וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת ואגנר באוקראינה: כבשנו את בחמוט; נסוג ב-25 במאי ל"התארגנות מחדש"

עודכן לאחרונה: 20.5.2023 / 16:38

ראש קבוצת שכירי החרב, יבגני פריגוז'ין, הודיע כי בחמוט - המוקד של הקרב הארוך והעקוב מדם ביותר במלחמה באוקראינה - נכבש על ידי חייליו. דובר הפיקוד המזרחי האוקראיני הכחיש את הדיווח

בווידאו: צילומי לוויין מראים את ההרס בבחמוט/רויטרס

קבוצת שכירי החרב ואגנר טענה היום (שבת) כי הצליחה להשתלט על העיר בחמוט. דובר הפיקוד המזרחי האוקראיני הכחיש את הדיווח.

ראש הקבוצה, יבגני פריגוז'ין, הודיע כי בחמוט - המוקד של הקרב הארוך והעקוב מדם ביותר במלחמה באוקראינה - נכבש על ידי חייליו. רויטרס לא הצליחה לוודא את אמיתות הטענה. פריגוז'ין אמר את הדברים בסרטון שבו הוא לובש מדי צבא ונמצא בחזית עם לוחמיו שמחזיקים דגלי רוסיה ושלטים של ואגנר. "היום ב-12 בצהריים, בחמוט נכבשה לחלוטין", הוא אמר.

פריגוז'ין הוסיף כי כוחותיו ייסוגו מבחמוט ב-25 במאי על מנת לנוח ולהתארגן מחדש. "כבשנו את העיר כולה, מבית לבית", הוא אמר. בסרטון גם נשמעים קולות פיצוצים רחוקים בזמן שפריגוז'ין מדבר.

חיילים אוקראינים מטיסים מל"ט ליד בחמוט, אוקראינה, נובמבר 2022. רויטרס, עיבוד תמונה
חיילם אוקראינים בבחמוט/עיבוד תמונה, רויטרס
בחמוט מופצצת. רויטרס
בחמוט מופצצת/רויטרס
חיילם אוקראינים חוזרים מהקרבות בבחמוט. רויטרס
חיילים אוקראינים חוזרים מבחמוט/רויטרס

בכיר בממשל ביידן טען אתמול (שישי) כי ארצות הברית ובעלות בריתה מתכננות לספק לאוקראינה מטוסי קרב מסוג F-16, כחלק ממאמץ ארוך טווח "לחזק את ביטחון המדינה". את הדברים אמר הבכיר לרשת הטלוויזיה האמריקנית "NBC", והבהיר כי ארה"ב לא בהכרח תהיה זו שתספק לאוקראינה את המטוסים, אלא - אחת ממדינות אירופה שצפויה לעשות כן.

טענותיו של הבכיר מגיעות ברקע הימשכות המלחמה באוקראינה, ובצל קריאותיה של קייב למדינות המערב לספק לה מטוסי קרב מתקדמים - קריאה שעד כה, נענתה בסירוב. למרות שסירב להתייחס למועד אפשרי בו אוקראינה תקבל את המטוסים, הבכיר הדגיש כי המטוסים לא ישמשו את אוקראינה במתקפה הנגדית הקרובה שלה כנגד רוסיה.

בתגובה להודעת הנשיא ביידן, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך על ההחלטה ההיסטורית של ארצות הברית והנשיא ביידן לתמוך באספקת מטוסי הקרב. זה יסייע לצבא ולחיל האוויר שלנו באופן משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully