וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מתנגדי ממשלה בלארוסים פוצצו מטוס ריגול רוסי

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 16:04

על פי הדיווחים, בלארוס, מטוס ברייב A-50 נפגע בתקיפת מל"טים בבסיס ליד מינסק. בלארוס, בעלת ברית קרובה של רוסיה, הסכימה שמוסקבה תשתמש בשטח שלה כדי לתקוף את אוקראינה, אך לא התערבה ישירות במלחמה

מתנגדי ממשלה בלארוסים אמרו אמש (ראשון) כי פוצצו מטוס ריגול צבאי רוסי מתוחכם במתקפת מל"טים בבסיס חיל אוויר ליד הבירה מינסק. רוסיה ובלארוס לא אישרו את הטענה.

מטוס ברייב A-50 (קוד נאט"ו Mainstay ) הוא מטוס התראה מוקדמת ובקרה תוצרת ברית המועצות שטס לראשונה ב- 1978 ונכנס לשירות ב-1984. למטוס יש יכולת לנטר 60 יעדים במקביל. בלארוס, בעלת ברית קרובה של רוסיה, הסכימה שמוסקבה תשתמש בשטח שלה כדי לתקוף את אוקראינה, אך לא התערבה ישירות במלחמה.

"מל"טים ביצעו את התקיפה. משתתפי המבצע היו בלארוסים", צוטט כאומר אלקסנדר אזרוב, מנהיג הארגון הבלארוסי מתנגד הממשלה BYPOL בחשבון הטלגרם של הקבוצה ובערוץ הפולני Belsat . אזרוב לא סיפק פרטים נוספים.

BYPOL, שבה חברים שוטרי אכיפת חוק שתומכים בפוליטיקאים באופוזיציה, הוגדר ארגון טרור על ידי ממשלת בלארוס. Belsat הוא ערוץ טלוויזיה פולני שמסקר חדשות מבלארוס וכונה על ידי מינסק קיצוני.

פרנאק בקורקה, יועץ למנהיגת האופוזיציה הגולה סבטלנה טיחנובסקאיה, כתב בפוסט בטוויטר ששני "פריטזנים" בלארוסים היו מעורבים בתקיפה בבסיס מכולישצ'י. הוא אמר כי מל"טים פגעו בחלקים בחזית ובמרכז המטו, כולל אנטנת הרדאר והאוויוניקה.

"אני גאה בכל הבלארוסים שממשיכים להתנגד לכיבוש ההיברידי הרוסי של בלארוס ונלחמים למען החופש של אוקראינה", צייצה טיחנובסקאיה. מאז תחילת המלחמה, יצאו לפועל כמה פעולות חבלה בגבול עם אוקראינה, בעיקר על מסילות הרכבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully