וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו בני אדם - לא מחלה": מאות מפגינים נגד השקת ספר טרנספובי ברמת גן

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 1:33

אירוע השקת הספר "נזק בלתי הפיך - כיצד אופנת הטרנסג'נדרים פוגעת בנערות" התקיים במתחם הבורסה ברמת גן, לאחר ששני מקומות שבהם אמור היה להתקיים החליטו על ביטולו. "אנחנו לא סוטים ולא שבורים", קראו מפגינים והוסיפו "הגיע הזמן לעצור את מכונת השקרים"

בוידאו: מפגינים בזמן השקת הספר ״נזק בלתי הפיך - כיצד אופנת הטרנסג׳נדרים פוגעת בנערות״/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאות הפגינו הערב (ראשון) במתחם הבורסה ברמת גן נגד השקת המהדורה העברית של הספר "נזק בלתי הפיך - כיצד אופנת הטרנסג'נדרים פוגעת בנערות". האירוע מתקיים לאחר ששני מקומות שבהם אמור היה להתקיים החליטו על ביטולו. בתוך האולם, נער טרנסג'נדר קטע את דבריה של הסופרת אביגיל שרייר ואמר "אנחנו לא מחלה, אנחנו בני אדם".

לטענת המפגינים, תרגום הספר, הוצאתו לאור וקיום ההשקה נעשו על ידי "קרן תקווה", המממנת גם את פורום קהלת. עם זאת, בהוצאה לאור טענו כי לקרן אין כל קשר. המפגינים קראו בסיסמאות "ילד טרנסג'נדר הוא ממש בסדר, ילד קוויר זה ממש אדיר, להט"בופוביה ופשיזם יד ביד תמיד הולכים הם. אנחנו לא סוטים, אנחנו לא שבורים, זמן לעצור את מכונת השקרים".

עשרות מפגינים בזמן השקת הספר ״נזק בלתי הפיך כיצד אופנת הטרנסג׳נדרים פוגעת בנערות״. 28 במאי 2023. אביתר טרון, אתר רשמי
"אנחנו לא מחלה". ההפגנה, הערב/אתר רשמי, אביתר טרון

"הרעיונות בספרה 'נזק בלתי הפיך' של אביגייל שרייר הם רעיונות מסוכנים עם השלכות קשות שכל צעיר טרנסי כבר חווה ומכיר", אמר איילת, הנער הטרנסג'נדר שהתפרץ לדבריה של שרייר. "אנו חווים אותם כאשר אנשים מסביבנו רומזים או אומרים שאנחנו טרנסים רק כי יש לנו חברים טרנסים, אנו חווים אותם כשההורים שלנו מתנגדים לכל הליך רפואי מכיוון שלדעתם הוא מפחיד או מסוכן - זהו שקר אנטי-מדעי ברור. אנו חווים אותו כאשר גורמים רפואיים שואלים אותנו שאלות פולשניות וגורמים להליך התחלת הורמונים כבן נוער לארוך, משפיל וצורם".

עוד הוא הוסיף: "ספר זה רואה בנו מחלה, בקשרים בינינו ובקהילה שיצרנו כ'עדות' שזהותנו כוזבת, ומכחיש את הרפואה שמצילה אותנו ומשנה חיים. היום הסתכלתי בעיניים לאישה שיצאה במטרה להפוך את החיים שלי ושל כל ילד.ה ונער.ה טרנס.ית לגרועים יותר באינספור דרכים. אמרתי לה ולכל מי שמקשיבים לה שאנחנו לא מחלה, שהסיבה היחידה שהיא מתנגדת לקהילה שלנו זה כי היא מפחדת מהכוח שיש לנו כשהיא וחבריה לא מבודדים אותנו, ושמגיע לנו סיוע רפואי כמו כל ילד סיסג'נדר. שרייר לא שונה מכל אדם אחר שדוחף טיפולי המרה ואין שום מקום לשיח שנאה אנטי-מדעי כזה בימינו".

עוד בוואלה!

"נרדמים בשמירה": מאות מוחים בת"א בעקבות העלייה במקרי האלימות נגד הלהט"ב

לכתבה המלאה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 27 במאי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 27 במאי 2023/ראובן קסטרו

ח"כ גלעד קריב (העבודה) אמר כי יש קשר ישיר בין המהפכה המשפטית - למתקפות על הקהילה הגאה. "כמה מפתיע שהוצאת הספרים שהוציאה לאור את ספריו של רוטמן, גם מוציאה לאור את אחד מהטקסטים הכי טרנספובים ולהט"בופובים", אמר. "קו ישיר עובר בין המהפכה המשטרית להתקפה האינטלקטואלית דה לה שמאטע על קהילת הטרנס ועל הקהילה הגאה כולה. ההתקפה הזו עולה בחייהם של צעירים וצעירות ואסור לנו לשתוק".

לפני כחודש מאות הפגינו מול מטה המשטרה בסלמה, תל אביב, בעקבות העלייה במקרי האלימות נגד קהילת הלהט"ב. המחאה התכנסה בהמשך להחלטת המשטרה לסגור את התיק נגד מיידי האבנים לעבר בית עם דגל גאווה וכן לאחר שהשבוע זוג ההומואים הותקפו בביתם בתל אביב וספגו איומים ברצח בשל נטייתם.

על פי נתוני האגודה למען הלהט"ב בחודש מרץ חלה עלייה של פי ארבעה במקרי האלימות והשנאה נגד להט"ב - בהשוואה לאותו החודש בשנה שעברה. מארגני המחאה דרשו מהמשטרה לפעול נגד כל תקיפה להט"בופובית ולהגן על ביטחונם האישי של חברי הקהילה הגאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully