וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בואו נראה מה יהיה": היתרונות והחסרונות של הכרזת מועמדות דסנטיס בטוויטר

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 22:12

מושל פלורידה ישיק את קמפיין המועמדות שלו לראשות המפלגה הרפובליקנית ולנשיאות ב-2024 בראיון חי בטוויטר של אילון מאסק. האירוע ייערך בפלטפורמת "ספייס" בשעה 1 בלילה שעון ישראל: "זאת תהיה הפעם הראשונה שמשהו כזה קורה ברשת חברתית, עם שאלות ותשובות בזמן אמת"

מושל פלורידה רון דסנטיס מתכונן להשיק הלילה (רביעי) את קמפיין המועמדות שלו לראשות המפלגה הרפובליקנית ולנשיאות ב-2024 במהלך ראיון בשידור חי בטוויטר של אילון מאסק. האירוע, שייערך בפלטפורמת "טוויטר ספייסס" בשעה 6 בערב שעון החוף המזרחי (1 בלילה שעון ישראל), ישודר בסטרימינג בזמן אמת בפיצ'ר שמופיע בראש הפיד. זאת לאחר שהערב הגיש באופן רשמי את המסמכים הנדרשים להכרזה על מועמדותו לנשיאות.

מאסק אמר אתמול ל"וול סטריט ג'ורנל" כי לא יתמוך בשום מועמד "נכון לעכשיו". מאסק הצביע בעבור ביידן ב-2020 והגדיר את עצמו "איש מרכז", אך שבשנה שעברה אמר שיתמוך בדסנטיס הרפובליקני השמרני, אם יחליט להיכנס למרוץ לבית הלבן.

לדברי מאסק, ההחלטה של דסנטיס להכריז ברשת החברתית על מועמדותו היא "פורצת דרך" והוסיף כי זה לא יהיה האירוע הפוליטי האחרון שטוויטר תארח. כנשאל אם הוא מתכוון לראיין מועמדים אחרים, בעיקר דמוקרטים, מאסק ענה: "בהחלט".

"חשוב שטוויטר תיתפש כמקום שבו כל הקולות יכולים להישמע. זאת תהיה הפעם הראשונה שמשהו כזה קורה ברשת חברתית עם שאלות ותשובות בזמן אמת. בואו נראה מה יקרה", אמר מאסק.

רון דסנטיס ומשפחתו. טוויטר, אתר רשמי
רון דסנטיס ומשפחתו/אתר רשמי, טוויטר

דסנטיס מבחינתו עוקף בכך דרכים מסורתיות יותר להשקת קמפיין, כמו עצרת, ראיון נרחב בטלוויזיה או סרטון וידאו, כפי שעשה למשל הנשיא ג'ו ביידן באחרונה. הבחירה שלו בטוויטר כמקום שבו יכריז על התמודדותו משקפת את הדרך שבה דסנטיס עשוי לנהל את הקמפיין שלו, כמו גם את סוג התומכים שהוא רוצה למשוך.

ההופעה של דסנטיס בפלטפורמה "טוויטר ספייסס" תעניק לו גישה לבסיס המעריצים העצום של מאסק. מרבית השמרנים אוהדים את היזם המיליארדר, משום שאחרי שרכש את טוויטר החל מאסק להשתמש בה כדי לקדם קולות שמרניים. דסנטיס מנסה בכך להראות שהוא עומד לצדם של מאסק וטוויטר ובמקביל מיישר קו עם השמרנות הימנית-קיצונית, שממלאת את הרשתות מאז שנבחר טראמפ לנשיא ארצות הברית ב-2016.

סיבה אחרת להחלטה יוצאת הדופן של דסנטיס עשויה להיות תקיעת אצבע בעין של יריבו הפוליטי הגדול ביותר - טראמפ - ולאותת כי מושל פלורידה לא ייכנע לו גם בשדה הקרב הווירטואלי. טוויטר השעתה את החשבון של טראמפ לאחר המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, והנשיא לשעבר נאלץ להקים רשת חברתית משלו, שנקראת טרות סושיאל, כדי להעלות בה את הפוסטים הזועמים שלו. מאסק אמנם ביטל את החרם על טראמפ לאחר רכישת טוויטר, אך הנשיא לשעבר לא שב עדיין להשתמש בה.

בנוסף, לטוויטר יש מספר עצום של משתמשים פעילים, הזדמנות פז בעבור דסנטיס להגיע לקהל רחב יותר וצעיר יותר.

אילון מאסק. GettyImages
לא אומר במי יתמוך. אילון מאסק/GettyImages

מאסק מצדו רוצה לראות אירועים משמעותיים וגדולים משודרים בזמן אמת בטוויטר. הוא בעיקר מתעניין בפלטפורמת טוויטר ספייסס, היכן שמיליוני אנשים יכולים להתחבר לראיון שנערך בזמן אמת.

היתרון בהופעה של דסנטיס בפלטפורמה שלו הוא הגדלת הנראות של טוויטר בזמן שהחברה חווה קשיים. הרשת החברתית מתקשה מאז השתלט עליה מאסק, פיטר 50% מהעובדים והשיק פרויקטים חדשים למרות הפסדים ברווחים. בחודשים מאז הרכישה, מפרסמות ברחו מטוויטר, ונגד החברה הוגשו תביעות על אי תשלום שכר דירה בכמה שטחי משרדים ברחבי העולם. גם התשתית של טוויטר מתקשה לאור הקיצוץ בכוח האדם וחווה הפסקות חשמל רבות.

מאסק לפיכך מחזר אחרי ערוצי הכנסות נוספים ופונה לקהל השמרני לשם כך. מוקדם יותר החודש, מנחה "פוקס ניוז" המפוטר, טאקר קרלסון, אמר כי יחדש את התוכנית הפופולארית שלו באתר טוויטר.

דונלד טראמפ ואשתו מלאניה בהכרזה על התמודדות בבחירות 2024. רויטרס
דונלד טראמפ הודיע על מועמדותו בעצרת/רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. Shutterstock, עיבוד תמונה
הנשיא ג'ו ביידן הכריז על מועמדות בסרטון/עיבוד תמונה, Shutterstock

גם דסנטיס בחר לחזר אחר ציבור זה כדי לחזק את מעמדו בקרב בסיס הבוחרים הרפובליקני, חסיד טראמפ. הוא חוקק השנה כמה חוקים כדי לרצות הימין הקיצוני, כגון מגבלות על הפלה, על טיפולי התאמה מגדרית לקטינים ועל לימודי נטייה מינית בבתי הספר. בנוסף, דסנטיס הרחיב את עונש המוות ואישר החזקת נשק מוסתר בפומבי - והשיא: דסנטיס מנהל מלחמה אישית נגד החברה האהובה בארצות הברית: דיסני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully