וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכפילים מבלבלים אותם: אוקראינה מחפשת לחסל את פוטין

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 12:40

סגן ראש מנהל המודיעין הכללי של משרד ההגנה האוקראיני הודה בכך שהיחידות המיוחדות במנהל מנסות לחסל את נשיא רוסיה, כמו גם את ראש קבוצת "וגנר" פריגוז'ין ואת מפקד כוחות האוויר והחלל של צבא רוסיה. עם זאת, הם מתקשים בשל ריבוי הכפילים של הנשיא הרוסי

בווידאו: תושבים עוזבים את חרסון לאחר מתקפות טילים של רוסיה/צילום: רויטרס

סגן ראש מנהל המודיעין הכללי של משרד ההגנה האוקראיני, ואדים סקיביצקי, הודה הבוקר (חמישי) בכך שהיחידות המיוחדות במנהל מנסות לחסל את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כמו גם את ראש קבוצת "וגנר" יבגני פריגוז'ין ואת מפקד כוחות האוויר והחלל של צבא רוסיה, הגנרל סרגיי סורוביקין, מי שבעד לאחרונה כיהן כמפקד הכוחות הרוסיים באוקראינה.

לדבריו של סקיביצקי, שהוא האדם השני בחשיבותו בארגון האוקראיני, חיסולו של הנשיא פוטין נמצא בראש סדר העדיפויות של המנהל ושל אוקראינה כולה, אם כי בריאיון ליומון בגרמני "די ולט", סגן ראש המנהל הבהיר כי הכוחות מתקשים להגיע לנשיא פוטין, שכן, הוא נשאר מסוגר וכמעט ולא נראה בפומבי. "עכשיו הוא מתחיל להוציא את הראש שלו", הדגיש סקיביצקי והוסיף כי גם כשפוטין מופיע בפומבי, סוכנות המודיעין האוקראינית אינה בטוחה אם זה באמת הוא, או לחלופין כפיל שלו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש עם נשיא הממשלה הפדרלית בצ'צ'ניה, רמזן קדירוב. Sputnik/Mikhail Klimentyev, רויטרס
"מטרות לגיטימיות". הנשיא פוטין ורמזן קדירוב/רויטרס, Sputnik/Mikhail Klimentyev

אמש, בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" נחשף מפי בכירים ביטחוניים אמריקניים כי ארצות הברית מעריכה שכוחות הביטחון האוקראיניים הם אלו האחראים למתקפת הכטב"מים על הקרמלין שאירעה בתחילת החודש. לפי הפרסום בעיתון, סוכנויות המודיעין של ארצות הברית מעריכות שאוקראינה היא זו ששיגרה את הכטב"מים, וייתכן שהדסר אף נעשה מבלי יידוע של הנשיא זלנסקי והצמרת הביטחונית שלו. זאת, כדי לאפשר להם את מרחב ההכחשה הפומבי.

בצל ריבוי התקיפות המסתוריות בעומק השטח הרוסי, סקיביצקי טען כי פוטין "מבחין שאנחנו מתקרבים אליו", מה שעשוי להצביע על כוונותיה ועל יכולותיה של אוקראינה לפעול בעומק רוסיה, מה שעד הדיווח ב"ניו יורק טיימס", היה מוטל בספק גדול.

"פוטין מפחד להיהרג על ידי בני עמו, ומאחר והוא מתאם ומחליט מה קורה במלחמה באוקראינה - הוא נמצא בראש רשימת יעדי החיסול שלנו, אמר סקיביצקי. "יש רשימה ארוכה של יעדי חיסול ביניהם נמצא גם שויגו (סרגיי שויגו, שר ההגנה הרוסי - וואלה!). כולם יצטרכו לשלם מחיר על מעשיהם במלחמה אוקראינה".

עוד בוואלה!

רוסיה: מדינות שיספקו לאוקראינה F-16 יעמדו בפני "סיכונים עצומים"

לכתבה המלאה
ולדימיר פוטין ושר ההגנה סרגיי שויגו. רויטרס
גם שר ההגנה שויגו נמצא ברשימת החיסול האוקראינית/רויטרס
יבגני פריגוז'ין, בעלים של קבוצת ואגנר. רויטרס
ה"קצב" של פוטין. יבגני פריגוז'ין/רויטרס

"הרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב ושר ההגנה סרגיי שויגו תכננו את המתקפה על אוקראינה, ועכשיו הם כבר לא יכולים 'לחזור אחורה'", הוסיף סקיביצקי. "אנשים רבים ברוסיה עדיין תומכים ב'מבצע המיוחד' הזה, אבל הודות לרשתות החברתיות ולבדיקות טלפוניות שערכנו, אנחנו יודעים שכל כך הרבה רוסים מתו במלחמה, באופן שמעורר פחד בקרב רבים מתושבי רוסיה".

מבחינת סגן ראש מנהל המודיעין הכללי, גם ראש קבוצת "וגנר" יבגני פריגוז'ין ונשיא הממשלה הפדרלית בצ'צ'ניה רמזן קדירוב הם "בני מוות" שיש לחסלם. "למרות שקדירוב הבין שמבחינה אסטרטגית, רוסיה הפסידה במלחמה, הוא עדיין נכלל ברשימת החיסול שלנו", אמר. "אנחנו במלחמה ואלה האויבים שלנו. אם דמות חשובה מייצרת ומממנת להם נשק, אז חיסול שלה יציל את חייהם של אזרחים רבים. לפי האמנות הבינלאומיות, זה ייחשב למטרה לגיטימית".

מטה קבוצת ואגנר בסנט פטרסבורג. רויטרס
חברי קבוצת "ואגנר" בסנט פטרסבורג, רוסיה/רויטרס

מוקדם יותר השבוע, באופן חריג, רוסיה דיווחה כי היא נלחמת בקבוצת מחבלים שחדרה דרך הגבול מאוקראינה, במה שנראה כמו המתקפה הגדולה ביותר מסוגה מאז תחילת המלחמה. ויצ'סלב גלדקוב, מושל אזור בלגורוד הסמוך לגבול הצפון מזרחי של אוקראינה, אמר כי הצבא הרוסי, משמר הגבול, שומרי הנשיא ואשי השירות החשאי נוקטים באמצעים להדוף את המתקפה.

ערוץ הטלגרם "באזה" דיווח כי סגן ראש הכפר גרייבורון במחוז בלגורוד נפצע בעקבות הפצצות על בניין הממשל וכי שני עובדים של משרד החירום נפצעו גם כן. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עודכן במתרחש.

נזק בעיר בלגורוד, רוסיה ממתקפה אוקראינית. טוויטר, אתר רשמי
נזק שנגרם במחוז בגוורוד כתוצאה מתקיפה אוקראינית/אתר רשמי, טוויטר

הערוץ האוקראיני "Hromadske" ציטט גורם מודיעיני אוקראיני שאמר כי שתי קבוצות אופוזיציה רוסיות, החירות של לגיון רוסיה וחיל המתנדבים הרוסי, שניהם מורכבים ממתנדבים רוסים, ביצעו את המתקפה. יועץ בכיר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי קייב לא קשורה לחדירה לבלגורוד.

"אוקראינה עוקבת אחר המתרחש במחוז בלגורוד ברוסיה בעניין רב ולומדת את המצב. אך אין לה כל קשר לכך", אמר מיכאלו פודוליאק. "כפי שאתם יודעים, אטנקים נמכרים בכל חנות צבא רוסית, וקבוצות גרילה מחתרתיות מורכבות מאזרחים רוסים". בהצהרה ל"רויטרס" הוא אמר כי הצבא האוקראיני פועל בתוך שטח אוקראינה והאשים את הפרטיזנים הרוסים במתקפה.

קבוצה שמכנה את עצמה החירות של לגיון רוסיה, שלטענתה מורכבת מרוסים שמשתפים פעולה עם הכוחות האוקראיניים, צייצה כי "שיחררה לגמרי" את עיר הגבול קוזינקה והגיעה עד מרכז גרייבורון. "ממשיכים קדימה. רוסיה תשוחרר!", היא כתבה. הקבוצה פירסמה סרטון שבו נראים לוחמים חמושים: "אנחנו רוסים, כמוכם. אנחנו אנשים כמוכם", אחד מהם נראה אומר למצלמה. זה הזמן לשים קץ לדיקטטורת הקרמלין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully