וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלנית הראשית מזהירה: הגדלת קצבאות האברכים תפגע בשילוב חרדים בשוק העבודה

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 13:03

גרינברג התריעה בדוח מפני חלוקת הכספים כפי שנקבע בהסכמים הקואליציוניים, ויצאה נגד הגדלת תקציב לחינוך שאינו רשמי: "תסיט תלמידים למוסדות שלא מלמדים ליבה, ותעמיק את הירידה בהשכלה". עוד הזהירה מקידום המהפכה המשפטית בלי הסכמות: "יהפוך את התחזית לשלילית אף יותר"

"חרדים לדמוקרטיה": הפגנה נגד המהפכה המשפטית מחוץ לביתו של גפני/מערכת וואלה!

הכלכלנית הראשית של משרד האוצר, שירה גרינברג, הזהירה היום (שלישי) מהגדלת קצבאות האברכים וטענה כי המהלך עלול לפגוע בשילובם בשוק העבודה. עוד הזהירה מפני ומזהירה מפני קריסת המגעים על המהפכה המשפטית בבית הנשיא.

"החלטות הממשלה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים על אודות הגדלת קצבאות האברך והפעלת תוכנית הסיוע במזון ללא מבחני מיצוי כושר השתכרות של משק הבית, צפויות להוביל לפגיעה בהשתלבותם של גברים חרדים בתעסוקה", כתבה בתחזית לכלכלת ישראל בארבע השנים הקרובות.

חרדים בישיבה מטושטש פנים. ראובן קסטרו
"פגיעה בהשתלבותם של גברים חרדים בתעסוקה"/ראובן קסטרו

עוד יצאה נגד הגדלת תקציב החינוך שאינו רשמי, סעיף נוסף בהסכמים הקואליציוניים. "המהלך צפוי להוביל להסטת תלמידים למוסדות שמלמדים לימודי ליבה בהיקפים נמוכים יותר, או שאינם מלמדים ליבה כלל, לאורך כל שלבי הלימוד", כתבה. "בכך צפויה להמשיך ולהעמיק את הירידה ברמות ההשכלה הרלוונטית לשוק העבודה של התלמידים החרדים". מדובר בתופעה שבאוצר עדים לה גם ככה בקרב צעירים חרדים בעשור האחרון.

גרינברג מתחה גם ביקורת על המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, לא בפעם הראשונה, וטענה כי חוסר הוודאות המתמשך והמתח סביב הרפורמה, משפיעים על הכלכלה הישראלית ועל התחזיות. עוד הזהירה מפני כישלון ההידברות בבית הנשיא וקידום חד צדדי של החוקים כלשהם. "תרחיש החמרה" כזה, כך לדבריה, יהפוך את התחזית לשלילית אף יותר.

שירה גרינברג. דוברות האוצר,
הכלכלנית הראשית באוצר/דוברות האוצר

בתחזית שפרסמה הכלכלנית הראשית גם לפירות הנורמליזציה: "בשנים האחרונות נחתמו מספר הסכמים חדשים עם כמה ממדינות המפרץ ועם מרוקו, והכלכלה הישראלית החלה ליהנות מפירותיהם. הסכמי נורמליזציה נוספים עם מדינות שאין להן יחסים רשמיים עם ישראל יכולים לפתוח שווקים חדשים לייצוא הישראלי, לעודד תיירות, להגביר את ההשקעות ולשפר את הסנטימנט בשווקים".

גורמים במשרד האוצר כבר הזהירו מפני חלוקת הכספים הקואליציוניים הנוכחית. ראש אגף תקציבים באוצר, יוגב גרדוס, הוציא סקירה שבה הזהיר כי היא עלולה לגרום להעלאת המסים: "עוד טרם יישום החלטת הממשלה והשפעותיה השליליות הצפויות על המשק, ללא שינוי בשיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים, אובדן התוצר המצטבר עד לשנת 2060 צפוי להגיע לכדי 6,708 מיליארד שקלים. בנוסף, בשנת 2065 יהיה צורך בהעלאת המסים הישירים ב-16 אחוזים על מנת לשמור על אותה רמת שירותים שהמדינה מספקת ללא הגדלת גירעון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully