וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מדינות שיספקו לאוקראינה F-16 יעמדו בפני "סיכונים עצומים"

עודכן לאחרונה: 20.5.2023 / 21:05

סגן שר החוץ הרוסי התייחס לפרסומים, לפיהם ארצות הברית ובעלות בריתה מתכננות לספק לאוקראינה את מטוסי הקרב: "רואים שמדינות המערב עדיין מעוניינות בהסלמה". עוד טען כי "זה יילקח בחשבון בתוכניות שלנו, ויש לנו את כל האמצעים הנדרשים להשגת היעדים שהצבנו"

בווידאו: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בבחמוט; בניין מגורים בזפוריז'יה נפגע במתקפה רוסית/רויטרס

סגן שר החוץ הרוסי אלכסנדר גרושקו הצהיר היום (שבת) כי אם מדינות המערב יספקו לאוקראינה מטוסי F-16, הן יעמדו בפני "סיכונים עצומים" - כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית TASS. זאת, בתגובה לפרסומים לפיהם ארצות הברית ובעלות בריתה מתכננות לספק לאוקראינה את מטוסי הקרב.

"אנחנו רואים שמדינות המערב עדיין מעוניינות בתרחיש של הסלמה. הסיוע כרוך בסיכונים עצומים עבורן", טען גרושקו. "בכל מקרה, זה יילקח בחשבון בכל התוכניות שלנו, ויש לנו את כל האמצעים הדרושים כדי להשיג את היעדים שהצבנו".

undefined. רויטרס
רוסיה מאיימת על המדינות שיספקו מטוסי F-16 לאוקראינה/רויטרס

בכיר בממשל ביידן טען אמש כי ארצות הברית ובעלות בריתה מתכננות לספק לאוקראינה מטוסי F-16, כחלק ממאמץ ארוך טווח "לחזק את ביטחון המדינה". את הדברים אמר הבכיר לרשת הטלוויזיה האמריקנית "NBC", והבהיר כי ארה"ב לא בהכרח תהיה זו שתספק לאוקראינה את המטוסים, אלא - אחת ממדינות אירופה שצפויה לעשות כן.

טענותיו של הבכיר מגיעות ברקע הימשכות המלחמה באוקראינה, ובצל קריאותיה של קייב למדינות המערב לספק לה מטוסי קרב מתקדמים - קריאה שעד כה, נענתה בסירוב. למרות שסירב להתייחס למועד אפשרי שבו אוקראינה תקבל את המטוסים, הבכיר הדגיש כי המטוסים לא ישמשו את אוקראינה במתקפה הנגדית הקרובה שלה כנגד רוסיה.

בתגובה להודעת הנשיא ביידן, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך על ההחלטה ההיסטורית של ארצות הברית והנשיא ביידן לתמוך באספקת מטוסי הקרב. זה יסייע לצבא ולחיל האוויר שלנו באופן משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully