וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהגיעו להסכמות עם האוצר: שביתת הסגל הבכיר באוניברסיטאות הסתיימה

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 8:23

נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות, הוועדה לתכנון ותקצוב, משרד האוצר וארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הגיעו להסכמות הכוללות תוספות שכר מדורגות לחברי הסגל, קידום מצוינות במחקר ובהוראה, וכן יציבות במערכת עד לסוף שנת 2027

בווידאו: פרופסור באוניברסיטה מוכרת נעצר בהפגנה; השופט הורה לשחררו/שלומי הלר

בשעות הבוקר (שני) המוקדמות, הגיעו נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות, (ור"ה) הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת), משרד האוצר וארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות להסכמות בעניין הסכם השכר וכך למעשה - הסתיימה השביתה. ההסכמות כוללות תוספות שכר מדורגות לחברי הסגל, קידום מצוינות במחקר ובהוראה, יציבות במערכת עד לסוף שנת 2027 וכן, מענקים ממוקדים לסוגיות נוספות.

באוניברסיטת בן גוריון, השיעורים שמועברים על ידי הסגל הבכיר יתקיימו היום בזום ויוקלטו, והחל ממחר, הלימודים ישובו להתקיים בקמפוסים. "הודעה לגבי השלמת הלימודים בזמן השביתה תצא בהמשך", עדכנו.

לאחר ההודעה על הסכמות, שר החינוך יואב קיש התייחס לראשונה לשביתה, ובחשבון הטוויטר שלו כתב: "מברך על ההסכמות בין ות"ת, ור"ה, האוצר וארגוני הסגל על ההסכמות וחזרת ציבור הסטודנטים לשגרת לימודים תקינה. ההסכם הוא צעד נוסף בקידום מצויינות המחקר ויציבות ההשכלה הגבוהה בישראל. ‏ההסכם יחזק את המאבק בבריחת המוחות וקידום המדענים הישראלים המצטיינים. ‏אמשיך לפעול לקדם נושאים אלו".

אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע. ראובן קסטרו
אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע/ראובן קסטרו

בהמשך להודעה בדבר ההגעה להסכמות וסיום שביתת הסגל, יו"ר ות"ת פרופסור יוסי מקורי מסר: "אני מברך את כל הצדדים על הגעה להסכמות מהותיות בתחום שכר הסגל הבכיר, הסכמות אשר יכניסו יציבות למערכת ומהוות בשורה אמיתית לחיזוק האקדמיה בישראל".

"באמצעות תוספות שכר משמעותיות, הן לכלל המערכת והן עבור הישגים בתחום המחקר וההוראה, באמצעות הגדלת תוספות המחקר לתחומי החברה הרוח, באמצעות הגדלה הדרגתית של הכספים לשליחויות אקדמיות של חברי סגל צעירים, אפשרות למשוך חברי סגל מצטיינים בתחילת דרכם.
אני מאחל למרצים ולסטודנטים המשך שנה אקדמית פורייה ומוצלחת", הוסיף.

עוד בוואלה!

הסגל הבכיר באוניברסיטאות שובת, והסטודנטים נמצאים בחוסר ודאות

לכתבה המלאה
בניין הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב,10 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
בניין הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

לפני קצת יותר משבועיים, המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הודיעה כי תשבית את הלימודים, במחאה על העיכוב במו"מ על הסכם השכר החדש מול משרד האוצר. לכל אורך התקופה, לא התקיימו שיעורים באוניברסיטאות העברית, תל אביב, בן גוריון, חיפה, טכניון, בר אילן ומכון ויצמן.

זו הייתה השביתה השנייה של הסגל הרשמי הבכיר בשבועות האחרונים, אחרי שביתת האזהרה קודמת בסוף חודש אפריל, אז לא המרצים השביתו את האוניברסיטאות והלימודים. בשונה מקודמתה, השביתה השנייה לא הוגבלה בזמן, ולמעשה - נמשכה עד היום.

תוקף הסכם השכר של הסגל האקדמי הבכיר הסתיים בסוף שנת 2019. מאז, הסגל ניסה לפתוח במו"מ על הסכם חדש, ורק בתחילת השנה שעברה החלו השיחות מול משרד האוצר, ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) והוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת). דרישתם המרכזית של חברי הסגל הייתה עדכון השכר בהתאם לשינויים שחלו במשק. לפי חישוב שערכו, השכר נשחק בשנים האחרונות בשיעור של 11%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully