וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-200 כלכלנים מתריעים מתוספת התקציב לחרדים: "פגיעה משמעותית וארוכת טווח"

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 10:11

מאות הכלכלנים חתמו על מכתב שמתריע מפני צעדי הקצאת המשאבים למוסדות החינוך ללא ליבה. "על ממשלת ישראל להתעשת ולשקול מחדש את הקצאת הכספיים הקואליציוניים הניתנים כעת משיקולים פוליטיים קצרי טווח"

מחאת המילואימניקים מול בית השר יצחק גולדקנופף/מעריב

כ-200 כלכלנים התריעו היום (ראשון) מפני העברת תוספות תקציב לחרדים, בהתאם לדרישת שרים בקואליציה. "העברות הכספים במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, כפי שמשתקף בתקציב הקרוב שעולה להצבעה השבוע, צפויות להביא לפגיעה משמעותית וארוכת טווח בכלכלת ישראל ובעתידה כמדינה משגשגת", כתבו, "צעדים אלה ימנעו מילדים בחינוך החרדי את האפשרות לרכוש מיומנויות יסוד החיוניות להשתלבותם כבוגרים בשוק העבודה בכלכלה מתקדמת, ויקטינו את התמריץ של הבוגרים החרדים להשתלב בשוק זה".

הכלכלנים הדגישו כי צעדים כמו הקצאת המשאבים למוסדות החינוך ללא ליבה "מחריפים את הבעיה ומדרדרים את עתיד כלכלת ישראל אל עבר העולם השלישי".

מאות הכלכלנים ציינו, כי משרד האוצר חוזה שכלכלת ישראל תפסיד קרוב ל-6.7 טריליון שקלים עד 2060 בגלל העלייה בשיעור האוכלוסייה שלא תלמד ליבה. "המחיר הכלכלי-חברתי יתבטא לא רק באובדן תוצר, אלא גם בעובדה שהמשק יתקשה לספק לתושבי ישראל שירותי בריאות, חינוך, תחבורה, ורווחה ברמה של משק מתקדם", הוסיפו.

יצחק גולדקנופף, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
גולדקנופף, דורש העלאת קצבאות האברכים/ראובן קסטרו

עוד כתבו, "גרוע מכך, המגמה הנוכחית לפיה שיעור החרדים באוכלוסייה מכפיל את עצמו בכל 25 שנה, כשילדים חרדים אינם רוכשים מיומנות יסוד החיוניות להשתלבות בשוק עבודה מודרני, מהווה סכנה קיומית לעתידה של ישראל, משום שרק מדינות מתקדמות יכולות לממן טכנולוגיות צבאיות הנחוצות להגנה על תושביהן מפני איומים בשדה הקרב העתידי".

לבסוף קראו הכלכלנים, "על ממשלת ישראל להתעשת ולשקול מחדש את הקצאת הכספיים הקואליציוניים הניתנים כעת משיקולים פוליטיים קצרי טווח, אך יהפכו את ישראל בטווח הארוך ממדינה מתקדמת ומשגשגת למדינה נחשלת שבה חלק גדול מהאוכלוסייה נעדר מיומנויות בסיס לחיים במאה העשרים ואחת".

בשבוע שעבר הכלכלנית הראשית של משרד האוצר, שירה גרינברג, הזהירה מהגדלת קצבאות האברכים וטענה כי המהלך עלול לפגוע בשילובם בשוק העבודה. "החלטות הממשלה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים על אודות הגדלת קצבאות האברך והפעלת תוכנית הסיוע במזון ללא מבחני מיצוי כושר השתכרות של משק הבית, צפויות להוביל לפגיעה בהשתלבותם של גברים חרדים בתעסוקה", כתבה בתחזית לכלכלת ישראל בארבע השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully