים דיווחו על אלימות שחוו בביתם.

הפרעות אכילה רווחות בקרב 9 אחוזים מהנשאלים, ו-19 אחוזים מבני הנוער דיווחו כי הם מטופלים בטיפול רגשי קליני פסיכותרפיסטי או פסיכיאטרי. בנוסף, הנתונים מצביעים על שימוש תדיר בחומרים משני תודעה, כשלא פחות מ-58 אחוזים מבני הנוער דיווחו על שימוש באלכוהול, ו-40 אחוזים מהם על שימוש בסמים. את החומרים, כך סיפרו, הם צורכים ברחוב, בשכונה, בגינות, בדירות מסתור ובמסיבות.

עוד בוואלה!

המרפאה בטבריה נסגרה - וחשפה משבר עמוק במערך בריאות הנפש

לכתבה המלאה
מרחב של עמותת "עלם", מרכז הארץ, אוגוסט 2022. עלם, אתר רשמי
מרחב עמותת עלם/אתר רשמי, עלם

"דוח עלם מספר את הסיפורים ומראה את הפנים שמאחורי העוני, המצוקה והסיכון", הגיב לנתונים השנתיים הנשיא הרצוג. "אסור לנו להתעלם. חברה שאינה מסייעת ותומכת במי שזקוקות וזקוקים לכך - ובעיקר בגיל צעיר - אינה ראויה להיקרא חברה מתוקנת".

נאוה ברק, נשיאת עמותת עלם, טענה כי יש להמשיך ולחזק את מעגלי התמיכה בבני הנוער. "האלימות, הבדידות, השימוש בסמים ואלכוהול והפגיעות המיניות שנחשפנו אליהן השנה הן סוגיות מדאיגות וכואבות שאסור שירדו מסדר היום", אמרה בהמשך לנתונים. "אני פונה לליבם של אנשי בריאות הנפש וכל מערכות הרווחה והחינוך להמשיך ולחזק את התמיכה בבני הנוער, לראות אותם ולא להשאיר אף נער ונערה לבד. זהו צו השעה, ועלם מחזקת את כל העוסקים במלאכה", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully