וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: נשיא בלארוס לוקשנקו הובהל לבית חולים במוסקבה "במצב קריטי"

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 18:47

מנהיג האופוזיציה ואלרי טספקלו כתב כי "לפי מידע שזקוק לאישור, לוקשנקו נפגש עם פוטין ולאחר מכן הובהל לבית החולים סנטרל קליניקל במוסקבה. הרופאים קבעו כי מצבו קריטי והוא עבר טיהור דם". הספקולציות: פוטין הורה להרעיל את לוקשנקו

נשיא בלארוס, אלכנדסר לוקשנקו, הובהל היום (ראשון) לבית החולים ו"מצבו קריטי", לאחר שקרס במהלך ביקור אצל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כך על פי דיווח של מנהיג האופוזיציה של בלארוס, ואלרי טספקלו. זאת הפעם השנייה שמתפרסמים דיווחים על כך שלוקשנקו חולה בעת שהייתו במוסקבה.

"על פי המידע שבידינו, שזקוק לאישור, לוקשנקו נפגש עם פוטין מאחורי דלתיים סגורות ולאחר מכן הובהל לבית החולים סנטרל קליניקל במוסקבה, שם הוא מאושפז כעת לאחר שהרופאים קבעו כי מצבו קריטי. הוא עבר טיהור דם ואי אפשר להזיזו או להשיבו לבלארוס.

"מטרת הטיפול הרפואי המאורגן וקפדני להצלת את הדיקטטור הבלארוסי היתה להדוף שמועות לגבי מעורבות של הקרמלין בהרעלה של לוקשנקו. הרופאים מזהירים כעת מפני אפשרות של נסיגה", כתב טספקלו בטלגרם.

הוא הוסיף כי מטוסו של לוקשנקו נשלח בחזרה למינסק כדי להסתיר את דבר אשפוזו בבית חולים במוסקבה: "זה טבעי שצעד כזה יילקח משום שזה ניסיון להסתיר את המצב האמיתי של החולה, שהוא קריטי. במקרים אחרים בעבר של בריאות רופפת, גם כן נעשה ניסיון להסתיר את המתרחש. במקרה הזה, כדי לא לעורר חשדות, מטוסו נשלח בחזרה למינסק".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו במוסקבה, 18 בפברואר 2022. רויטרס
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 2022/רויטרס

אנליסט פוליטי מבלארוס, דמיטרי בולקונטס, אמר ל"דיילי מייל" כי המידע לגבי אשפוזו של לוקשנקו אושר. "הוא נמצא בבית החולים סנטרל קליניקל במוסקבה. הם מנסים להעמיד אותו על רגליו ולהציגו בפומבי".
הוא הוסיף כי במקרה של "איום על חייו, יש אפשרות שלוקשנקו יודח מתפקידו".

"הסמכויות אז יעברו לנטליה קוחנובה, יו"ר הבית העליון של הפרלמנט, או למועצה לביטחון קולקטיבי", הוא הסביר. קוחנובה בת ה-62 נתפשת כיום ב"אשת הברזל" של בלארוס ונאמנותה נתונה ללוקשנקו ולפוטין.

על פי דיווח באתר bne IntelliNews, הטענה שלוקשנקו הורעל בהוראה של פוטין אינה סבירה, לדברי אנליסטים, מאחר ש"הקרמלין אינו רוצה לראות את בלארוס שוקעת בכאוס של קרב ירושה שעלול להצית מחדש גל מחאות בדומה למה שקרה באוגוסט 2020 בעקבות הבחירות המזויפות, שהחזירו את לוקשנקו לשלטון".

נטליה קוחנובה, דוברת הבית העליון בפרלמנט של בלארוס. ויקיפדיה, אתר רשמי
נטליה קוחנובה/אתר רשמי, ויקיפדיה

לוקשנקו הגיב לשמועות לגבי בריאותו ביום שלישי שעבר על רקע הספקולציות כי הוא אינו בקו הבריאות מאז שנעלם מעין הציבור לאחר חגיגות יום הניצחון הסובייטי ב-9 במאי בכיכר האדומה במוסקבה. על פי דיווחים הוא אושפז גם אז בבית החולים.

מינסק העלתה סרטון וידאו ותמונות של הנשיא ממלא התחייבויות ב-15 במאי, שבו הוא נראה מתקשה לדבר וידו השמלאית חבושה. "אני לא הולך למות, חבר'ה", אמר לוקשנקו בן ה-68 בסרטון ששודר על ידי הערוץ הממלכתי "פול פרבובו". הוא פטר את השמועות לגבי מחלה רצינית ואמר כי היה לו וירוס צינון נפוץ שממנו החלים מהר.

"אם מישהו חושב שאני עומד למות - תרגעו. תרגעו", הוא אמר. "זה לא יותר מדיבורים בערוצי טלגרם ומסנג'ר". לוקשנקו גם אמר כי ההתחייבויות הנשיאותיות שלו הפריעו להחלמתו.

"לא היתה לי הזדמנות לקבל טיפול - הייתי חייב לנסוע למוסקבה, ואז ללנינגרד לפעילות התנדבותית. ואז גררו אותי לכיכר, התחבקנו עם ילדות ואז לפגוש את איוואן גומל, מפקד אזור גומל. הכל הצטבר. אני לא עומד למות. תצטרכו להמשיך להילחם בי עוד הרבה זמן".

בן ה-68 מנהיג את בלארוס מאז 1994. הוא דיכא באכזריות מחאות עממיות, השתמש בבתי המשפט כדי לסגור ערוצי תקשורת שהתנגדו לו וגזר עונשי מאסר ארוכים על מתנגדיו, בזמן שהמוני פעילי דמוקרטיה נמלטו מהמדינה.

הוא נהנה מתמיכתו של פוטין, ובשנה שעברה איפשר לצבא הרוסי להשתמש בשטח בלארוס כחלק מהפלישה הרוסית לאוקראינה. בסוף השבוע דווח כי פוטין אף מעביר נשק גרעיני טקטי לשטח בלארוס כדי להשתמש בו במלחמה מול אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully