וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מסיבות סיום, בלי מסעות לפולין: ארגון המורים נערך להחרפת העיצומים

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 20:25

כחלק מהעיצומים על דרישות השכר למורים ולאחר פגישת משא ומתן נוספת ללא התקדמות, הבהיר היום יו"ר ארגון המורים לחברים בארגון כי אין להשתתף באירועי סיום השנה ובמפגשי ההכנה והמסעות לפולין. "הם מרגישים שהיותנו בסוף שנת הלימודים זו סיבה להמשיך לזלזל בתביעותינו"

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

לאחר פגישת משא ומתן נוספת ללא התקדמות, יושב ראש ארגון המורים רן ארז שלח היום (ראשון) מכתב למורים בו הבהיר כי העיצומים עליהם הכריז יימשכו וכי גם הטיולים השנתיים ומסיבות הסיום נכללים בהם - ולא יתקיימו. זאת, כחודש לפני סיום שנת הלימודים, התקופה בה מתרחשים אירועי הסיום ומבחני הבגרות. בנוסף הודיע ארז כי למורים אסור להשתתף במפגשי ההכנה ובמסעות לפולין.

"ישיבה נוספת של המשא ומתן לא הביאה לכל התקדמות ומשרד האוצר בשלו", כתב ארז במכתב. "הם מרגישים שהיותנו בסוף שנת הלימודים ובתקופת בגרויות - שאיננו מעוניינים לפגוע בהם - זו סיבה להמשיך לזלזל בתביעותינו ולדחות אותן", אמר. בימים הקרובים צפוי ארז להודיע על החרפת העיצומים במטרה להפעיל לחץ לקידום דרישותיו להעלאת שכר המורים.

רן ארז. יונתן זינדל, פלאש 90
יו"ר ארגון המורים רן ארז/פלאש 90, יונתן זינדל

ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד רואה בחומרה רבה את הצהרת יו"ר ארגון המורים לפגיעה במסעות לפולין ובמסיבות הסיום. ההחלטה על הפגיעה במסעות לפולין הינה פגיעה ערכית שאינה מידתית, שלא רק פוגעת פגיעה קשה ובלתי הפיכה בתלמידים, אלא פוגעת גם באופן ישיר במורים ובהזדמנות שניתנת להם להוביל את תלמידיהם במסע ייחודי אשר ישפיע עליהם רבות בהמשך החיים".

מהנהגת ההורים הארצית נמסר: "הילדים שלנו לא מעניינים את רן ארז. ראינו את זה באופן ברור במשחקי הכוחות וכיפופי הידיים שלו ושל הארגון מול משרד החינוך שהתבטאו בין היתר בהסתרת תוצאות מבחני המגן מהילדים, שדרשנו שבית המשפט יאלץ אותו לחשוף וכעת בתרגיל הציני החדש - למנוע מהילדים לסיים 12 שנות לימוד כמו שצריך במסיבות סיום ולמנוע מהם לצאת למסעות. זו לא התנהלות - זו הפקרות. אנחנו קוראים לכלל המורים חברי הארגון לדחות את ההנחיה הלא ראויה הזו ולסיים את השנה כמו שראוי וצריך".

לפני כשלושה שבועות ביקש ארגון המורים להשבית את הלימודים בכיתות י' ו-י"א ברחבי הארץ במטרה להפעיל לחץ לקידום הסכם שכבר חדש בבתי הספר העל יסודיים. בית הדין הארצי לעבודה הוציא פעמיים צווי מניעה לשביתה. "המשרד תומך בצורך להעלאת שכר המורים, אך מחויב ופועל לשמירת זכויות התלמידים".

בריאיון שהעניק יו"ר ארגון המורים רן ארז ב-"103FM" הוא אמר: "אנחנו לא משחקים כדורגל עם משרד החינוך, הוא פנה לבית המשפט תוך הדגשת דברים שקריים. בית הדין הארצי לעבודה קיבל צו מניעה בנוכחות צד אחד בלבד בלי לשמוע אותנו, לכן כנראה שכל השקרים של משרד החינוך התקבלו כעובדות. אנחנו, כהורים ומחנכים ואזרחים נאמנים, נכבד את החלטת בית המשפט ונערער עליה ונמשיך במאבק שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully