וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק במספר הנשים הלוחמות: נתוני הגיוס המלאים של צה"ל

21.5.2023 / 18:00

"ליגת הערים" מדדה את שיעור הגיוס הכללי, אחוזי הקרביים והיציאה לקצונה ברחבי הארץ והראתה כי יש יציבות במוטיבציה להתגייס. מודיעין וערי השרון בראש, הערים החרדיות בתחתית ובתל אביב - שיעור היציאה לקצונה נמוך מהממוצע. הנתונים המלאים

בוידאו: ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום בלשכת הגיוס ׳תל השומר׳ ופגש מתגייסים ומתגייסות ללוחמה/דובר צה"ל
מתגייסים בבוק"ם 12 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתגייסים בבוק"ם 12 באוגוסט 2021/ראובן קסטרו

צה"ל פרסם היום (ראשון) את נתוני הגיוס במסגרת "ליגת הערים", הבוחנים את אחוז המתגייסים מכל עיר, ואת אלו מתוכם המתגייסים לשירות קרבי ויוצאים לקורס קצינים. השנה בנוסף לרשויות הוזמנו לטקס ההוקרה גם בתי הספר המצטיינים.

בסוגיית שילוב נשים בתפקידים קרביים יש גידול דרמטי של 200% בשבע השנים האחרונות: מ-2,200 ליותר מ-7,000 נשים. צה"ל החליט כי יום השדה בנובמבר השנה ייפתח לנשים וגברים על בסיס אותו קריטריון, ויגיעו אליו 600-800 נשים.

כמה ערים עלו משמעותית בדירוג בהשוואה לשנה שעברה, בהן שדרות שטיפסה שבעה מקומות בדירוג, נוף הגליל שטיפסה שישה מקומות וקריית שמונה וערד חמישה מקומות.

הערים הגדולות, גברים- נתוני הגיוס לצה"ל במסגרת ליגת הערים. דובר צה"ל, אתר רשמי
הערים הגדולות, גברים- נתוני הגיוס לצה"ל במסגרת ליגת הערים/אתר רשמי, דובר צה"ל
הערים הגדולות, נשים- נתוני הגיוס לצה"ל במסגרת ליגת הערים. דובר צה"ל, אתר רשמי
הערים הגדולות, נשים- נתוני הגיוס לצה"ל במסגרת ליגת הערים/אתר רשמי, דובר צה"ל
בתי הספר המובילים, נשים - נתוני הגיוס לצה"ל במסגרת ליגת הערים. דובר צה"ל, אתר רשמי
בתי הספר המובילים, נשים - נתוני הגיוס לצה"ל במסגרת ליגת הערים/אתר רשמי, דובר צה"ל

לפי המדד, במקום הראשון בדירוג הערים הגדולות לגיוס גברים נמצאת מודיעין, רעננה, כפר סבא, הרצליה, ראשון לציון, רמת גן, רחובות, באר שבע, חדרה ופתח תקווה. מתוך 23 ערים גדולות, בני ברק נמצאת במקום האחרון.

מודיעין נמצאת במקום הראשון גם במדד גיוס הנשים מהערים הגדולות, ואחריהן הרצליה, רמת גן, ראשון לציון, כפר סבא, רעננה, חיפה, חולון, תל אביב וחדרה, כשביתר עילית נמצאת במקום האחרון.

בתי הספר המובילים, גברים- נתוני הגיוס לצה"ל במסגרת ליגת הערים. דובר צה"ל, אתר רשמי
בתי הספר המובילים, גברים- נתוני הגיוס לצה"ל במסגרת ליגת הערים/אתר רשמי, דובר צה"ל

מנתוני אכ"א עולה כי בתחום המוטיבציה לשירות צבאי אין שינוי ועל כל מקום פנוי בבה"ד 1 יש מתמודדים רבים. איכויות הליבה ליציאה לקצונה היא מעל לפרמטרים שצה"ל קבע כיעד (מהטובים ביותר שיש בקרב המשרתים בסדיר א"ב). בגיוס האחרון לא היו פערי מוטיבציה.

על כך שתל אביב לא מופיעה בעשיריה הפותחת אמרו בצה"ל כי ביחס לשיעור הגיוס בפריפריה מול מרכז, אפשר לראות שערים מבוססות, עם מדד סוציו אקונומי גבוה, מככבות ברשימת הערים המובילות. שיעור הגיוס מקרב האוכלוסייה במעמד סוציו אקונומי גבוה משיעורם באוכלוסייה כמו בהוד שרון, כפר סבא, רעננה, הוד השרון והרצליה.

תל אביב נמצאת מעל הממוצע באחוז החיילים היוצאים לקצונה, אך מתחת לממוצע בממדי הלחימה - 45% לעומת ממוצע ארצי של 51.4%. צה"ל לא חושף את היחס בין חיילים מתל אביב שמשרתים ביחידות טכנולוגיות כמו 8200 בהשוואה לממוצע הארצי.

גורם בכיר באכ"א אמר כי "מהנתונים עולה באופן ברור שגם בשנת 2023 מודל צבא העם קיים וחזק. הנתונים שפורסמו היום מראים כי צה"ל הוא של כל מדינת ישראל ומשרתים בו כלל חלקי החברה הישראלית - שירות קרבי ומשמעותי יחד. אנו פועלים באופן תמידי ושוטף על מנת לשפר את תהליכי המיון, ולמצות את ההון האנושי שהחברה הישראלית הפקידה בידינו".

לדבריו, "צה"ל הוא מקום מפגש ועוגן ללכידות בחברה הישראלית - כשאנחנו פועלים לשילוב של מגוון מרכיבי החברה, אנחנו מחזקים את צה"ל כצבא העם, ממלכתי, מאוחד וחזק. אנחנו ממשיכים לפעול כל העת כדי לאפשר לכל מלש"ב ומלש"בית שנכנסים בשערי הבקו"ם לקבל הזדמנות שווה למצות את כישוריהם ולשבץ את האדם הנכון במקום הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully