וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעולי פנים חוטפים סטודנטים ברחובות בלארוס

5.9.2020 / 19:34

עם פתיחת שנת הלימודים, הצעירים הצטרפו לגל המחאה נגד לוקשנקו וכוחות הביטחון עצרו עשרות מהם. אלפי נשים צעדו בבירת מינסק, בשבוע הרביעי להפגנות נגד השלטון. אחרי שזלזל במגיפה, הרודן מאשימים את המפגינים נגדו בהפצתה

בווידאו: שוטרים עצרו סטודנטים בתוך אוניברסיטת מינסק/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

סוכנים רעולי פנים גררו היום (רביעי) סטודנטים מרחובות מינסק והכניסו אותם לכלי רכב, עם המשך המחאה נגד השליט הבלארוסי אלכסנדר לוקשנקו שנכנסת לשבוע הרביעי שלה.

משטרת מינסק אמרה כי 30 בני אדם נעצרו בשל השתתפותם בהפגנות לא מורשות. הסטודנטים, עטופים בדגלי האופוזיציה, הפגינו בכמה מקומות בבירה, כולל מחוץ למכון הממשלתי ללימודי בלשנות במינסק, שם נעצרו חמישה בני אדם אתמול.

לפי תיעוד באתר החדשות TUT.BY, רעולי פנים גררו סטודנטים שהפגינו בכניסה לרחוב קרל מרקס במרכז מינסק, כשחלק מהמפגינים צעקו "טריבונל". בהמשך, אלפי נשים ערכו צעדה ברחובות הבירה, וצעקו בין היתר "הורידו את הידיים שלכם מהילדים". הפגנות הסטודנטים החלו כבר ביום שלישי, עם תחילת שנת הלימודים החדשה.

עצרת במינסק נגד המעצר האלים של המשטרה במהלך הפגנות נגד נשיא בלארוס, לוקשנקו. רויטרס
30 עצורים "בשל השתתפותם בהפגנות לא מורשות". העצרת במינסק, היום/רויטרס

לוקשנקו, המתקשה לבלום את גל המחאות ההמוניות שפרץ מאז הבחירות השנויות במחלוקת בתחילת החודש שעבר, זוכה לתמיכת רוסיה. אחרי שלאורך החודשים האחרונים הוא זלזל במגיפת הקורונה בתור "שיגעון" שאותו אפשר לפתור דרך שתיית וודקה ורחצה בסאונות, היום הוא האשים את המפגינים בהפצת הנגיף.

"אנחנו מתנוענעים ברחובות, מתחככים זה בזה", אמר במפגש של הממשלה ששודר בטלוויזיה. "איפה הריחוק החברתי וכל זה? אנחנו עושים הכול כדי לדחות את הרגע שבו נוכל להגיד להתראות למחלה הזו. זה לא מקובל".

עוד בוואלה!

תוצאות חתומות מראש: עובדי קלפיות בבלארוס חושפים את הזיופים

לכתבה המלאה
עצרת במינסק נגד המעצר האלים של המשטרה במהלך הפגנות נגד נשיא בלארוס, לוקשנקו. רויטרס
"אני נגד רצח עם". שלט בעברית בהפגנת הנשים בבלארוס, היום/רויטרס

לוקשנקו סיפר לאחרונה שהוא בעצמו נשא את הנגיף, אך לא סבל מתסמינים. טיפולו במגיפה היה אחד הגורמים שהובילו לתסיסה חסרת התקדים נגד מי ששולט ביד ברזל בבלארוס ב-26 השנים האחרונות, וזכה לכינוי הדיקטטור האחרון של אירופה. הוא מכחיש שניצח בבחירות בזכות זיופים נרחבים, אך אלו נחשפו בידי עובדי קלפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully