וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נגד בן גביר: הביקור הבר הבית - "פרובוקציה מדאיגה"

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 6:19

דובר משרד החוץ האמריקני גינה את עלייתו של השר לביטחון לאומי להר הבית אתמול, ואמר כי "אנחנו מודאגים מהביקור הפרובוקטיבי, ומהרטוריקה המשלהבת". בהתייחסות לצו המתיר שהייה והתיישבות בצפון השומרון אמר: "אינו עולה בקנה אחד עם התחייבויות ממשלת ישראל לממשל ביידן"

איתמר בן גביר בהר הבית/מנהלת הר הבית

דובר משרד החוץ של ארצות הברית, מת'יו מילר, גינה הלילה (שני) את עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית אתמול, ואמר כי "אנחנו מודאגים מאוד מהביקור הפרובוקטיבי בהר הבית, ומהרטוריקה המשלהבת הזו".

בהמשך, מילר התייחס גם לצו עליו חתם מפקד פיקוד מרכז, האלוף יהודה פוקס, המתיר שהייה בחומש: "אנו מוטרדים מאוד מהצו הישראלי שיתיר שהייה קבועה בצפון הגדה המערבית. הצו אינו עולה בקנה אחד עם התחייבויותיה של ממשלת ישראל לממשל ביידן". לטענת מילר, "המשך בנייה של התנחלויות ישראליות בגדה המערבית מהווה מכשול בדרך להשגת פתרון שתי המדינות".

איתמר בן גביר עלה להר הבית, בתאריך העברי אותו מציינים את ראש חודש סיוון. 21 במאי 2023. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
איתמר בן גביר בהר הבית. אתמול/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

אמש, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה להר הבית, יומיים אחרי בלבד לאחר יום ירושלים. בסרטון שהפיץ מביקורו בהר, השר הצהיר כי "בתקציב הקרוב חייבים להשקיע בנגב ובגליל".

בן גביר חזר ואמר ש"אנחנו בעלי הבית" והתייחס שוב לתקציב המדינה: "ירושלים זה הנשמה שלנו, הנגב והגליל זה הנפש שלנו, אנחנו חייבים להשקיע, חייבים לפעול שם, חייבים שנהיה בעלי הבית גם על הנגב, גם על הגליל והבסיס זה התקציב".

בארגון "תג מאיר" תקפו, "בן גביר וחבר מרעיו מבקשים לשנות בכוח את הסטטוס קוו בהר הבית ולהבעיר את ירושלים והמזרח התיכון", מסרו, "עד מתי נמשיך לשלם את מחיר המינוי חסר האחריות של בן גביר לשר לביטחון הלאומי של מדינת ישראל?".

עוד בוואלה!

בן גביר עלה להר הבית והצהיר: "בתקציב הקרוב חייבים להשקיע בנגב ובגליל"

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר עלה להר הבית, בתאריך העברי אותו מציינים את ראש חודש סיוון. 21 במאי 2023. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
פעולה "פרובוקטיבית" הפוגעת ברגשותיהם של המוסלמים בעולם. השר בן גביר בהר הבית/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

ירדן, מצרים, איחוד האמירויות, סעודיה והרשות הפלסטינית גינו גם הן את עלייתו של השר בן גביר להר הבית, בטענה שהוא נתפס כפעולה "פרובוקטיבית" הפוגעת ברגשותיהם של המוסלמים ברחבי עולם. כמו כן, נטען כי ביקורו של בן גביר בהר, מהווה "הפרה" כלפי האתרים הקדושים בירושלים וניסיון לפגוע בסטטוס קוו במקום.

"הסתערות של הקיצוני איתמר בן גביר בעלת השלכות חמורות", נמסר בהודעת לשכתו של יו"ר הרשות אבו מאזן כי הביקור "לא ישנה את המציאות ולא יכפה ריבונות ישראלית".

החכים עמית הלוי, דן אילוז ואריאל קלנר מהליכוד בעליה הבוקר להר הבית. 18 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
הח"כים עמית הלוי, דן אילוז ואריאל קלנר מהליכוד בכניסה להר הבית/אתר רשמי, ללא

ביום חמישי, במסגרת אירועי יום ירושלים, עלו לביקור בהר הבית גם השר יצחק וסרלאוף ממפלגתו של בן גביר, וכן שורה של חברי כנסת מהליכוד, ובהם אריאל קלנר, דן אילוז ועמית הלוי. גם אז, משרדי החוץ של ירדן, טורקיה, איחוד האמירויות ומצרים גינו את עלייתם של חברי הכנסת להר הבית.

לא רק הם, גם יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע את המשך העלייה של נבחרי ציבור להר הבית. "לאחרונה חברי כנסת ושרים עולים להר הבית" אמר גפני. "הנני פונה ומבקש ממך למנוע את העלייה להר הבית, הן בנושא המדיני, הן בנושא הביטחוני, והעיקר כי אין סיבה לכך, היא לא מגלה ריבונות, להיפך היא מהווה חילול הקודש במקום הקשור ביותר לעם היהודי והקדוש ביותר עבורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully