וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מאשרים: ההרוג באיטליה - איש מוסד לשעבר; קפטן הסירה: "אפוקליפסה ב-30 שניות"

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 14:18

משרד ראש הממשלה עדכן כי לא ניתן למסור פרטים בשל שירותו בארגון. במקביל, באיטליה התפרסמו עדויות חדשות, כולל של רב-החובל, שאשתו הייתה בין ארבעת ההרוגים. הוא חשוד בהריגה בשל עומס יתר על הסיפון. לטענתו, לא היו התראות על מזג האוויר הסוער

בוידאו: ארבעה הרוגים בהתהפכות סירת תיירים באגם מג'ורה באיטליה/רויטרס

ישראל אישרה היום (רביעי) כי ההרוג בהתהפכות הסירה בצפון איטליה היה איש מוסד לשעבר. בהודעת משרד ראש הממשלה, שאישרה את הדיווחים בנושא, אמרו כי בשל שירותו בארגון, לא ניתן להרחיב עליו. בין ארבעת הקורבנות הנוספים באסון באגם מאג'ורה היו שני קציני מודיעין איטלקים, כשלפי דיווחים מקומיים, על הסיפון התקיים מפגש של אנשי ביון.

"המוסד איבד חבר יקר, עובד מסור ומקצועי שהקדיש את חייו לביטחון מדינת ישראל במשך עשרות שנים, גם לאחר פרישתו. המוסד כואב את האובדן ומשתתף בצער המשפחה, אותה ימשיך ללוות ולחבק", נמסר בהודעת משרד ראש הממשלה.

במקביל, פורסמו היום באיטליה עדויות מהאסון, שאירע ביום ראשון. בעיתון קוריירה דלה סרה פורסמו דברים שאמר רב-החובל של הסירה בעדותו, קלאודיו קרימאנטי, שאשתו הייתה ההרוגה הרביעית. הוא חשוד בהריגה, משום שעל כלי השיט היו 23 נוסעים בעוד שהיה מותר לו לשאת עד 15 נוסעים בלבד.

"זו הייתה אפוקליפסה ב-30 שניות", אמר בחקירתו. "הסירה התהפכה מיד ונפלנו למים".

כוחות כיבוי וצוללנים עורכים חיפושים באגם מאג'ורה אחרי התהפכות סירה של תיירים, בהם ישראלים, איטליה, 29 במאי 2023. GettyImages
פעולות החילוץ באגם מאג'ורה, השבוע/GettyImages

עדי ראיה שהיו במקום מספרים כי נשמעו באזור צרחות נואשות. "שמעתי אנשים קוראים לעזרה, ראיתי הרבה אנשים שוחים במים הקפואים", העיד פרנקו לורה, שהיה באזור. דניאלה פיקלוגה, שהייתה בחוף סיפרה כי מיד לאחר האסון יצאה בסירה לנסות לעזור במבצע ההצלה: "יצאתי מיד על סירת המנוע, אבל הסירה הזו כבר לא נראתה. היא נבלעה על ידי האגם. פיסות עץ וכיסאות צפו מסביב".

עוד בוואלה!

דיווח באיטליה: "סוכני ביון ישראלים ששרדו את הטביעה באגם הוטסו במטוס צבאי לארץ"

לכתבה המלאה
כוחות כיבוי וצוללנים עורכים חיפושים באגם מאג'ורה אחרי התהפכות סירה של תיירים, בהם ישראלים, איטליה, 29 במאי 2023. GettyImages
כוחות כיבוי וצוללנים עורכים חיפושים באגם מאג'ורה אחרי התהפכות סירה של תיירים, בהם ישראלים, איטליה, 29 במאי 2023/GettyImages

לורנצו אלברגנטי, צלם איטלקי חובב, סיפר: "הייתי על שפת האגם, מול המקום בו התרחשה הטרגדיה". לדבריו, "נראה היה שתנאי מזג האוויר עומדים להחמיר, אז שמתי את המצלמה על חצובה והתחלתי לצלם. רק מאוחר יותר הבנתי שתיעדתי את הספינה".

הסירה "גוד אוריה" שטבעה באיטליה ועליה נהרג איש המוסד, 30 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הסירה שטבעה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אמש, פורסם בתקשורת האיטלקית כי אנשי המודיעין הישראלים שהיו על הסירה לא תכננו מראש את השיט, אלא החליטו לצאת אליו ברגע האחרון, לאחר שהפגישה שקיימו התארכה והם פספסו את הטיסה שלהם. על פי דיווחים זרים, שמו של איש המוסד הישראלי שנהרג בתאונה הוא ארז שמעוני. עוד דווח כי גופתו מועברת ארצה.

לפי דיווחים בכמה כלי תקשורת מקומיים, על סיפון היאכטה היו עוד עשרה סוכנים ישראלים וכן כמה אנשי ביון איטלקים. שני ההרוגים האיטלקים היו אנשי מודיעין, קלאודיו אלונזי, בן 62, וטיציאנה ברנובי, בת 53. לא נמסר מהו תפקידם בשירותי המודיעין. בנוסף, נהרגה אזרחית רוסיה בשם אניה בוז'קובה, בת ה-50.

בשל מזג האוויר הסוער, נקלעה הסירה לרוחות עזות במיוחד תחת ענן סופת רעמים, שבמקרים קיצוניים יכול אף לגרום לטורנדו. על פי עדי ראייה, היאכטה התהפכה בתוך שניות ספורות, וארבעה מנוסעיה טבעו למוות. יתר הנוסעים התחילו לשחות לכיוון החוף, שהיה במרחק של כ-150 מטרים. בשלב זה, כמה בעלי כלי שיט שהספיקו להגיע לחוף החליטו לחזור למים ולנסות לסייע לניצולים, תוך סיכון חייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully