וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה: הלימודים מחר יתקיימו כרגיל

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 18:05

בית הדין הארצי לעבודה הוציא בפעם השנייה ברציפות צו מניעה לשביתה שתוכננה למחר בכיתות י'-יא'. בהחלטת בית הדין נמסר כי מחר בשעה 15:30, יתקיים דיון בנושא במעמד משרד החינוך וארגון המורים. המשרד: "תומכים בהעלאת שכר המורים, אך מחויבים לשמירה על התלמידים"

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

בית הדין הארצי לעבודה הוציא היום (שני) בפעם השנייה ברציפות צו מניעה לשביתה שתוכננה למחר בכיתות י'-יא'. עוד נמסר בהחלטת בית הדין כי מחר בשעה 15:30, יתקיים דיון בנושא במעמד ארגון המורים ומשרד החינוך.

"אנו מורים לארגון המורים להימנע מלקיים ביום שלישי, 2.5.23, שביתה כללית בקרב כל עובדי ההוראה המלמדים בכיתות י'-יא'", נמסר בהחלטת בית הדין. ממשרד החינוך נמסר בתגובה להחלטה: "המשרד תומך בצורך להעלאת שכר המורים, אך מחויב ופועל לשמירת זכויות התלמידים".

כמו כן, בית הדין קרא לארגון המורים להורות למוריו לפרסם את כל ציוני המגן לקראת בחינות הבגרות המתוכננות לימים הקרובים. "על ארגון המורים להורות לכל עובדי ההוראה בכיתות י'-יב' כי עליהם למסור לידי התלמידים באופן מיידי את הציונים בבחינות המתכונת כולל הציון השנתי (המגן); וכן להורות כי על כלל עובדי ההוראה להזין את הציונים השנתיים ולשגרם למשרד החינוך וזאת עד לשעה 20:00, יממה לפני בחינת הבגרות" שבה עתידים להיבחן 102 אלף תלמידים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה כלכלית בהשתתפות שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, ושר החינוך יואב קיש , 30 באפריל 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"המשרד תומך בצורך להעלאת שכר המורים, אך מחויב ופועל לשמירת זכויות התלמידים". שר החינוך קיש/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

עוד בהחלטת בית הדין נמסר כי "אין חולק כי לארגון המורים מוקנית הזכות להחריף את הצעדים הארגוניים אך יש לעשות כן בהתאם לחובות תום הלב המוטלות על צד להליך ולא כל שכן צד לסכסוך קיבוצי".

כמצוין בהחלטה, השביתה מחר תבוטל בין היתר "בהינתן הליך תלוי ועומד בבית דין זה שדיון בו התקיים בשבוע שעבר ובשים לב לכוונתנו לקיים דיון בדחיפות במעמד הצדדים כבר מחר, בו נברר עם הצדדים את המצב".

אתמול, בריאיון שהעניק יו"ר ארגון המורים רן ארז ב-"103FM", הוא אמר: "אנחנו לא משחקים כדורגל עם משרד החינוך, הוא פנה לבית המשפט תוך הדגשת דברים שקריים. בית הדין הארצי לעבודה קיבל צו מניעה בנוכחות צד אחד בלבד בלי לשמוע אותנו, לכן כנראה שכל השקרים של משרד החינוך התקבלו כעובדות. אנחנו, כהורים ומחנכים ואזרחים נאמנים, נכבד את החלטת בית המשפט ונערער עליה ונמשיך במאבק שלנו"

בהמשך, תקף את שר החינוך יואב קיש: "קיש רוצה שקט במערכת החינוך, לא מעניין אותו שמורים מקבלים שכר נמוך. הוא לא אומר אמת, כדי להשתמש במילה עדינה, ולכן אני מעדיף לא לדבר על הפגישות שהיו לנו. הוא, בסופו של דבר, לא תורם שוב דבר למשא ומתן. ההפך הוא הנכון - השר הוא זה שמפריע במשא ומתן".

עוד בוואלה!

יו"ר ארגון המורים אחרי ביטול השביתה: "בית הדין קיבל את שקרי משרד החינוך"

לכתבה המלאה
רן ארז יו"ר ארגון המורים. ראובן קסטרו
"קיש מפריע במשא ומתן". יו"ר ארגון המורים ארז/ראובן קסטרו

ביום שבת האחרונה, בית הדין הארצי לעבודה הוציא את צו המניעה הראשון לארגון המורים, שביקש להשבית ביום ראשון את הלימודים בכיתות י' ו-י"א ברחבי הארץ. בית הדין מתח ביקורת על הארגון, שהודיע על הההשבתה בתקשורת ולא למשרד החינוך, שמולו מתנהל המשא ומתן. "עיתוי ההודעה היה צהריי יום שישי, ביחס לצעדים כבר ביום ראשון בבוקר מבלי שיש זמן מספק להיערך או לברר את סיבת ההחרפה בצעדים הארגוניים", נימק השופט.

יום קודם לכן, הודיע ארגון המורים שביתת אזהרה בת יום אחד שהייתה אמורה להתקיים מחר בכיתות י'-י"א ברחבי הארץ, בניסיון להפעיל לחץ לקידום הסכם שכר חדש בעל-יסודי. הצעד מגיע בהמשך לשיבושי המורים ואי העלאת ציוני מגן לתלמידים הניגשים לבגרויות הקיץ כחלק מעיצומי המורים להמשך המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully