וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלארוס: המשטרה קיבלה אישור לפתוח באש על המפגינים

12.10.2020 / 19:45

במשרד הפנים טענו כי מתנגדי לוקשנקו "מקצינים" את מחאתם בת החודשיים וכוחות הביטחון עשויים להשתמש בכלי נשק חמים אם יידרשו לכך. באיחוד האירופי סיכמו על הטלת סנקציות על לוקשנקו, בהמשך לאלו שהוטלו על 40 בכירים במשטרו בשל החרפת האלימות

בווידאו: הפגנת תומכי האופוזיציה בבלארוס/צילום: רויטרס

משרד הפנים של בלארוס הודיע היום (שני) כי המשטרה תוכל להשתמש בנשק חי ברחובות אם תידרש לכך, בשל "הקצנה גוברת" מצד המפגינים נגד השליט אלכסנדר לוקשנקו. המשטרה אמרה כי 713 איש נעצרו אתמול בהפגנות היומיומיות המתנהלות נגד הרודן בחודשיים האחרונים, וכוחות הביטחון השתמשו בזרנוקי מים ובאלות כדי לפזר את הקהל.

"ההפגנות, שרובן עברו למינסק, הפכו מאורגנות וקיצוניות ביותר", נמסר בהודעת משרד הפנים. "בשל זה, אנשי משרד הפנים וכוחות הפנים לא יעזבו את הרחובות, ואם יהיה צורך, ישתמשו בציוד מיוחד ובכלי נשק צבאיים".

מאז 9 באוגוסט, מתנגדי המשטר יוצאים לרחובות הבירה מינסק וערים אחרות ברפובליקה הסובייטית לשעבר, ודורשים בחירות חדשות לנשיאות. לוקשנקו מכחיש שהתוצאות זויפו, ורוב מנהיגי האופוזיציה נמלטו מהמדינה או נעצרו. שליט בלארוס ב-26 השנים האחרונות מכונה הדיקטטור האחרון של אירופה, ולמרות סנקציות שהטיל האיחוד האירופי על בכירים בממשלו, הוא עדיין נהנה מתמיכת רוסיה.

הפגנת תומכי האופוזיציה במינסק, בלארוס 
11 באוקטובר 2020. רויטרס
הפגנת תומכי האופוזיציה במינסק, בלארוס 11 באוקטובר 2020/רויטרס

בעקבות ההחרפה באלימות, שר החוץ של האיחוד האירופי אמר היום כי יוטלו סנקציות גם על לוקשנקו עצמו. הוא לא נכלל ברשימה המקורית מ-2 באוקטובר, שכללה 40 איש. עם זאת, בגוש אומרים כי סירובו לשקול קיום בחירות חדשות על מנת לצאת מהמשבר לא מותירה לו ברירה.

"זאת התשובה למצב המתפתח בבלארוס", אמר שר החוץ של האיחוד, ג'וזף בורל, אחרי פגישה של שרי החוץ בלוקסמבורג. "לא היה שום סימן מהרשויות בבלארוס שהן מוכנות לשיח מכל סוג שהוא", אמר בורל לכתבים, כשהוא מציין "חוסר רצון מוחלט" מצד לוקשנקו לקיום שיחות על ארגון בחירות חופשיות והוגנות לנשיאות.

בלארוס הודיעה על צעדי תגובה משלה נגד האיחוד מוקדם יותר החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully