וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש המוסד שנהרג באיטליה הובא למנוחות: המקצוענות שלך הייתה עטופה בצניעות רבה

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 17:44

איש המוסד נהרג לפני יומיים בהתהפכות סירה בצפון איטליה. היום גופתו הובאה לארץ והוא נקבר בבית העלמין באשקלון. "למרות כל ההצלחות וההישגים המרשימים הוא נשאר עם אותן תכונות", ספד לו אחיו. ראש המוסד סיפר עליו: לקח חלק במבצעים רבים והתמחה בשיטות פעולה חלוציות

בוידאו: ארבעה הרוגים בהתהפכות סירת תיירים באגם מג'ורה באיטליה/רויטרס

מ', איש המוסד שנהרג ביום ראשון בהתהפכות הסירה בצפון איטליה, הובא היום (רביעי) למנוחות. בהלוויה השתתפו חבריו לארגון, ראש המוסד דדי ברנע, ראש האגף בו פעל בארגון ובני משפחתו.

אחיו ספד לו בהלוויה שהתקיימה באשקלון: "למרות כל ההצלחות שלו, תעודות ההצטיינות וההישגים המרשימים, הוא נשאר עם אותן תכונות אופי - זה היה אחי". הוא סיפר עליו כי הוא "היה איש העולם הגדול. הוא היה תולעת ספרים וכל הזמן קרא. אני זוכר שהוא היה יושב לבד בחדר וקורא ופתאום שמעתי צחוק מתגלגל ושאלתי אותו מה קרה. אז הוא ענה: כדי להבין - אתה חייב לקרוא את הספר". לפי אחיו מ' חי את חייו עם חיוך וצחוק מתגלגל. "כשהוא רצה להגיד משהו, אלה תמיד היו דברי חוכמה. הוא מעולם לא כעס, לא צעק, לא קילל ולא התעצבן. הכול אצלו היה בנועם", נזכר.

הלווית איש המוסד שנהרג בהתהפכות הסירה באגם מג'ורה, איטליה. 31 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"האיש שכולם משתוממים מיכולת הנתינה שלו", הלווית איש המוסד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש האגף שלו בארגון ספד לו: "האיש שכולם אוהבים, שכולם מעריכים, שכולם משתוממים שוב ושוב מיכולת הנתינה שלו, מטוב הלב שלו והמקצוענות שלו, שהיתה עטופה בצניעות רבה. היית איש שעשה המון ואמר מעט. שבחר תמיד לתת קרדיט לאחרים ולפאר את עשייתם בעוד הוא ממעיט בערך פועלו שלו. לא משנה כמה תרמת וכמה חכמים ונבונים היו הדברים שיצאו מפיך, תמיד התייחסת אליהם כדבר של מה בכך".

"עכשיו באתי לומר לך לא רק בשמי, בשם אגף שלם, עד כמה אני מצטער. אנחנו חבריך על פני תבל, מצטערים, שלא הספקנו לומר לך עד כמה ראינו בכך איש מקצוע, דוגמא ומופת", פנה אליו ראש האגף. "איש מהסוג שכל כך מעט יש מהם. רצינו להזכיר לך עד כמה הערכנו את טוהר המידות שלך. היית איש צנוע, נעים הליכות, כזה שמכיר מול כל אתגר רק את המילה 'כן'. סלח לי, סלח לי שאיחרנו, באנו לומר לך עד כמה ראינו בך איש של מעשה", תיאר אותו.

עוד בוואלה!

בישראל מאשרים: ההרוג באיטליה - איש מוסד לשעבר; קפטן הסירה: "אפוקליפסה ב-30 שניות"

לכתבה המלאה
הלווית איש המוסד שנהרג בהתהפכות הסירה באגם מג'ורה, איטליה. 31 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הלוויתו של מ' איש המוסד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גם ראש המוסד דדי ברנע דיבר בהלוויה וסיפר על היכרותו עם מ'. "הוא הצטרף אלינו מייד לאחר שירותו הצבאי ומימש שירות משמעותי וייחודי לאורך עשרות שנים במוסד. הוא התמחה בתחומים ובשיטות פעולה חלוציות, במבצעים הרבים בהם לקח חלק במהלך שירותו המגוון בארגון שלנו. במובנים רבים, אנחנו חבריו במשרד היינו לו למשפחה נוספת", אמר. ברנע סיפר על איש המוסד כי הכיר אותו "כמקצוען ברמה הגבוהה ביותר, בעל נועם הליכות, אוהב אדם, טוב לב, רגוע ושקט. תמיד היה שקט ורגוע. הכל פשוט, נהג לומר. גם כשלא היה פשוט בכלל".

על האסון באיטליה אמר ברנע כי "הלב נשבר כשחושבים שאת מותו מצא דווקא במים סוערים. חבריו לשיט תיארו שבמהלך השיט מצב רוחו היה מעולה, הוא היה בעננים, כפי שהם אמרו. הוא הרגיש הגשמה של ממש בחיבור שבין הספינה למים, לאגם. עכשיו אתה מביט אלינו מהעננים, אני רוצה לומר לך: אנחנו אוהבים אותך, מעריכים אותך מאוד, ולא נשכח לעולם את דמותך ואת תרומתך הרבה למוסד".

הלווית איש המוסד שנהרג בהתהפכות הסירה באגם מג'ורה, איטליה. 31 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לקח חלק במבצעים רבים והתמחה בשיטות פעולה חלוציות"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול פורסם בתקשורת האיטלקית כי אנשי המודיעין הישראלים שהיו על הסירה לא תכננו מראש את השיט, אלא החליטו לצאת אליו ברגע האחרון, לאחר שהפגישה שקיימו התארכה והם פספסו את הטיסה שלהם.

לפי דיווחים בכמה כלי תקשורת מקומיים, על סיפון היאכטה היו עוד עשרה סוכנים ישראלים וכן כמה אנשי ביון איטלקים. שני ההרוגים האיטלקים היו אנשי מודיעין, קלאודיו אלונזי, בן 62, וטיציאנה ברנובי, בת 53. לא נמסר מהו תפקידם בשירותי המודיעין. בנוסף, נהרגה אזרחית רוסיה בשם אניה בוז'קובה, בת ה-50.

בשל מזג האוויר הסוער, נקלעה הסירה לרוחות עזות במיוחד תחת ענן סופת רעמים, שבמקרים קיצוניים יכול אף לגרום לטורנדו. על פי עדי ראייה, היאכטה התהפכה בתוך שניות ספורות, וארבעה מנוסעיה טבעו למוות. יתר הנוסעים התחילו לשחות לכיוון החוף, שהיה במרחק של כ-150 מטרים. בשלב זה, כמה בעלי כלי שיט שהספיקו להגיע לחוף החליטו לחזור למים ולנסות לסייע לניצולים, תוך סיכון חייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully