וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא חזרה: צפו בכלבת הים יוליה שוב בחופי ישראל

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 10:50

במשך 4 ימים לא נצפתה כלבת הים הנזירית, אך הבוקר היא שבה לחוף באזור השרון - נחה לכמה דקות ושבה למים

כלבת הים יוליה בחוף הצוק בתל אביב/צילום: רועי שוורץ ורוברט גרין, רט"ג

לאחר שלא נצפתה מאז יום ראשון האחרון, כלבת הים הנזירית יוליה נראתה שוב הבוקר (חמישי) בסביבות השעה 7:30 באזור השרון. היא תועדה בידי אנשים ששהו במקום וכשעה לאחר מכן עלתה לחוף, נחה במשך כמה דקות וחזרה למים.

על החוף שהו באותה עת שתי משפחות, שדאגו לשמור על מרחק. נטליה סלצר צילמה, ובזכות בנותיה - רחל ושני - שעוקבות באדיקות אחר סיפורה, הן ידעו להעביר את הדיווח לעמותת דלפיס, ואף הקפידו לשמור על ההנחיות.

לדברי, ד"ר מיה אלסר מדלפיס, המובילה את מחקר כלבי הים בישראל, נראה כי מצבה של יוליה טוב. פקחי היחידה הימית ברשות הטבע והגנים סורקים כעת את החופים במטרה לבדוק האם יוליה מופיעה שוב, במטרה לשמור עליה.

יוליה כלבת היום חזרה לבקר בחופי הארץ 25 במאי 2023. נטליה סלצר, אתר רשמי
יוליה כלבת היום חזרה לבקר בחופי הארץ/אתר רשמי, נטליה סלצר

כלבת הים יוליה נצפתה בפעם האחרונה לפני כשבוע בחוף בתל אביב. בעקבות כמה דיווחים שהתקבלו על תצפיות של כלבת הים באזור תל אביב, קפצו למקום פקחי רשות הטבע והגנים ומתנדבי דלפיס שהחלו בביצוע סריקות באזור, במטרה לזהות את מיקומה ומצבה של יוליה.

הדיווח הראשון התקבל בשעה 10:40, אז נצפתה כלבת הים יוליה באזור חוף הצוק הדרומי של תל אביב. לדברי שרון אריאלי, שראתה אותה, כלבת הים ניסתה לעלות לחוף, אך הוברחה מהמקום על ידי מתרחצים. המציל במקום אמר: "ראיתי אותה. היא נכנסה לעומק הים, ומאז לא הצלחתי לאתר אותה עם המשקפת". יממה קודם לכן, יוליה חזרה למים באזורי חוף יפו ונעלמה מעיניי הסקרנים הרבים.

  • עוד באותו נושא:
  • כלב ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully