וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: נשיא בלארוס מגיע לביקור בן שלושה ימים על רקע המתיחות עם ארה"ב

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 13:08

הביקור של בעל הברית הקרוב ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מגיע לאחר שהנשיא לוקשנקו ונשיא סין שי הסכימו לחזק את היחסים בין המדינות ל"שותפות מקיפה אסטרטגית" במהלך פגישה בספטמבר

סין מתכוננת לקבל היום (שלישי) בברכה את נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, בעל הברית של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, על רקע האזהרות האמריקניות כי בייג'ינג שוקלת לספק סיוע צבאי למוסקבה במלחמתה באוקראינה.

לוקשנקו, שיישאר בסין עד יום חמישי, אמור לערוך שיחות עם גורמים סיניים בבייג'ינג בעקבות הזמנה שקיבל מהנשיא שי ג'ינפינג, על פי דיווח ביום ראשון של משרד החוץ הסיני. הביקור מגיע לאחר ששני המנהיגים הסכימו לחזק את היחסים בין המדינות ל"שותפות מקיפה אסטרטגית" במהלך פגישה בספטמבר בשולי פסגת ארגון שנגחאי לשיתוף פעולה (SCO) באוזבקיסטן, שבה השתתף גם פוטין.

הביקור מתרחש גם על רקע מתיחות גוברת בין ארצות הברית לסין בשבועות האחרונים, גם בשל חששות בוושינגטון לגבי סיוע צבאי אפשרי מסין לרוסיה. בייג'ינג מכחישה את הדברים.

בראיון עם סוכנות הידיעות הסינית "שינהואה", אמר לוקשנקו כי תוכנית השלום שהציעה סין בסוף השבוע לפתרון המלחמה באוקראינה היא עדות למדיניות החוץ הסינית שתומכת בשלום, וצעד מקורי שיהיו לו השלכות מרחיקות.

שי ג'ינפינג בנאום השנה החדשה 2023. טוויטר, צילום מסך
שי ג'ינפינג בנאום השנה החדשה 2023/צילום מסך, טוויטר
בווידאו: מפגש ראשון בין נציגי רוסיה ואוקראינה בבלארוס/צילום: רויטרס

בלארוס מנהלת גם כן מערכת יחסים מתוחה עם ארצות הברית. היא נתונה לסנקציות מערביות בשל תמיכתה ברוסיה והאישור של לוקשנקו לכך שחיילים רוסים יפלשו לאוקראינה באמצעות גבול בלארוס-אוקרינה מצפון לקייב. עם זאת, לפני ביקור במוסקבה בתחילת החודש, לוקשנקו אמר כי "אין סיכוי" שהמדינה שלו תשלח חיילים לתוך אוקראינה - אלא אם כן תתוקף.

בנוסף, האיחוד האירופי אינו מכיר בניצחונו של לוקשנקו בבחירות ב-2020, שהובילו למחאות פרו דמוקרטיות סוערות במדינה ולוו בקמפיין דיכוי אלים מצד הממשלה.

הרקע הכללי לביקור הוא כלכלי. בלארוס היא אחת המצטרפות הראשונות ליוזמת "החגורה והדרך" של סין שהושקה לפני עשור, והסחר בין שתי המדינות צמח בשנה שעברה ב-33% לעומת השנה הקודמת, ליותר מ-5 מיליארד דולר, על פי "שינהואה". אתמול אמר דובר משרד החוץ הסיני כי הביקור של לוקשנקו יהיה "הזדמנות להתעמק בקידום נוסף של שיתוף הפעולה המקיף בין שתי המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully