וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חששות לבריאותו של נשיא בלארוס שלא נראה בפומבי כשבוע

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 13:00

על פי ערוץ האופוזיציה "יורו רדיו", לוקשנקו נלקח למרפאה יוקרתית במינסק בשבת. אתר רוסי בשם Podyom ציטט חבר בכיר בדומה, הבית התחתון של הפלרמנט הרוסי, כאומר ש"לוקשנקו פשוט חולה...ובוודאי זקוק למנוחה"

הנשיא פוטין נפגש עם הנשיא לוקשנקו בבלארוס/רויטרס

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, שלא נראה בציבור מאז 8 במאי, לא הגיע לטקס בבירה מינסק אתמול (ראשון), מה שעורר ספקולציות לגבי מצבו הבריאותי של המנהיג.

ראש הממשלה, רומאן גולובצ'נקו, הקריא מסר מלוקשנקו במהלך טקס שנתי שבו צעירים נשבעים אמונים לדגל של המדינה הסובייטית לשעבר, על פי דיווח סוכנות הידיעות הממלכתית BelTA. הוא לא סיפק סיבות להיעלמותו של הנשיא בחמשת הימים האחרונים, לאחר שנאלץ להיעדר מכמה אירועים בבירה ב-9 במאי. לשכתו של לוקשנקו לא הגיבה לדיווח.

לראשונה במהלך כהונתו הארוכה, לוקשנקו גם לא נאם באירוע במינסק לציון יום הניצחון של ברית המועצות על הנאצים, שנערך ביום שלישי שעבר - הפעם האחרונה שבה נראה הנשיא בציבור.

על פי ערוץ האופוזיציה "יורו רדיו", לוקשנקו נלקח למרפאה יוקרתית במינסק בשבת. אתר רוסי בשם
Podyom ציטט את קונסטנטין זטולין, חבר בכיר בדומה, הבית התחתון של הפלרמנט הרוסי, כאומר ש"לוקשנקו פשוט חולה...ובוודאי זקוק למנוחה". העיתון הרוסי "קומרסנט" פרסם ידיעה על בריאותו של נשיא בלארוס, צעד נדיר בתקשורת הרוסית שאינה מדווחת על בריאות מנהיגי רוסיה או בעלות בריתה.

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו מבקר מהגרים במרכז התחבורה והלוגיסטיקה  בגבול בלארוס-פולניה,26 בנובמבר 2021. רויטרס
אלכסנדר לוקשנקו, 2021/רויטרס
שליט בלארוס אלכסנדר לוקשנקו משחק הוקי קרח במינסק, 13 בנובמבר 2021. רויטרס
הנשיא לוקשנקו משחק הוקי קרח במינסק, 2021/רויטרס
הפגנה נגד מעצר פעיל האופוזיציה הבלארוסי רומן פרוטסביץ' והרודן אלכסנדר לוקשנקו בעיר גדנסק, פולין, 26 במאי 2021. רויטרס
הפגנה נגד לוקשנקו/רויטרס

לוקשנקו בן ה-68 מנהיג את בלארוס מאז 1994. הוא דיכא באכזריות מחאות עממיות, השתמש בבתי המשפט כדי לסגור ערוצי תקשורת שהתנגדו לו וגזר עונשי מאסור ארוכים על מתנגדיו, בזמן שהמוני פעילי דמוקרטיה נמלטו מהמדינה.

לוקשנקו נהנה מתמיכתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ובשנה שעברה איפשר לצבא הרוסי להשתמש בשטח בלארוס כחלק מהפלישה הרוסית לאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully