וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מעריכים: המרחב אליו הועתקה הישיבה בחומש יהפוך למוקד פיגועים ואלימות

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 14:13

גורם צבאי התריע כי "הפלסטינים לא יישבו בשקט כשיראו מבנים על חומש, וההערכה שלנו שזה יתחיל במחאות, הפרות סדר אלימות וידרדר לפיגועים". זאת, אחרי שהישיבה הועתקה לאדמות מדינה בהליך לא חוקי, באישור גלנט

בוידאו: אחרי ביטול חוק ההתנתקות בשומרון: הישיבה בחומש הועתקה לאדמות מדינה/TPS

בצה"ל מעריכים כי המרחב אליו הועתקה הישיבה בחומש יהפוך למוקד הפגנות אלימות ופיגועי טרור. גורם צבאי התריע, "הפלסטינים לא יישבו בשקט כשיראו מבנים על חומש, וההערכה שלנו שזה יתחיל במחאות, הפרות סדר אלימות וידרדר לפיגועים". הוא ציין, "בשלב הזה תהיה שם רק פלוגה וככל שיתגברו המחאות ישקלו לתגבר בכוחות נוספים".

שר הביטחון יואב גלנט אישר אמש, באופן לא חוקי, את העתקת הישיבה בחומש לאדמות מדינה. כעת, מתנהל הליך הוצאת צווי פינוי לחומש, מאחר וחרף האישור של שר הביטחון לעלייה על השטח, התהליך בוצע בניגוד לחוק ונדרש הליך מסודר לאישור הפעולה.

המתנחלים העתיקה את הישיבה בלילה בין ראשון לשני, במה שכינו "מבצע חשאי", בעקבות ביטול חוק ההתנקות בשומרון לפני חודשיים וחרף ביקורת בינלאומית חריפה על החזרה האפשרית להתנחלות שפונתה ב-2005. גלנט אומנם אישר את הצעד, אך גורמים צבאיים כינו זאת "החלטה שמביכה את צה"ל ומוגדרת בשלב זה כלא חוקית על אף שמדובר באדמות מדינה", זאת מכיוון שמהלך עקף את מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

זאת ועוד, בצה"ל חוששים כי העברת התנחלות חומש למקום קבוע על אדמות מדינה תוביל להקמת התנחלויות נוספות ביהודה ושומרון. לדברי גורם ביטחוני האור הירוק שניתן על ידי שר הביטחון יואב גלנט לפעילות עלול להוות תקדים. "מעמידים את צה"ל ואת משרד הביטחון במשבר משפטי מאחר וברור לכולם שלא בוצע כאן הליך מסודר וחוקי - ולכן יוצאו בקרוב צווי פינוי", אמר הגורם. "אחר כך השאלה היא האם הדרג המדיני ינחה לפנות את השטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully