וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבלארוס: המתנגד למשטר שנעצר במטוס קיבל חנינה

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 13:50

במאי 2021, הנשיא לוקשנקו הורה למטוס נוסעים של חברת ריינאייר, שעליו היה רומן פרוטסביץ', מתנגד משטר בולט שהיה בדרכו לליטא, לנחות בבירה מינסק והפעיל נעצר עם הגעתו. פרוטסביץ' הוכנס לרשימת המבוקשים של המשטר ב-2020

בווידאו: מטוס קרב של בלארוס מוזנק כדי לאלץ מטוס עם מתנגד משטר לנחות במינסק/טוויטר

רומן פרוטסביץ', מתנגד המשטר בבלארוס שנעצר ב-2021 לאחר שמטוס ראיינאייר שבו טס נאלץ לנחות במינסק, קיבל היום (שני) חנינה, על פי דיווח סוכנות הידיעות הממלכתית בבלארוס, "בלטה". על פרוטסביץ' נגזרו שמונה שנים בכלא החודש בגין עבירות כולל הסתה לטרור, ארגון שיבושים והוצאת דיבה לנשיא אלכסנדר לוקשנקו.

במאי 2021, לוקשנקו הורה למטוס נוסעים של חברת ריינאייר, שעליו היה פרוטסביץ', מתנגד משטר בולט שהיה בדרכו לליטא, לנחות בבירה מינסק והפעיל נעצר עם הגעתו. פרוטסביץ' הוכנס לרשימת המבוקשים של המשטר ב-2020, עקב הפגנות ענק שפרצו לאחר הבחירות השנויות במחלוקת לנשיאות. מעצרו וכפיית נחיתת אונס על המטוס עוררו תרעומת רבה באירופה ובארצות הברית וקריאות לסנקציות נוספות על מינסק.

רומן פרוטסביץ' בריאיון לטלוויזיה הרשמית של בלארוס, 4 ביוני 2021. רויטרס
רומן פרוטסביץ'/רויטרס
הפגנה נגד מעצר פעיל האופוזיציה הבלארוסי רומן פרוטסביץ' והרודן אלכסנדר לוקשנקו בעיר גדנסק, פולין, 26 במאי 2021. רויטרס
הפגנות נגד מעצרו של רומן פרוטסביץ', 2021/רויטרס
בלוגר האופוזיציה, רומן פרוטסביץ' במהלך דיון בענינו בבית המשפט במינסק, בלארוס. רויטרס
רומן פרוטסביץ'/רויטרס

המטוס, שחלף בשמי בלארוס אחרי שהמריא מאתונה לווילנה, היה כבר קרוב לליטא לפני ששינה את כיוונו ולווה למינסק בעקבות דיווחים על מטען. "בלטה" דיווחה כי לוקשנקו הורה בעצמו על הזנקת מטוס הקרב מדגם מיג-29 לליווי המטוס שעליו היו כ-170 נוסעים.

לוקשנקו, שנמצא בשלטון מאז 1994, דיכא באלימות את מתנגדיו אחרי טענות האופוזיציה לזיופים בבחירות. כ-35 אלף איש נעצרו מאז אוגוסט, ועשרות נשלחו למאסר.

בריאיון שהעניק ביוני 2021, הודה פרוטסביץ' בדמעות בחלקו במחאות כנגד המשטר במדינה. גורמי אופוזיציה העריכו כי הדבר נכפה עליו תחת לחץ כבד. לדבריו של מתנגד המשטר, הוא תכנן להפיל את הנשיא אלכסנדר לוקשנקו באמצעות ארגון מהומות, ואף חזר בו מהביקורת שהשמיע נגד המנהיג המכהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully