וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקשנקו: מוכנים לנהל מלחמה לצד רוסיה אם נותקף על ידי אוקראינה

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 20:03

נשיא בלארוס הזהיר כי אם אוקראינה תכנס לשטחה של מדינתו הוא יצטרף למלחמה של רוסיה נגדה. בנוסף האשים את המערב ב"תדלוק" המלחמה באוקראינה, וקרא להיכנס למו"מ כדי להימנע ממלחמה גרעינית. בחודשים האחרונים שיתפה מדינתו פעולה עם רוסיה במספר תרגילים צבאיים משותפים

כוחות אוקראיניים מותקפים על ידי צבא רוסיה בעיר באחמוט, דונייצק/טלגרם

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו אמר היום (חמישי) כי מדינתו מוכנה להצטרף למלחמה לצד הרוסים נגד אוקראינה אם האחרונה תתקוף בשטחה. "מספיק שחייל בודד עם נשק ייכנס לשטח שלנו מאוקראינה", הזהיר במסיבת עיתונאים של תקשורת זרה.

בשיחה עם העיתונאים האשים לוקשנקו את מדינות המערב ש"תדלקו" את המלחמה באוקראינה. "אם תמשיכו בכך, נגיע למצב של נשק גרעיני, ולרוסיה יש יותר מלכולם", הזהיר. "לכן צריך להפסיק עם זה. אם תתחיל מלחמה גרעינית, בלארוס תחדל להתקיים. אנחנו צריכים להיכנס למו"מ כי מלחמה שכזו תחסל גם את ארצות הברית. אף אחד לא צריך את זה".

רוסיה ובלארוס הרחיבו את שיתוף הפעולה הצבאי ביניהן בחודשים האחרונים, וקיימו תרגילים צבאיים משותפים. בעבר טען לוקשנקו שלא יצטרף למלחמה נגד אוקראינה, אולם במהלך השנה האחרונה שטחה של בלארוס שימש את רוסיה לצורך תקיפה באוקראינה.

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו נושא נאום בטקס לציום יום העצמאות סמוך למינסק, 3 ביולי 2021. רויטרס
אם נותקף - נצטרף ללחימה נגד אוקראינה. לוקשנקו/רויטרס

בסוף דצמבר ערך פוטין ביקור נדיר בבירת בלארוס, מינסק. המנהיג הרוסי נפגש עם לוקשנקו באופן קבוע, אולם עד לאותו זמן עשה זאת קרוב יותר למקום מושבו ברוסיה. מפגש זה בבלארוס נערך לראשונה מאז 2019, ועורר חשש בעולם כי הוא דוחף לתמיכה צבאית ברוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully