וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נרדמים בשמירה": מאות מוחים בת"א בעקבות העלייה במקרי האלימות נגד הלהט"ב

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 21:13

המחאה התכנסה בהמשך לסגירת התיק נגד מיידי האבנים לעבר בית עם דגל גאווה ולאחר שהשבוע זוג הומואים הותקפו בביתם בשל נטייתם. "הפקירו את הביטחון האישי של הקהילה", אמרה יו"ר האגודה למען הלהט"ב בהפגנה שמול מטה המשטרה. "צריך למנוע את הרצח הבא"

הפגנת הקהילה הגאה מול המשטרה/אורי סלע

מאות הפגינו היום (רביעי) מול מטה המשטרה בסלמה, תל אביב, בעקבות העלייה במקרי האלימות נגד קהילת הלהט"ב. המחאה התכנסה בהמשך להחלטת המשטרה לסגור את התיק נגד מיידי האבנים לעבר בית עם דגל גאווה וכן לאחר שהשבוע זוג ההומואים הותקפו בביתם בתל אביב וספגו איומים ברצח בשל נטייתם.

על פי נתוני האגודה למען הלהט"ב בחודש האחרון חלה עלייה של פי ארבעה במקרי האלימות והשנאה נגד להט"ב - בהשוואה לאותו החודש בשנה שעברה. מארגני המחאה דרשו מהמשטרה לפעול נגד כל תקיפה להט"בופובית ולהגן על ביטחונם האישי של חברי הקהילה הגאה.

הפגנת הקהילה הגאה מול המשטרה: ״המשטרה הפקירה את הביטחון שלנו ואימצה את רוח המפקד הלהט״בופובית״. 19 באפריל 2023. אורי סלע
"מפקירים את הביטחון של הלהט"ב". ההפגנה מול מטה המשטרה בת"א/אורי סלע

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר אמרה כי המשטרה הפקירה את הביטחון האישי של הקהילה הגאה. "בחודשים האחרונים האלימות נגד להט"ב משתוללת בעוד שהמשטרה נרדמת בשמירה", אמרה. "לא נאפשר לזה להמשיך לקרות. אנחנו כאן הערב כדי לדרוש ביטחון מלא לכל חבר וחברת קהילה. חברי וחברות הקהילה הגאה שסופגים יריקות, קללות ואלימות רק בגלל מי שהם ולא יכולים להיות בטוחים במרחב הציבורי. זו האחריות של המשטרה להגן עלינו ולמנוע את הרצח הבא".

אל הדברים הצטרף גם עודד, שהוא ובן זוגו הותקפו בביתם בתל אביב. "משטרת ישראל מוכרחת להבין שהקהילה הגאה ותומכיה בישראל הם לא מיעוט נרדף אלא הרוב - אנחנו נמצאים בכל מקום, בכל כפר, עיר ויישוב בישראל ומגיעה לנו הגנה מפני קיצוניים שמבקשים את רעתו", אמר. "זה התפקיד של המשטרה להגן עלינו והיא נכשלה בעבודתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנת הקהילה הגאה מול המשטרה: ״המשטרה הפקירה את הביטחון שלנו ואימצה את רוח המפקד הלהט״בופובית״. 19 באפריל 2023. אורי סלע
"צריך למנוע את הרצח הבא". ההפגנה מול מטה המשטרה בת"א/אורי סלע

"אף אחד לא צריך לחיות בפחד במדינה שלו, ברחובות שלו ועל אחת כמה וכמה בבית שלו", אמר שובל חכמון, שיידו אבנים אל עבר חלון דירתו עם דגל הגאווה. "הקהילה הגאה לעולם הייתה ולעולם תהיה חלק מהמדינה הזאת, לא משנה כמה ינסו לדכא אותנו, להשפיל אותנו, לקחת לנו זכויות ולהשתיק אותנו - אנחנו לא שותקים. בתור נער, גדלתי בחדרה, זיכרונות הילדות שלי בתור נער מתבגר הומוסקסואל הן לא חיוביות בלשון המעטה. אך, שנים של בריונות רק גרמו לי לעמוד זקוף יותר וגאה יותר והרבה מזה בזכות הידיעה שמאחוריי יש גב שלם של קהילה חזקה, חופשיה, צבעונית וגאה. לצערי, כל התעלמות מצד המוסדות שאמורים להגן עלינו במדינה הזאת נותנת אישור לא רשמי ללהט"בופוביה, לתקיפה ורדיפה של אנשי קהילת הלהט"ב במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully